Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Annamamman
Din mamma skrev:Jag funderar på att binda en julkrans, någon som är expert?
Vi brukar göra en tunn krans av tidningspapper (lägger sidorna diagonalt och omlott till lagom storlek) och lindar den med tunn ståltråd. Sedan tar vi lingonris i små buntar och lindar fast med grön ståltråd. Ett rött sidenband (eller bomullsband) lindas runt kransen, knyter rosett och ev. också ett upphängningsband av bandet.

Mamma är experten, vi gjorde massor av kransar till julmarknader för att tjäna pengar till klasskassan när jag var liten.
Användarens profilbild
Av Suskiv
Din mamma skrev:Jag funderar på att binda en julkrans, någon som är expert?
Inegn expert men vi tänkte köpa en färdig stomme i tex bast eller annat material och sen binda gran eller lingonris med ståltråd. Rött band och lite prydnader.
Användarens profilbild
Av little_me
jag är ingen krans expert men jag band en krans med granris och ståltråd förra året och sätte stearinljus i.. hängde upp över matbordet som ljuskrona!! Väldigt fint och mysigt.. ska se om jag kan hitta kort..
Användarens profilbild
Av jazoo
CrazyMagpie skrev:Startar upp lite lugnt här med en bild av ett av förra årets julpynts-pyssel! :-D

Material:
Virkad duk (är man flitig kan man ju virka egna små blommor men jag valde istället att ge en loppisduk en ny karriär)
Jag virkade själv förra året! Finns beskrivning på http://skapligtenkelt.se/ (där finns för övrigt en hel massa kul pyssel att inspireras av, bland annat julpyssel). Jag virkade lite olika stjärnor och hjärtan och annat, efter ett tag hittade jag på egna mönster.

Hade dock inget glitterspray utan testade att blanda i glitterlim i sockervattenblandningen (eller vad det nu var jag hade, jag minns faktiskt inte. Fungerade ... sådär :lol: var liksom inte så mycket glitter som fastnade på stjärnorna. I övrigt var det jättekul att göra (lagom pyssel att syssla med framför teven på kvällarna), inte så svårt om man kan grunderna i virkning och blev väldigt fint. Rekommenderas.
Av ele
För två år sedan dekorerade jag julgranskulor med glitterlim. Funkade lite olika bra med olika sorters glitterlim. de lite dyrare sorterna funkade bättre...)

Bild

Systerdottern var 2 mån sin första jul och fick en julgranskula med sitt namn och året på.
Bild

fler julgranskulor
Användarens profilbild
Av noranora
Hur går det, har ni pysslat något? Jag håller på med små snöstjärnor av gamla spetsdukar som tipsades om innan, tänkte hänga dem i fönstret nu till advent.
Användarens profilbild
Av Suskiv
Juliusdotter skrev:Har skapat årets julkrans idag. Granris och rönnbär. Vävde en granris matta också, den ser mest ut som en rishög, men fördelen är att riset inte flyger iväg när man borstar av skorna.
Bild
Tjusigt :tumup:
Användarens profilbild
Av florin
Här kommer ett tips på enkelt pynt.
Det stora hjärtat (ca 19cm högt) har jag gjort med grov järntråd och sedan har jag lindat vanlig tunn spoltråd runt den grova tråden, samtidigt trädde jag på lite pärlor. Det lilla hjärtat har Anton gjort helt själv :heart: Han tycker detta med trådslöjd är jätte roligt :D
Bild
Senast redigerad av florin den fre nov 27, 2009 13:26, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Jättefint Florin!

Är lite nyfiken också på hur stort hjärtat är i verkligheten.....Bilden ger ingen referens liksom ;)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?