Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av melon
UTMANING gör färdigt en wip!
melon - sy fast dragkedja i jacka
MuuM - göra klart ärmarna på uppifrånochner-koftan
Bubbi - sticka klart ärmarna på gröna tröjan
Elflin- göra klart Lilla Ls overall
visslan - virka klart två 56cm långa snören till en liten virkad väska. (hur kul som helst...)

Härligt!!!! :app: Jag sätter igång! :vågen:
Användarens profilbild
Av melon
:tar sig i kragen och tänker stänga av datorn. Klippa ut foder, sprätta bort den lilla dragkedjan, klippa upp hela framstycket, sy dit den långa dragkedjan och fodret. Snart snart är min fina vinterjacka klar:

heja heja
Användarens profilbild
Av tweed
melon skrev::tar sig i kragen och tänker stänga av datorn. Klippa ut foder, sprätta bort den lilla dragkedjan, klippa upp hela framstycket, sy dit den långa dragkedjan och fodret. Snart snart är min fina vinterjacka klar:

heja heja
Var det inte den som blev för liten?
Utmaningen antagen!

UTMANING gör färdigt en wip!
melon - sy fast dragkedja i jacka
MuuM - göra klart ärmarna på uppifrånochner-koftan
Bubbi - sticka klart ärmarna på gröna tröjan
Elflin- göra klart Lilla Ls overall
visslan - virka klart två 56cm långa snören till en liten virkad väska. (hur kul som helst...)
erisara - sticka klart ett halvt pekfinger och fäst alla trådar
Användarens profilbild
Av MuuM
Rapport för kvällen:

ca 5 cm på ena ärmen. Fasligt tråkigt! Men nu ska den bli klar. :twisted:
Av MittNyaJag
Fort!
Hur stickar man vertikala ränder?
Har bara en begränsad mängd lovikkagarn kvar i en färg men desto mer i en annan.
Planen är att sticka mudden i den färgen jag har lite av och resten av vanten i den andra färgen. Nu fick jag dock för mig att sticka en rand i den färg jag har lite av, men hur sjutton gör man? Min spontana tanke var att bara byta färg där, tänkte bara sticka typ tre maskor i randen, men då kommer ju inte sitta ihop med resten av vanten?
Användarens profilbild
Av visslan
MittNyaJag skrev:Fort!
Hur stickar man vertikala ränder?
Har bara en begränsad mängd lovikkagarn kvar i en färg men desto mer i en annan.
Planen är att sticka mudden i den färgen jag har lite av och resten av vanten i den andra färgen. Nu fick jag dock för mig att sticka en rand i den färg jag har lite av, men hur sjutton gör man? Min spontana tanke var att bara byta färg där, tänkte bara sticka typ tre maskor i randen, men då kommer ju inte sitta ihop med resten av vanten?
Hm, hur menar du? Vill du att mudden ska vara randig är det ju bara att sticka ett varv med den andra färgen. Eller stickare du inte nerifrån upp utan sidleds? Då kan du göra ränder genom att använda intarsia-tekniken. Finns en del info på nätet, bl.a. här: http://www.billigt-garn.net/garn-hjalp- ... g-hal.html
Användarens profilbild
Av melon
Härligt att det går framåt med era projekt. :vågen:
kvarnvik skrev:
melon skrev::tar sig i kragen och tänker stänga av datorn. Klippa ut foder, sprätta bort den lilla dragkedjan, klippa upp hela framstycket, sy dit den långa dragkedjan och fodret. Snart snart är min fina vinterjacka klar:

heja heja
Var det inte den som blev för liten?
Nej, den sitter perfekt, men var för liten för att ta av sig på ett anständigt sätt :Hahaa: det var en anorakmodell med en kort dragkedja i halsen, som alltså måste dras över huvudet. Men nu har jag klippt upp den fram och har satt dit en lång dragkedja istället, och den är perfekt stor för den typen öppning :mrgreen: Bara fodret kvar nu, och den andra fickdelen som ska sys fast. Snart snart.
Umma skrev:
erisara skrev:Hurra! Tack för sparken där bark med utmaningen!

Bild
:love: vad fina!! *imponerad*
Tack. Synd att det gått en stund mellan första och andra så att stickfastheten hade ändrat sig lite (det skiljer ett par millimeter på hela mönstret så det gör inte så mycket hoppas jag). Hppas att pappas fru gillar dem (de är tänkta som julklapp)
erisara skrev:
Umma skrev:
erisara skrev:Hurra! Tack för sparken där bark med utmaningen!

Bild
:love: vad fina!! *imponerad*
Tack. Synd att det gått en stund mellan första och andra så att stickfastheten hade ändrat sig lite (det skiljer ett par millimeter på hela mönstret så det gör inte så mycket hoppas jag). Hppas att pappas fru gillar dem (de är tänkta som julklapp)
Kan man inte gilla dem? Jag skulle bli gör glad :love:
Vilka fina vantar erisara!!! :love: Jag skulle också bli jätteglad om jag fick ett par sådana.

Jag får så lite sticktid nu, men Agnes tröja har iaf växt litegrann :vågen:
Bild

Jag hade hoppats att jag skulle haft den klar nu, men så blev det inte. Nu måste jag sticka på mössan J ska få i julklapp, så tröjan blir väl färdig efter jul då...
  • 1
  • 224
  • 225
  • 226
  • 227
  • 228
  • 267
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?