Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Anso
Och de där med att bära framåt.......
Folk i allmänhet verkar ju hyfsat införstådda med att barn inte ska åka i framåtvänd vagn förrän i 1-års åldern men i sele är det tydligen en helt annan sak..... :roll:

Tänk er en tur på stan i folvimlet, massor med intryck för den lilla bebben som bärs framåtvänt och det är bara att "gapa och svälja" för det går inte att vända sig bort ifrån det.
Användarens profilbild
Av Nova
Elin skrev:men varför vill de inte ta till sig information?

jag tycker att det är konstigt att man inte vill förbättra sig.....
Så länge de tjänar goda pengar på de modeller de redan har, varför då förbättra sig? Utveckla modeller kostar pengar och dessutom skulle man då erkänna att den gamla modellen är kass.
Jag tror inte intresset är att barnen ska bäras ergonomiskt och det ska vara bekvämt för bäraren. Dock tror jag inte att de medvetet gör en sele som är skadlig för bebisen.

Största drivkraften är säkert att hålla sig på säljtoppen och tjäna stoora pengar.
Har jag fel?
Användarens profilbild
Av Ester
men de där produktutvecklarna som hoppade på mig verkade onekligen intresserade (en ergonomisk bärsele är ju förhållandevis enkel att sy, enklare i modellen än en babybjörn...)

men de verkade tycka att patapumen sån FARLIG ut?!?! :? Och svår att använda :hmm:
Användarens profilbild
Av Nova
Elin skrev:men de där produktutvecklarna som hoppade på mig verkade onekligen intresserade (en ergonomisk bärsele är ju förhållandevis enkel att sy, enklare i modellen än en babybjörn...)

men de verkade tycka att patapumen sån FARLIG ut?!?! :? Och svår att använda :hmm:
Klart man måste kolla in konkurrensen.
Men inte måste man ge konkurrenten beröm, särskilt inte inför en potentiell kund! :wink: :lol:
Användarens profilbild
Av Nova
Lin skrev:
Elin skrev: men de verkade tycka att patapumen sån FARLIG ut?!?! :? Och svår att använda :hmm:
Jag tycker BBn ser farlig ut och var svår att använda... :roll: :wink:
:app: :lol:
Av belinda
Anso skrev: Jag har för ett bra tag sedan ringt och pratat med deras produktutvecklare och nämnde just selar med avbärarbälte men fick till svar att de inte trodde att föräldrar hade behov av att bära sina barn så länge/högt upp i åldrarna att det var nödvändigt med ett avbärarbälte. :wink:
:rofl:
Av gottegrisen
Anso skrev:Och de där med att bära framåt.......
Folk i allmänhet verkar ju hyfsat införstådda med att barn inte ska åka i framåtvänd vagn förrän i 1-års åldern men i sele är det tydligen en helt annan sak..... :roll:

Tänk er en tur på stan i folvimlet, massor med intryck för den lilla bebben som bärs framåtvänt och det är bara att "gapa och svälja" för det går inte att vända sig bort ifrån det.
Fast inte alla tydligen. I min föräldragrupp på bvc var det någon (jag gick ganskatidigt sist) som hade sitt barn framåtvänt och det äldsta barnet åärknappa 4 månbader, de flesta är ca 3 månader. Sen tycker jag det är jättevanligt att man ser små bebisar på 6-7 månader åka framlänges i sina häftiga uj-vagnar (eller i nån annan framåtvänd sittvagn).
Användarens profilbild
Av Elinea
Anso skrev:Och de där med att bära framåt.......

Jag har också alltid undrat över det. Varför ska så små sitta framåt. De ser väl inte ens tillräckligt långt för att få ut något av det. Sen verkar det ganska otryggt tycker jag. Skulle aldrig våga med risken att någon främling kommer fram och börjar peta på Linnéa. I Sjalen är hon i alla fall skyddad från alla nyfikna människor.
Av Signatur
Det jag är mest fascinerad över är att de inte svarar på det där med avbärarbälte, de bara struntar i frågan.

Men sedan måste jag försvara dem lite angående framåtvända barn. Vår son hatade att sitta inåtvänd. Han ville sitta utåt och skrek som en gris och vred nästan huvudet ur led om man satte honom inåt. Alla barn är olika! Och vissa barn passar det att sitta framåtvända. :hide:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?