Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av jojjo
Vilken är den svalaste elastiska sjalen ni kan komma på? Är pikku ruu sjalen inte väldigt sval? Eller har ni någon annan att föreslå?

Jag har så lätt för att bli varm när jag bär, speciellt på sommaren, så jag vill hitta den tunnaste, svalaste sjalen möjligt till min nya bebis :-)
Användarens profilbild
Av Emma2
Och så e Hug-a-bub såååååååå snygg :shock: :shock:
Av jojjo
Går det bra att bära i vagga med Hug - a Bub också fast den inte är så bred?
Användarens profilbild
Av diddeldi
jojjo skrev:Går det bra att bära i vagga med Hug - a Bub också fast den inte är så bred?
det ska nog inte vara några problem, vi bar i vagga i vår moby wrap och den är 50 cm bred.

tänk på att ta en ljus färg också om du inte vill bli för varm på sommaren.
Av jojjo
Var moby wrap sval att bära med på sommaren?

Hug a bub är så dyr och man använder ju inte de elastiska sjalarna så länge... Men visst är den snygg!

Ingen som vet något om pikku ruu?
Användarens profilbild
Av diddeldi
jag tyckte inte det var nån större fara med värmen, men det är klart att en långsjal blir ju alltid lite varmt. vi har en vit också, det är bra i solen.

men om du verkligen vill ha hug-a-bub så kan du ju försöka hitta en begagnad, eller sälja den när du inte behöver den längre. då blir det ju inte så dyrt. fast jag gillar min moby :D
Användarens profilbild
Av Mia
Jag har haft båda sedan födseln! :) Svårt val.. :roll:
Mobyn är rätt mycket varmare!
Huggen är lika bra att bära i vagga i.
Jag använde mest Huggen de första tre månaderna men den funkar än.
Efter ett par månader tycker jag dock att mobyn är bättre för den är lite bredare och mjukare. Då ger den bätre avlastning och det är lättare att gosa in fötterna på bebisen.
Användarens profilbild
Av miriel
jojjo skrev: Hug a bub är så dyr och man använder ju inte de elastiska sjalarna så länge... Men visst är den snygg!
Sålde precis vår Hug-a-bub och lilltjejen är nu fjorton månader.... (9 kg) Så visst går den att använda länge. Vi har varit supernöjda med vår. :D

Inga längre promenader, men fungerade bra till och från bilen och hemma även nu när hon börjar bli större.

(sen har den bra andrahandsvärde oxå)

Saknar den redan innan jag skickat den.... :wink:
Senast redigerad av miriel den tis okt 18, 2005 11:06, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av diddeldi
miriel skrev: Sålde precis vår Hug-a-bub och lilltjejen är nu fjorton månader.... (9 kg) Så visst går den att använda länge. Vi har varit supernöjda med vår. :D
oj! :shock: det finns ju de som väger så mycket när de är fem månader :roll:
Användarens profilbild
Av miriel
diddeldi skrev:
miriel skrev: Sålde precis vår Hug-a-bub och lilltjejen är nu fjorton månader.... (9 kg) Så visst går den att använda länge. Vi har varit supernöjda med vår. :D
oj! :shock: det finns ju de som väger så mycket när de är fem månader :roll:
Jo, storebror var ju i en annan klass, typ tre kg till, eller nått :roll:

Har nog precis vant mig vid att ha en "lät å liten" bebis....man glömmer ju så fort...

Och den klumpen hade vi nog inte burit i Huggen! :D
Användarens profilbild
Av Suskiv
hug-a-buben är sval. Jag har bara burit i vagga en gång med hug-a-bub (Mina barn gillar inte vagga) och det fungerade bra. Därmot tyckte jag att Torkel snabbt växte ur hug-a-buben. Det smala tyget avlastar inte så bra. Babybundlern gick att använda längre.
Användarens profilbild
Av Ezereht
Du har inte funderat på en sådan där Mei Tai fyrkantssjal som Daniellas mamma säljer? (en fyrkantig tygbit som man knyter med långa band). Man kan ha den redan från födesln och den måste ju ara mycket svalare än en "vanlig" sjal. Såg på sjalträffen i går för första gången, den var jättefin. Och nog lättare för nybörjare att knyta också.
Av jojjo
Håller på att själv sy en ABC sele och det är ju nästan samma sak, så jag ska köpa en elastisk sjal.
Dels för att min sambo vill ha en elastisk sjal om han ska bära i sjal när den lilla kommer(vanligtvis bär han bara i ergo). Och sen har man ju en liten sjaldjävul i sig och vill gärna köpa en ny till den lilla... :-)
Användarens profilbild
Av Ezereht
I så fall om ni har råd röstar jag på Hug a bub, dom är jättefina. Jag ville gärna ha en till Mattias men hade inte råd. OCh det är så bra med fickan på mitten, för man kan förvara sjalen i den när den inte används, så den ligger inte framme och blir smutsig, och så vet man alltid vart mitten är. SJälv hade jag en BabyBundler som jag verkligen gillade, men jag fick alltid leta mitten. TÄnkte sy dit ett märke (men du vet hur det är.. man tänker men det blir aldrig).

Fast jag fick barn sista oktober så den var ju aldrig för varm fast jag hade BabyBundler. Nu i sommar har jag inte kunnat bära så mycket med min vävda sjal för det var så varmt. BabyBundlern fick jag sälja när barnet vägde 6kg för då blev det för tungt, jag har hemskt dålig rygg. Köpte storchenwiege istället. Men det tog ett tag att vänja om från elastisk till vävd. En elastisk sjal är mer förlåtande om man knytit snett. Men vävda är mycket snyggare än trikåsjalarna och mindre smutskänsliga.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?