Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Ponyo
ellla skrev:igår satt jag med elva nystan framför mig och fick inget uppslag! Sen la jag helt planlöst upp en massa maskor. Sen stickade jag klart Evelinas vantar. Alså inte till henne utan de hon håller på med... och nu vet jag inte vad jag ska göra...
Du kan få sticka åt mig :roll: :lol:

Elva nystan. Vad är det för garn? Räcker helt klart till en kofta eller tröja.
Användarens profilbild
Av ellla
Det var elva olika nystan...
Typ, vill jag inte göra något av det här då?? eller det här??

Garn finns... lite för mycket nästan... det är bara att jag inte vet vad jag vill göra fast det kliar i fingrarna att få göra något!!!!
Användarens profilbild
Av MuuM
glis skrev:Melons Swallowtail är i "vanligt" ullgarn, inte sådär hårigt som min Kiri, och den är dösnygg. Men jag gillar ju Kiri för dess enkelhet...

(Du har inte en hyfsat smal flätsticka att sälja Muum?)
Nä, har bara två, en tunn och en tjockare. Tyvärr.
Av Ponyo
MuuM skrev:
glis skrev:Melons Swallowtail är i "vanligt" ullgarn, inte sådär hårigt som min Kiri, och den är dösnygg. Men jag gillar ju Kiri för dess enkelhet...

(Du har inte en hyfsat smal flätsticka att sälja Muum?)
Nä, har bara två, en tunn och en tjockare. Tyvärr.
Jag köpte knit pros flätstickor. Riktigt bra!
De är raka, med skåror som flätan stannar kvar bra i. Men med min stora flättröja använde jag bara en strumpsticka till.
Användarens profilbild
Av glis
Det får bli så här också, tack för att du kollade/ svarade. Har dessutom upptäckt en brist med magic loop och två sockor på en gång: Det funkar inte om man har tänkt göra flätan på sidorna av benen, då hamnar skarven i loopen precis mitt i. Och eftersom det är två på samma så måste jag flytta sockan så den sitter snett med hjälp av strumpstickor istället för att bara hasa runt den. I-landsproblem?
Användarens profilbild
Av melon
glis skrev:Det får bli så här också, tack för att du kollade/ svarade. Har dessutom upptäckt en brist med magic loop och två sockor på en gång: Det funkar inte om man har tänkt göra flätan på sidorna av benen, då hamnar skarven i loopen precis mitt i. Och eftersom det är två på samma så måste jag flytta sockan så den sitter snett med hjälp av strumpstickor istället för att bara hasa runt den. I-landsproblem?
:lol: Ja, lite kanske.

Jag brukar sticka flätor med korta sturmpstickor, tycker det är lättare än de böjda flätstickorna som bara är i vägen. Stickar du dessutom små flätor med 4-6 maskor så behöver du ingen extra sticka. :tumup:
Bubbi skrev:
Knyttet & K skrev:Hur många sticknördspoäng får man om man hellre vill sticka än att gå på fest på en lördagkväll? :roll:
Jag väljer också stickning över fest :hide:
Eller att längta hem till stickningen om man gick på festen ändå... :wink:
visslan skrev:
Bubbi skrev:
Knyttet & K skrev:Hur många sticknördspoäng får man om man hellre vill sticka än att gå på fest på en lördagkväll? :roll:
Jag funderade ett tag på att ta med den. Men det kändes för osocialt (vilket jag visserligen är). Men jag går en stund och åker sen hem och stickar :tumup:
Knyttet & K skrev:
visslan skrev:
Bubbi skrev:
Jag funderade ett tag på att ta med den. Men det kändes för osocialt (vilket jag visserligen är). Men jag går en stund och åker sen hem och stickar :tumup:
Det blir lite som att äta kakan och ha den kvar. :D
Användarens profilbild
Av Fryle
Knyttet & K skrev:
visslan skrev:
Bubbi skrev:
Jag tar ofta med stickningen, om det är en fest där jag känner att det är ok (mina ramar är dock ganska vida). På de flesta mindre tillställningar känns det inget konstigt att ta fram den efter maten framförallt om man hamnar pratandes i soffan ändå. När jag var på promovering med efterföljande bal häromsistens lämnade jag den dock hemma, men längtade efter den... (det var en urtråkig tretimmars ceremoni i en stor aula, ingen hade kunnat ha något att invända mot en stickning där!) trodde jag var ensam om såna funderingar.
Användarens profilbild
Av melon
Fryle skrev:
Knyttet & K skrev:
visslan skrev:
Bubbi skrev:
Jag tar ofta med stickningen, om det är en fest där jag känner att det är ok (mina ramar är dock ganska vida). På de flesta mindre tillställningar känns det inget konstigt att ta fram den efter maten framförallt om man hamnar pratandes i soffan ändå. När jag var på promovering med efterföljande bal häromsistens lämnade jag den dock hemma, men längtade efter den... (det var en urtråkig tretimmars ceremoni i en stor aula, ingen hade kunnat ha något att invända mot en stickning där!) trodde jag var ensam om såna funderingar.
Skönt att ha sticknördslikar :heart:

Jag känner mig skitnördig vill sticka. Lite oartig dessutom. Nu för tiden har jag börjat sticka lite varstans så folk börjar vänja sig.
jag orkar inte citera för det blir så långt då, men jag stickar alltid på repetitionerna med kören :D.

Det är en i syfte att jag ska hålla koncentrationen bättre på repetitionen, och jag har också insett att det hjälper mig att lära mig att sjunga mera utantill. Annars är jag väldigt notbunden (för jag läser noter rätt bra) och måste läsa hela tiden för att kunna min stämma. Men nu vill jag ju kunna sticka några maskor ibland även medans jag sjunger (annars har jag som alibi för stickningen att jag inte ska sitta och somna när andra stämmor övar så man är sysslolös) och då måste jag ju kunna stämman utantill :D.

Så det är verkligen två !
  • 1
  • 229
  • 230
  • 231
  • 232
  • 233
  • 267
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?