Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av eamane
Såg på TBW att de hade några sjalar som så att säga åkte på turné. En del åkte visst så gott som världen runt. Varje person fick ha sjalen i ca en vecka innan de skickade den vidare till nästa. Det enda det kostade att prova en ny sjal var alltså portot när du skickade den vidare...
Är det nån här som är intresserad av att göra så med nån av sina sjalar? Nån mer än mej alltså :hide: :D
Användarens profilbild
Av Elsa
Det låter som en kul idé! Men hur bestämmer man ordningen? Efter en turlista då? Ska det vara flera sjalar som åker runt eller bara en?
Av eamane
Jo man får väl göra upp en turlista. Det är väl bäst med en sjal per turné i alla fall, blir så stora paket att skicka annars :)
Användarens profilbild
Av aneeha
Kul idé!! Jag är med beroende på vilken sjal det blir, själv har jag väl bara hemsytt i gömmorna som kan få åka... (Men är inte en vecka i kortaste laget?)
Av eamane
Jo jag har oxå en massa hemsytt, tänkte "änna" erbjuda denna: http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewt ... highlight= men vet inte... Har ju två dock och behöver just nu bara en. Men om en vecka känns kort, kanske 10 dagar eller 2 veckor? Sånt kan man ju bestämma när man bestämmer sej så att säga :)
Användarens profilbild
Av melon
Hm. Samma idé var på tal för ett år sen, tror TinaW var en av initiativtagarna. Men vad föll det på då tro...? För idén är god! :D
Användarens profilbild
Av bani
Det kan ju ha fallit på att det finns många oärliga människor... :hide: Annars verkar det ju rätt kul! :D
Användarens profilbild
Av marlene
Frågan är ju hur man ska gå tillväga. Jag är inte intresserad idag då jag inte har nått barn att bära. Men om jag hade varit det så hade jag ju inte direkt viljat skicka mina sjalar till nån som jag inte litar på. Frågan är ju vart man ska dra nån gräns. 100 inlägg?, 1000 inlägg? osv. En sjal är ju ändå värd endel pengar.
Av eamane
bani skrev:Det kan ju ha fallit på att det finns många oärliga människor... :hide: Annars verkar det ju rätt kul! :D
Joo det är ju det där med oärliga människor... Kan man sätta en minimigräns för inlägg för att få vara med? Så du är "tillräckligt känd" här på sb?
Edit: Ser Marlene hade samma tanke... :)
Användarens profilbild
Av bani
Tyvärr betyder ju inte många inlägg att man är ärlig. På flera forum jag har varit på har det dykt upp scammare som verkligen deltagit ett tag, sedan hoppat på en sådan här grej och stulit av folk. :cry:

Antar att man får lita på medmänniskorna helt enkelt. :D :hmm:
Användarens profilbild
Av schmut
bani skrev:Tyvärr betyder ju inte många inlägg att man är ärlig. På flera forum jag har varit på har det dykt upp scammare som verkligen deltagit ett tag, sedan hoppat på en sådan här grej och stulit av folk. :cry:

jag tycker det vore en rolig idé om man körde hemmasydda sjalar/selar.
det blir mer personligt och inte riktigt så stöldbegärligt.

ett enkelt sätt att kolla folks ärlighet är ju att se om de köpt/bytt mycket här eller har ett aktivt Traderakonto.
då ser det ut såhär (http://www.tradera.com/trader/trader_gr ... gnr=199259)
Användarens profilbild
Av marlene
bani skrev:Tyvärr betyder ju inte många inlägg att man är ärlig. På flera forum jag har varit på har det dykt upp scammare som verkligen deltagit ett tag, sedan hoppat på en sådan här grej och stulit av folk. :cry:

Nä visst är det så, men jag måste ju säga att jag litar MER på en som har 1000 inlägg än en som har 1 el 100
Av eamane
marlene skrev:Fast man kanske kan köra igång det där bedömnings/betygs systemet på köp/sälj här som det har surrats om?
Jo men det tar ju ett tag innan det är igång och så... Men om man sätter regler typ att för att vara med och "leka" så ska du ha minst 500 inlägg ELLER gott omdöme på typ Tradera?
Användarens profilbild
Av Monique29
Och gå i god för nån me kanske av nån välkänd?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?