Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av corona
eamane skrev:Tassar för jag kan bara svänga åt ett håll med overlocken :roll:
Kan man svänga åt ett håll?? :hmm: :Hahaa: Jag lyckas inte åt något alls....

Antingen hamnar sömnen "för långt ut från tyget" eller så missar den helt eller så skär kniven jack på fel ställen :hopmad:
Jag ska inte sy! Det är för pilligt! Jag ska börja skulptera med motorsåg :hopmad:
Av eamane
corona skrev:
eamane skrev:Tassar för jag kan bara svänga åt ett håll med overlocken :roll:
Kan man svänga åt ett håll?? :hmm: :Hahaa: Jag lyckas inte åt något alls....

Antingen hamnar sömnen "för långt ut från tyget" eller så missar den helt eller så skär kniven jack på fel ställen :hopmad:
Jag ska inte sy! Det är för pilligt! Jag ska börja skulptera med motorsåg :hopmad:
:Hahaa: Motorsåg är säkert mkt enklare ;) Nej men yttersvängen eller vad man ska kalla den, lärde jag mej efter ha tränat och tränat och tränat på att sy snuttefiltar :)
*skratt* det är övning som gäller. Samt att man får försöka "räta ut" svängen så mkt man bara kan vilket oftast funkar ganska bra i innersvängar på elastiska material, lite tuffare om det är stumt tyg. Men det går, med massor av vilja och övning som sagt...
Av Enid
Precis som ni skriver här ovan. Innersvängarna gör man genom att räta ut den och låta tyget bli skrynkligt/veckat. Borde göra ett bildspel av det för det är knepigt att förklara med ord :hmm:
Av corona
Liten vus skrev:Precis som ni skriver här ovan. Innersvängarna gör man genom att räta ut den och låta tyget bli skrynkligt/veckat. Borde göra ett bildspel av det för det är knepigt att förklara med ord :hmm:

:vågen: Gör det! Det vore toppen!!! :urule:
Användarens profilbild
Av teres
fast svänga undan kniven har sina faror, jag har fått lära mig att om man inte har en maskin som är gjord för att kunna sys utan kniv kan man riskera att tråden trasslar sig och i värsta fall dra någon av griparna snett =dyr lagning.
teres skrev:fast svänga undan kniven har sina faror, jag har fått lära mig att om man inte har en maskin som är gjord för att kunna sys utan kniv kan man riskera att tråden trasslar sig och i värsta fall dra någon av griparna snett =dyr lagning.
:cry: :cry: :cry:
Detta gjorde jag i torsdags :cry: Och då drog jag undergriaren inte bara snett, jag KNÄCKTE den :purskis:
Så nu är min OL på lagning... (blir nog inte billigt, är en udda gammal Elna och således ingen standardmaskin...).
I mitt fall handlade det dock inte om svängar utan att jag sydde ett par badbrallor med flatlocksömmar :roll:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?