Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av anilov
Äldste sonen vacklar lite mellan vad han vill vara på Lucia, men senaste budet är julbock. Maken tänkte på en halmbock, men jag tänkte att han får sno lillebrors gråa lammfäll att ha över ryggen. Men sen då? Horn? Bockskägg? Hur ser en julbock ut egentligen? Någon som klätt ut sig eller ett barn till det?
Användarens profilbild
Av Jemmah
Jag har bara varit halmbock, det var lätt. Beigeklädd med rött band lindat runt kroppen, armar och ben. Flätor med ståltråd och röda band - klart :D
Men nu skulle ju inte sonen vara halmbock, och jag gissar lite fördomsfullt att han inte har tillräckligt med hår till långa flätor :think:

Fäll, horn och bockskägg låter väl lagom, tillsammans med några neutrala kläder i svart/grått typ underställ eller långärmad tröja + leggings/långkalsonger?
Användarens profilbild
Av Amiechan
I någon av Tant Grön, Tant Brun och Tant Gredelin-böckerna är Farbror Blå utklädd till julbock. Men jag minns inte ritkigt hur. :lol: Men du kanske kan hitta boken på bibblan och kolla?
Användarens profilbild
Av anilov
Amiechan skrev:I någon av Tant Grön, Tant Brun och Tant Gredelin-böckerna är Farbror Blå utklädd till julbock. Men jag minns inte ritkigt hur. :lol: Men du kanske kan hitta boken på bibblan och kolla?

Jo, jag minns också den boken. Men det enda jag kommer ihåg är säcken (var det så att de skrämde barnen med att de elaka barnen blev nedstoppade i säcken :hmm: . När jag tänker efter så tycker jag att de flesta Beskow-sagorna är ganska hemska, de bara hotar och skrämmer barnen hela tiden).

Så om det nu är den sortens julbock, alltså den med fäll, då är bara frågan hur man fixar horn? Papier maché? Och hur fäster man dem i så fall? Kanske på en bakåtvänd keps eller nåt :hmm: Får fundera vidare. Det här var ju en ganska kul utmaning, annars hade jag nog tvingat honom att vara pepparkaksgubbe eller nåt.
Användarens profilbild
Av anilov
Jemmah skrev:Jag har bara varit halmbock, det var lätt. Beigeklädd med rött band lindat runt kroppen, armar och ben. Flätor med ståltråd och röda band - klart :D
Men nu skulle ju inte sonen vara halmbock, och jag gissar lite fördomsfullt att han inte har tillräckligt med hår till långa flätor :think:

Fäll, horn och bockskägg låter väl lagom, tillsammans med några neutrala kläder i svart/grått typ underställ eller långärmad tröja + leggings/långkalsonger?

Oj, tack för tipsen! Nä, tyvärr har inte sonen långt hår. Jag påstår att man får ha det först när man är gammal nog att sköta om det själv, annars hade vi haft fler med långt hår här :lol: Vilken sorts bock han menar är inte helt klart, så jag tar till mig halmbockstipsen och försöker luska ut vilken sort han menar egentligen.
Användarens profilbild
Av Jemmah
Horn hade jag i så fall sytt av tyg och stoppat med något fluffigt och fäst på mössa, hatt eller diadem. Oberoende av vilken bocktyp det blir :geek:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?