Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hej,

Jag bär vår snart 5 månaders son på drygt 7kg i sjal och trivs ypperligt med det. Nu vill min man oxå bära. Han är 1.85 lång.

Men inte i sjal, eftersom det enligt honom är krångligt, bökigt, svårt att knyta och omanligt :roll: SUCK!

Så han hotar med att köpa en Baby Björn. (Är inte den för minibebbar?)

Vad bär era män (ni män) med? Jag har läst lite om Patapum och Ergo...och kan själv tänka mig att bära i sele om vi skulle skaffa en sån.

Tacksam för goda råd och erfarenheter.
Användarens profilbild
Av Kristina
Pappan i den här familjen bär i ergo. Inte så ofta, men det händer, och han fixar att få på sig den själv, både på mage och rygg. :)
Användarens profilbild
Av Ester
kan han inte testa en ergo eller patapum? det är väl inte "omanligt"?

länkar några bilder från galleriet på sjalbarn

Bild

Bild

Bild
Användarens profilbild
Av melon
Jag tror en Ergo skulle sitta finfint på honom! :D

Min karl bär nästan uteslutande i Ergo och trivs jättebra med det.
Användarens profilbild
Av Ester
och vill han ha en babybjörnaså tycker jag han ska testa en babybjörn och sen en ergo så tror jag att han lätt hellre köper ergon efter det - en 5-månaders stoppar man inte så lätt i en babybjörn och efter ett tag blir det där avbärarbältet viktigt

och bara att kunna bära på ryggen är ju SUPER!!!!!!
Av anna m
Min man bär i mei tai. Han började med sjal men sjalbärandet kräver lite underhåll i form av att man rätt till och sträcker lite här och där och det gillade han inte. MT:n sitter där den sitter.
Av avon
Min sambo bär vår snart 1-åriga dotter i mei tai på magen. Ibland bär han i sjal på ryggen, men då måste han ha hjälp med att knyta.
Av FiaLisa
Maken bär med armarna om det är korta stunder och med Ergo för längre transporter.
Användarens profilbild
Av vovvemor
Maken bär mest i sele numera - Daga åker mest ergo och Eje beco. Senast i morse bar han den ena på ryggen och den andra på magen ute på hundpromenad (jag fick sovmorgon). :D Sjal bär han också i, men mest en massa trikåsjal när barnen varit småpluttar och en hel del ringsjal. Han är förresten 1.83 lång och vi bär i samma sjalar och selar (jag är 1.62).

Han skulle nog gärna svarat själv, men har åkt iväg för att titta på innebandy. :wink:
Användarens profilbild
Av vovvemor
... och vill din karl hellre lära sig använda/prova sjalar och selar av en annan sjalpappa så finns vi i Upplands Väsby! :tumup:
Av Lakritskattan
Såpp nu var det klart!

Vi var iväg och köpte en Patapum, den skulle vara ungefär som Ergon men lite billigare och enklare.

De verkar helnöjda - både maken och sonen. 8)

Tack för att ni delade med er.
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Det blir ju kanoners :tumsup: Pappan i den här familjen bär enbart i Ergon.
Av Christer Romson Lande
Va kul att de trivs! Finns det nån chans att Herr Lakritskatt registrerar sig här?
Av Lakritskattan
Ja nu har han faktiskt bett mig fråga en sak (Herr Lakritskatt alltså :D )

Ni som bär i en Patapum, eller liknande. Är den inte lite låg i ryggen, täcker lixom inte upp nacken. Han fick gå och hålla huvudet med handen för att det inte skulle bli så...studsigt.

Och använder ni "nätet"? Sonen protesterade när det drogs upp och han liknade en fisk fångad i nät. Har ni nåt knep?

Själv är jag mera för sjalen alltså - provade selen men känner mig fastlåst. Hellre inlindad än fastlåst alltså!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?