Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Vinterhumlan
Det börjar bli dags att ställa min gamla kassa Pfaff symaskin som jag köpte för 1995 kr julen 1998 (jag var student och hade sparat som bara den för att ha råd :lol: ). Eftersom jag nu har pluggat 10 år till ( :oops: ) så är lönen numera något högre och jag vill unna mig en ny maskin 8)
Jag har en overlock så jag är mest ute efter en maskin som gör snygga raksömmar, zigzag, knapphål samt har en bra blixtlåspressarfot. Min mamma tycker att det är bra om maskinen kan stoppa (?!? alltså inte som i stanna utan som i stoppa strumpor), men det är inte en funktion jag någonsin känt att jag saknat...

Jag är alltså INTE ute efter en maskin med en massa fancy sömmar :)

Jag har därför sneglat på en Janome Easy Jeans. Men sedan verkade det som om försäljaren var lite mer glad för att pracka på mig en lite mer elektrisk, en Janome DC4030. Den hade ju fler knapphål så det är ju ett plus. Han har tagit in en Easy Jeans till mig så imorgon skall jag få komma dit och klämma på båda... Jag är ju egentligen skeptisk till när det är för mycket elektronik, men nu vet jag inte...

Någon som har lite input???
Av Vinterhumlan
Maskinen jag har idag funkar sådär (ok den gör en del hoppstygn, men det hade kanske en service kunnat fixa till)... Den är svag och orkar inte med några "utsvävningar", knapphål fixar den inte att sy och den har generellt lite svårt att mata fram tyger jämnt tycker jag :?
Min man gillar den inte eftersom det antingen är ALLT eller inget när man trycker på pedalen (inga problem för mig - jag är stressad och vill att det skall gå fort!) :lol:
Så därför känns det som om det är dags att se sig om efter en ny maskin :D
Jag tänker dock behålla den gamla. Dels syr både jag och mannen och sedan vet man inte om barnen också kommer att bli intresserade :tumup:
Användarens profilbild
Av tweed
Jag är jättenöjd med min Pfaff select 3,0, jag valde mellan den och Easy Jeansen, men valde pfaffen för att jag tyckte att den verkade enklare att ställa in sömmarna på och för övermataren. Jag beställde min från Sewingmachines direkt, funkade jättebra, fick hem den på en vecka, med adapter och allt :tumup:
Av Vinterhumlan
Hmm... alltså jag har blivit lite rädd för Pfaff även om jag ju inser att jag inte kan döma det märket pga min billighetsmaskin :oops:
Men det är kanske läge att kolla på Pfaff en gång till...
Användarens profilbild
Av florin
Pfaff ska ju vara riktigt bra maskiner och jag har alltid sett dem som det bästa. Alltid när jag sytt på en Pfaff så har jag blivit eld och lågor och velat ha en egen... MEN...

För ett år sedan fick jag en Pfaff select 4.0 och jag är inte nöjd med tanke på vad den kostade... Jag velade mellan den och Janome easy jeans och ångrar mitt beslut. Valde pfaffen pga övermataren. Övermataren är jag tok-nöjd med men i övrigt så är maskinen i sig inte bättre än nån annan jag provat. Dels så gillar den inte alla typer av tråd (tex dor tak som Bibbi säljer) och det stör mig en hel del. När jag använder dor tak-tråden så tjorvar trådspänningen... Att sy med tvillingnål tjorvar oxå när jag syr med dor taks trådar...

Mitt råd är att åka runt och prova sy på olika maskiner, ta med dig tyger som du vill kunna sy i. Låt dig inte luras av försäljarens "du behöver en maskin du kan växa i" för det är lätt hänt...
Av Vinterhumlan
Det blev visst en 4030 idag :vågen:

Men eftersom det är en julklapp får jag gå och klappa på lådan och dras med min pfaff ett tag till :? Easy Jeans var fin, men hade bara en sorts knapphål och jag tyckte inte att det blev så fint. Men det var två bra (eller dåliga, hur man nu ser det :wink: ) försäljare som lät mig själv känna och klämma. När jag sedan bestämde mig så fick jag 4030n till samma pris som Easy Jeansen (4995 kr) samt lite spolar och annat gott och smått till :D

Jag måste säga att jag känner mig väldigt nöjd!!!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?