Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av MittNyaJag
Är det någon som kan tänka sig göra en "handbook for dummies" hur man gör med ML?
Jag har försökt kolla på youtube men min uppkoppling gör inte att det är hållbart tyvärr.

Jag var hem till morsan och lade beslag (läs stal...) alla hennes stickor, både vanliga och rundstickor... :)

Har stickat lovikkavantar sista veckan och har garn till ett par till och är lite så jag är lite sugen på att lista ut hur det fungerar!
Användarens profilbild
Av MuuM
Jag kan försöka. :-)

Du lägger upp maskorna som vanligt på en rundsticka. Bara rakt på. När du lagt upp rätt antal maskor räknar du reda på mitten och där drar du ut sladden så att du har maskor längst fram på båda stickspetsarna. Sen tar du reda på vilken du ska börja sticka på, dvs så att garnet går från den du stickar med till den du stickar på, precis som vanligt när du stickar runt.

Då tar du den stickan som du INTE ska ha maskor på, utan den som alltså ska vara i höger hand, och drar ut den 15-20 cm eller så långt som det är bekvämt. Då har du en loop efter vänster sticka och en loop som höger sticka är.

Så börjar du sticka och stickar alla maskorna på vänster sticka tills du kommer till loopen. Då drar du återigen loopen så att du har maskor på vänster sticka och justerar looparna så att du har en tom högersticka igen.

:hmm: Begripligt? Vore ju enklare med bilder men det har jag inte tillgång till just nu.
Av MittNyaJag
Ska prova lägga barnet nu så får jag se om jag får möjlighet att prova ikväll! Jag drog nog ut öglan galet när jag provade förut...

Hur gör man om man vill sticka båda på samma gång då? :D
Användarens profilbild
Av MuuM
Då lägger man upp såhär:

lägg upp halva strumpa nr 1, byt garn och lägg upp hela strumpa nr 2. Dra ut en ögla i mitten av strumpa 2. Lägg sen upp resten av strumpa 1 med det första garnet. Det går, men det är lite knepigt. Se till att sätta en färgglad tråd i början på strumpa 1 så du vet var du är när du stickar. Jag rekommenderar det inte om du har fler färger på varje strumpa/grej du stickar, det är lite krångligt med alla nystan i början. :-)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?