Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Snart får jag mitt efterlängtade syrum och har såklart redan börjat smida planer på hur det ska se ut. Det är ganska litet (7 m2) och ska ha plats för datorn också så nu får ni tipsa om era smartaste lösningar för att få plats med så mycket som möjligt på liten yta :D Vad är ni mest nöjda med? Vad ska man inte göra?

Gärna bilder! Det fanns ju en gammal tråd med massa bilder, men jag hittar den inte. Är det någon som har länken blir jag jätteglad.
Användarens profilbild
Av Plinga
*bokmärker*
Användarens profilbild
Av zandrama
Nånting jag vill ha i ett syrum är en provdocka med reglarbara mått, nån typ av klädstång och massor av hyllor. Plus ett ordentligt bord att ha maskinerna på, med hurtsar/ådor för alla saker, och så gärna ett högt, brett och långt bord att klippa och rita på (drömmåtten (l*b*h) 150*100*90 cm) som står fritt. Därunder kan man också ha hurtsar för tyger, stuvar, mönsterpapper etc etc.

Jag behöver nog en ateljé... :roll:
Användarens profilbild
Av Sandrines
Jag köpte ikeas Bestå med skjutdörrar för tygerna och annat junk och jag är supernöjd. Skjutdörrarna är så himla bra eftersom man inte behöver ha fritt framför för att kunna öppna. En hylla blir ju alltid utan dörr (för att man ska ha nånstans att dra dörren...) men där har jag böcker och tidningssamlare så det ser helt okej ut.

Min senaste förändring annars är att ställa skrivbordet ut från väggen så kan jag ha symaskinen och overlockern från varsitt håll. Ska jag sy något med mycket tyg får jag lyfta ner den ena så de inte är ivägen, men för små bebiskläder funkar det jättebra att ha båda uppe samtidigt på samma skrivbord på så sätt.
Användarens profilbild
Av Fina
zandrama skrev:Nånting jag vill ha i ett syrum är en provdocka med reglarbara mått, nån typ av klädstång och massor av hyllor. Plus ett ordentligt bord att ha maskinerna på, med hurtsar/ådor för alla saker, och så gärna ett högt, brett och långt bord att klippa och rita på (drömmåtten (l*b*h) 150*100*90 cm) som står fritt. Därunder kan man också ha hurtsar för tyger, stuvar, mönsterpapper etc etc.

Jag behöver nog en ateljé... :roll:
:iagree:
Av corona
Om jag hade haft ett syrum hade jag velat ha hyllor med olika sorters glasburkar på, fyllda med olika sorters knappar, band, spännen...mm

Som i en affär med lösgodis nästan :roll: :lol:
Användarens profilbild
Av kattta
Här är en skiss på vårt blivande Hobbyrum. Vi har påbörjat så smått men det lär dröja ett tag till innan det är klart (läs till påsk :roll: )
Bild

Ska även snickras ett ihopfällbart större bord osm jag kan ställa upp mot det lilla fönstret och utåt i rummet om jag behöver större arbetsyta.
Användarens profilbild
Av florin
Jag har ett skrivbord som jag gillar jätte mycket. Det är ett typ 50-tals bord som målats vitt. Väldigt stabilt och med bra förvaring, på den sidan som inte syns finns lådor på vänster sida och där förvarar jag tråd, saxar mm. Ursäkta så det ser ut men rummet är under renovering...

Bild
Användarens profilbild
Av Tyrvi
Jag har inget eget rum för att sy utan har skapat en hörna i mitt sovrum med ett två meter långt bord av en skiva och billiga ben från ikea. Sen har jag en hurtsh med låsbara lådor på hjul för saxar, nålar, tråd och sånt som jag inte vill att mitt barn ska komma åt. Ovanför har jag en hylla för mönster och syböcker på den del av väggen som inte är fönster.

Jag har inte plats för att ha riktiga hyllor eller garderober för att förvara tyg, det är lite synd men går bra. Jag har två skrivbordslampor på bordet för att kunna rikta ljus från flera håll när jag syr och båda maskinerna och den bärbara datorn får plats på bordet. Tyvärr kunde bordet gott få vara mer stabilt, funderar på att sätta extra ben på mitten.

Viktigast tycker jag, just nu, är att bordet ska vara riktigt stabilt och tillräckligt stort för att få plats med maskinerna utan att behöva flytta runt dem och bra belysning.

Jag kommer nog aldrig ha råd att bo så stort att jag kan ha ett eget bord för tillklippning, jag drar ut skivorna på vardagsumsbordet så fungerar det perfekt. Men någonstorts skåp att bara ha tyg i vore fint även om det nog inte får plats i sovrummet.

Det finns en bild i ett gammalt inlägg i min blogg. http://tyrvi.blogspot.com
Användarens profilbild
Av kattta
Florin: Vilket underbart fint perfekt bord *me want* :love:
Av KlaramedK
ÅÅÅÅÅåååå vilka lyckostar, ett eget syrum!!
jag får sitta på min sambos skrivbord, ena kortsidan och knö in mig i ett hörn! men där har jag min underbara provdocka, byxform, tygkistan och nära till en garderob som innehåller mina kantband, tyger att använda snart, stickor, saxar mm ....

Gillar verkligen 50-tals skrivbordet, ett sån't har jag varit på jakt efter ett tag! ...och en overlock står högt på listan!
Användarens profilbild
Av Ingetora
florin skrev:Jag har ett skrivbord som jag gillar jätte mycket. Det är ett typ 50-tals bord som målats vitt. Väldigt stabilt och med bra förvaring, på den sidan som inte syns finns lådor på vänster sida och där förvarar jag tråd, saxar mm. Ursäkta så det ser ut men rummet är under renovering...

Bild
Moahaha! Kommer att tänka på "Torsk på Tallin" när Robert Gustavsson ska släppa in TV i sitt hem "De ä lite stökigt" och så är det kliniskt rent. :lol: Du har väl helt pedantisk ordning på ditt sybord så vitt jag kan se? Hur fint som helst ju... *avis*
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?