Anjapanja skrev:Zai skrev:Amiechan skrev:Ketronya skrev:Ber om ursäkt för en jättedum fråga, men vad har man ärtpåsar till?

Aha, en leksak som man måste uppfinna lekar till!
Nå, man kan kasta dem, kasta prick, kasta gris (bättre än boll inomhus eftersom den inte studsar), bära runt på dem, bygga små torn av dem, peta ut dem genom brevinkastet
balansera dem på huvudet osv osv... 
Hur stora/små barn uppskattar ärtpåsar? Jag tycker själv de är underbara och ser framför mig ett kit med ärtpåsar i fina tyger och matchande förvaringspåse till 
Jag ser också.... Bra ide! Undrar också storlek?
Jag har sytt ärtpåsar och en ärt-groda till makens brorsdotter. Hon är 1,5 men jag gissar att de äldre syskonen också kan låna och leka med dem. Min lilla tjej som är 11 månader tyckte också att de var väldigt roligt när man ställde dem på högkant och de sedan välte på henne
Jag har sytt en påse till också och ska lämna med dessa "lekförslag"
Lägg en ärtpåse på huvudet och gå 5 varv runt bordet i vardagsrummet.
Kasta en ärtpåse upp i luften och fånga den 10 gånger.
Kasta upp en ärtpåse. Fånga den så nära golvet du kan. Försök 10 gånger.
Kasta upp en ärtpåse. Hinner du nudda golvet med handen innan du fångar påsen? Försök 10 gånger.
Kasta upp ärtpåsen och försök fånga den i ditt knä 10 gånger.
Lägg ärtpåsen på huvudet. Kan du hoppa 10 hopp med påsen på huvudet?
Lägg ärtpåsen på huvudet. Kan du snurra 10 gånger med påsen på huvudet?
Lägg ärtpåsen på golvet. Hoppa jämfota fram och tillbaka över saken 10 gånger.
Lägg en ärtpåse på ditt huvud. Res dig upp och sätt dig ner 10 gånger med påsen kvar på huvudet.
Lägg en ärtpåse på ditt huvud. Lägg dig ner på mage och res dig upp 10 gånger med påsen kvar på huvudet.
Sitt på golvet. Kläm fast en ärtpåse mellan fötterna. Sträck och böj på benen 10 gånger med ärtpåsen kvar mellan fötterna.
Sitt på golvet. Håll ärtpåsen mellan fötterna. Lyft upp ärtpåsen högt och ge den till händerna. Försök 10 gånger.
Lägg ärtpåsen på magen. Gå ett varv runt vardagsrumsbordet utan att tappa påsen
Kasta ärtpåsen rakt upp så att den faller ner precis framför dina fötter. Försök 10 gånger
Kasta upp ärtpåsen och fånga med en hand. Försök 5 gånger med varje hand.
Kasta upp ärtpåsen. Klappa händerna och fånga sedan påsen. Försök 10 gånger
Hoppa 10 harskutt med ärtpåsen mellan knäna.
Sätt ärtpåsen mellan knäna. Böj och res dig 10 gånger med påsen kvar
Sätt påsen mellan knäna. Lägg dig och res dig 10 gånger med påsen kvar.
Ställ en hink lagom långt bort och försök pricka den.
Tävla om vem som kan kasta ärtpåsarna närmast ett mål som ni lagt ut.