Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Emmamedhunden
Hur får man till det enklast och smidigast? Hur gör ni? vilken knytning har ni?
Här finns en 2v bäbis som sitter i omslutet kryss på magen eller i sinon. tycker det är svårt att få till... :hmm:
Användarens profilbild
Av Victoria P.
jag tyckte oxå det var krångligt, fick aldrig till det i långsjal.. däermot i ringsjalen var det hur lätt som helst! gick runt o ammade i den utan att det ens syntes! :)

försök o hitta nåt på youtube, där kan man lära sig alla knytningar! jag har sett massa instruktionsvideoklipp på hur man kan amma i långsjal! sök tex på babycarrying..
Användarens profilbild
Av Emmamedhunden
Ahhh ska testa ringon... utlånad just nu. Och ska kolla youtube, där finns mycket bra! :D
Användarens profilbild
Av mimpen
tassar tråden...

Jag fick nästan till det med ringsjal häromdagen. Men det var på svåra-bröst-sidan, så vi gav upp... Men nu funkar amningen bättre på båda sidor, så det ärmöjligt det sklle gå nu. Jag tycker dock det är svårt att få till ringsjalen så det verkar bekvämt för honom.
Användarens profilbild
Av Fina
Jag har gjort det med Bea sittandes i sjalen, men man måste lösa upp den lite, och hasa ner henne ordentligt annars går det inte. Fast nerhasandet kanske inte alla behöver göra, bara jag som är så kort. :hmm: Brukar ta upp smokingbältet så att det inte sitter under rumpan oxå = ännu lättare att hasa ner lite mera.
Användarens profilbild
Av Mrs Data
Jag kör också nedhasat men för att få det att funka efter amningen så använder jag helst sele elelr MT till amning. Nya bebisen vill dock ligga hela tiden och amma så det blir ringsjal, ont i ryggen och knappt någon användning av mina nya fina trikåsjalar.
Användarens profilbild
Av dagdrömmare
Vi gör olika.

antingen löser jag upp sjalen en bit och hasar ner honom kvar i grodposition. Då behöver jag ofta lyfta bröstet lite för att ha ska få tag.

Eller så löser jag upp sjalen och drar i själva krysset så att det sitter lösare sen stoppar jag in handen från ena sidan och tar handen innan för barnet till benet på andra sidan. Sen drar jag det benet till den sidan jag stoppade in handen. Då har jag båda benen på samma sidan och jag har även lagt honom på sidan mot mig. Jag tar fram bröstet och pillar ner hans arm under det om den inte redan ligger där. När han har fått tag så spänner jag krysset lite igen så han får stöd.

svårt att förklara men det är lätt att göra :-)
Användarens profilbild
Av dagdrömmare
I omslutet kryss kan man göra så här.

Ta på sjalen. Öppna upp fickan och lägg barnet i den på tvären på samma sätt som när du ammar utan sjal. låt barnet få bra tag och spänn sen tyget försiktigt och knyt klart. Jag brukar ha huvudet utanför smokingbältet oc kryssdelen på huvudets sida låter jag sitta löst
Av ylleflickan
Jag provade igår i kön till influensavaccinet. Hade Frode i omslutet kryss, tog upp benet och stoppade det på andra sidan krysset och vickade ner honom. Nu är han en STOR 3 månadersbebis (9 kg) men det gjorde att jag kunde stå och amma, men jag fick fortsätta använda händerna för att hålla lite. Tyckte det bökigaste var när han plötsligt behövde akutrapa och komma upp fort. Jag kan tänka mig att prova igen om nöden kräver, men inte till vardags.
Användarens profilbild
Av telistant
Jag SKA lära mej att amma i sjal denna gång. Men L blev det nån enstaka gång på stan, när han var ca 9 månader =hade bra koll själv. Hasade ner honom så sjalen knappt räckte att knytas.

= jag tassar! :D

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?