Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av kattta
De selar jag sytt till mig själv har alla haft korsade tunnt vadderade axelremmar.
Häromdan sydde jag ny sele och testade att göra sådär som det är på Ergo mfl. Stoppade med liggunderlag. Måtten på vart jag placerade axelremmarna samt spännena tog jag från mått jag läst här på sjalbarn att andra selar har.

När jag sedan provade den blev jag såååååååå besviken, den var fruktansvärt obekväm. Banden skavde i armhålorna och det kändes som att avlastningen inte alls var bra.
När jag sedan testade att korsa dem som jag är van att göra...så...rena himmelriket. Selen satt som en smäck och avlastningen kändes super.

Därför undrar jag, ni som testat både och, vad tycker ni?
Ska det vara sådär som "vanligt" eller föredrar ni korsade?
Användarens profilbild
Av mammahappy
JAg testade att korsa axelbanden på min beco, men ack så obekvämt det blev. Fick inte till det alls.
Men sen är jag inte nån fantast av att bära med sele när jag har Vilgot fram. Då föredrar jag sjal. Tycker sele är mycket bättre när man ska bära på ryggen. OCh då föredrar jag ju helt klart att inte korsa axelbanden.
Användarens profilbild
Av Helena
Jag har bara testat Sutemin (korsade) och Patapum (ej korsade) och man slipper ju tyget mot armhålorna om man korsar. Men jag vande mig vid att ha selen mer mot armhålorna också. Det kan ju vara en vanesak.
Av herilane
Jag har en Connecta och bär ALLTID med korsade band, både på mage och rygg. Det avlastar väldigt mycket bättre på det viset.
Användarens profilbild
Av MammaTillFelicia
har bara burit i MT vs ergo och tycker att det ju avlastar snäppet mer med korade, men bär man på ryggen tycker jag det är jätte obekvämt o korsa fram.. brösten blir ju i vägen =) men bär jag på mage korsar jag
Användarens profilbild
Av Nova
Korsade band är skönare tycker jag.
Om jag bär på magen vill säga.
Bär jag på rygg vill jag hellre ha en extra rem som håller ihop banden fram.
Användarens profilbild
Av Anso
Nova skrev:Korsade band är skönare tycker jag.
Om jag bär på magen vill säga.
Bär jag på rygg vill jag hellre ha en extra rem som håller ihop banden fram.
Instämmer med föregående talare!
Dessutom kan inte min man knäppa en Ergo eller motsvarande sele utan stora besvär men en Sutemi går bra. Han är inte tillräcklig vig i axlarna för att knäppa ihop selen bakom ryggen.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?