Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av herilane
Jag har världens bästa ergonomiska sele. Den heter Connecta.
http://www.connectababycarrier.com/

Connectan görs av en mamma i England. Hittills har hon (vad jag vet) inte sålt till andra länder, men nu skeppar de överallt i hela världen. Jag kan varmt rekommendera den för alla som vill ha en skön och snygg sele.

Den har en formad / figursydd "kropp", lätt vadderade axelband, och ett helt ovadderat midjeband. Både axelbanden och midjebandet är breda och har breda spännen (till skillnad från t.ex. Becon). Axelbanden kan korsas eller bäras på traditionellt ryggsäcksvis.

Och till skillnad från Ergo och Patapum finns Connectan i många fina tyger, allt från mjukt bomullstwill till siden å sånt. Eller så kan du skicka in eget tyg.
Användarens profilbild
Av melon
*håller för ögonen och ropar BINGO BINGO BinGo bingo bingo bingo...*

Äh, va f**n, jag måste kolla! *klickar på länken och hoppas innerligt att de är skitfula*
Användarens profilbild
Av melon
Att de ens kan med... Titta på denna fula t.ex. Pinsamt! :wink:

Bild

Men de var ganska billiga iaf, £49, blir väl runt 700:-
Användarens profilbild
Av boosten
Åh, en sån skulle jag gärna prova! Och gärna i detta tyg:

Bild
Användarens profilbild
Av boosten
Men jag har sett inte mindre än två vävda sjalar på den sidan! En sele sydd i aqua wellen, och en i en indio.. Konstigt att använda såna dyrgripar i en sån sele va? Det är ju bara sittdelen som blir i det. :roll:

Och ett huvudstöd vore väl bra? Eller gillar inte folk det längre nu när vi kommit in i beco-eran? :mitvit:
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Kaufmann Native Arts Butterflies :shock: :shock: :shock:
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
boosten skrev:Men jag har sett inte mindre än två vävda sjalar på den sidan! En sele sydd i aqua wellen, och en i en indio.. Konstigt att använda såna dyrgripar i en sån sele va? Det är ju bara sittdelen som blir i det. :roll:

Och ett huvudstöd vore väl bra? Eller gillar inte folk det längre nu när vi kommit in i beco-eran? :mitvit:
Det var välan customselar, kanske att de hade en bit sjaltyg över....

Huvudstöd ser jag på en del, iallafall på customselar (fast inte alla).
Av herilane
Ja, huvudstöd är det enda jag saknar på Connectan. Jag tror att det bara är de i solarweave som har det. Och så customs. Men jag hade inte tid och ork att jaga eget tyg så jag köpte standard.

Jag har funderat på att sy (eller låta sy) en slipskin med huvudstöd. Fast då täcker man ju över det snygga tyget också... Eller så kan man kanske sy något slags löst huvudstöd som man sätter fast med tryckknappar?
Av Jenny
:hide:
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Fina, men det är synd att de är så höga i ryggen. A skulle få spunk av att sitta sådär. Samma med Becon.

herilane - Jag har sytt huvudstöd med vantclips i nederkant. Då slipper du sätta knappar i selen.
Användarens profilbild
Av Ester
jag är käääär id enna

Bild

men är det inget vadderat i midjan alls?
Användarens profilbild
Av Nova
Jag har en Connecta.
Mycket skönare axelband än på Becon.
Det är ingen vaddering i midjeband utan den är mer som en Mei Tai fast med remmar.

Min ser ut så här:

Bild
Användarens profilbild
Av mammahappy
Ohh vad snygga!
Ja habegäret växer ju! :twisted:
Fast jag är ju grymt nöjd med min beco... :roll:
Användarens profilbild
Av Anso
Snygga, men jag undrar lite över de stora spännena de breda nylonbanden på axelremmarna - skaver det inte? Hmmmm, kanske måste prova att göra en sele på det viset själv.......
Hmmm, nylonband som midjebälte, är det skönt?
Tusen frågor!
:D
Användarens profilbild
Av Nova
Anso skrev:Snygga, men jag undrar lite över de stora spännena de breda nylonbanden på axelremmarna - skaver det inte? Hmmmm, kanske måste prova att göra en sele på det viset själv.......
Hmmm, nylonband som midjebälte, är det skönt?
Tusen frågor!
:D
Nu har jag inte använt den så jättemycket ännu...

Men nej, den skaver inte någonstans och jag tycker att den är skön,
inget att klaga på alls.
Becon skaver på mig, Ergon är för stor.
Denna är bättre än båda.
På mig iaf. :wink:

Men jag är ingen riktig sele-fantast oavsett märke tyvärr.
Alla remmar är osmidigt...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?