Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad har ni för erfarenheter av dessa typer? :P
Är så nyfiken, men har ju ingen koll alls annat än vad jag titta på över nätet och det ger ju inte så mycket mer än en trevlig stunds drägglande på vackra bärdon. :love:
Hybriden får du gärna länka till :D

Onbuhimo har jag aldrig provat men podagei använde jag ett tag, tycker att det är behndigare än MT eftersom man slipper att det blir två knutar.
Vad bär du i nu? Är du van att bära på ryggen? Hur stort barn bär du?

Hybruden ser intressant ut, som ett mellanting mellan podaegi och onbuhimo.
Annars har jag dreglat över dessa ett tag :love: hon kallar sina podaegis för bei-bei.
mari_tres skrev:Vad bär du i nu? Är du van att bära på ryggen? Hur stort barn bär du?

Hybruden ser intressant ut, som ett mellanting mellan podaegi och onbuhimo.
Annars har jag dreglat över dessa ett tag :love: hon kallar sina podaegis för bei-bei.
En Kozy MT, det enda som funkar.
Har Beco slear och en åh äh en annan sele, men då får jag så ont till slut så benen går i strejk. Sjal traslar jag bara in mig i :oops:

Alltså van och van? hur deffinerar man det?
Sonen bar jag i Beco selen tills han var 1 år och 4-5 månader,
sen kunde jag inte gå och pappa fick komma och rädda situationen.
(nerver i kläm)
Dottern är 9 månader nu och bä'rs mest på ryggen eftersom vi till största delen knatar "off-pist" i skogen :D
Går jag på slät mark får hon sitta fram för då mäktar jag bättre med att bära och hålla upp mig bättre.

Ja den sidan har jag också dreglat över :P
Om du trasslar in dig i sjalarna kanske du har för långa sjalar? Har du provat ryggsäck med tibetanskt avslut med en lagom lång sjal? Då får du ingenting kring midjan :tumup:
Fast man kan ju avsluta tibetanskt med onbuhimo och podeagis också.

Kan du sy så kan du ju prova att sy en sjäv först innan du köper nån :tumup:
mari_tres skrev:Om du trasslar in dig i sjalarna kanske du har för långa sjalar? Har du provat ryggsäck med tibetanskt avslut med en lagom lång sjal? Då får du ingenting kring midjan :tumup:
Fast man kan ju avsluta tibetanskt med onbuhimo och podeagis också.

Kan du sy så kan du ju prova att sy en sjäv först innan du köper nån :tumup:
Nää jag är nog bara klantig skulle jag tro :lol:
Men vad skulle anses som lagom långt till en sådan intrasslingsknut då?

Ja jo vi lära väl sy en sån, bara det %#§¤ taket är färdigt så och vi förhoppningsvis landat på fötterna igen. :siishah:
KattenFindus skrev:Nää jag är nog bara klantig skulle jag tro :lol:

Ja jo vi lära väl sy en sån, bara det %#§¤ taket är färdigt så och vi förhoppningsvis landat på fötterna igen. :siishah:
:fnissa: det beror lite på hur stor du är, jag är 170 och strl 42 ungefär, jag behöver 4,5-4,7 någonstans för att det ska funka, men är man mindre så funkar det med en kortare sjal.
mari_tres skrev:
KattenFindus skrev:Nää jag är nog bara klantig skulle jag tro :lol:

:fnissa: det beror lite på hur stor du är, jag är 170 och strl 42 ungefär, jag behöver 4,5-4,7 någonstans för att det ska funka, men är man mindre så funkar det med en kortare sjal.
158 och ehum ca stl S, inte så lång alltså :lol:
Jag hade en onbu fram tills stora sonen började närma sig ett år ungefär. Tyckte det var praktiskt med bara ett knyte, men lite svårt att fixa in tampen i ringarna. Det krävde ett lungt barn. Sålde den sen.

Det var en Babyhawk Onbu. Specialsydd vid en co-op på ett amerikanske bärforum för de gör inte såna annars och så fiiiiiiiiiiin. Vändbar, vackra paneler, beige band. :love:
mica skrev:Jag hade en onbu fram tills stora sonen började närma sig ett år ungefär. Tyckte det var praktiskt med bara ett knyte, men lite svårt att fixa in tampen i ringarna. Det krävde ett lungt barn. Sålde den sen.

Det var en Babyhawk Onbu. Specialsydd vid en co-op på ett amerikanske bärforum för de gör inte såna annars och så fiiiiiiiiiiin. Vändbar, vackra paneler, beige band. :love:
Var det för att det var svårt att få in tampen i ringarna som du sålde?
Eller var det avlastningen som inte vart så bra när han blev större?
Nyfiken bara :)
KattenFindus skrev:
mica skrev:Jag hade en onbu fram tills stora sonen började närma sig ett år ungefär. Tyckte det var praktiskt med bara ett knyte, men lite svårt att fixa in tampen i ringarna. Det krävde ett lungt barn. Sålde den sen.

Var det för att det var svårt att få in tampen i ringarna som du sålde?
Eller var det avlastningen som inte vart så bra när han blev större?
Nyfiken bara :)
Det var nog för avlastningen. Det var samma med en vanliga MT jag hade till twinsen. Funkade för mig upp till et år ungefär.

Men andra har sina längre.
Jodå, det har passerat några norska läckerheter här men jag gillar ingen av dom. Onbus ringar skär in och är inte trevlig alls tycker jag. podar kan vara lite trixiga att få till, man ska dock se till att köpa en som har tillräckligt med tygstycke för sin rygglängd. Podar tycker jag gör sig bäst på ryggen. Hybriden tycker jag var vacker men alldeles för invecklad.... Ska man prova någon av dessa tycker jag att man ska satsa på en e2e. Dom är skitdyra men herregud va vackra och man ska inte snacka om kvaliteten! E2E har alla varianterna men deras meitaier är de absolut bästa på marknaden. :tumup:
Sparkar upp den här tråden igen. Jag blev själv buren i podaegi som barn då min mamma är ifrån Sydkorea. Skulle gärna bära mina egna i det så jag undrar om någon vet om det finns någon återförsäljare i Sverige, några fabrikat eller så?

mari_tres - vad använde du för podaegi?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?