Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Foxan
corona skrev:Jag har gjort en babyfilt och jag är klar :vågen:

Men så tjuvstartade jag ju och hoppade in i den här tråden när jag redan hade virkat jääättemycket... :oops: :roll:

Fuskis! :P

Själv vet jag inte än vad blir det för nåt... Kanske en sjal (inte en bärsjal, utan en vanlig sjal), eller kanske en bärponcho... Vi får väl se. Har ungefär 2/3 kvar, tvivlar att jag blir färdig med den innan det är dags för nästa utmaningen ;)
Användarens profilbild
Av norkmedoo
corona skrev:
norkmedoo skrev:jag vet inte riktigt vad jag håller på med :hmm:

...men det skulle kanske kunna bli en halsduk :roll:

hur lång tycker ni en halsduk ska vara? ... minst? 8)
Jag tycker att en halduk ska kunna viras härligt många varv runt halsen och sen kunna stoppas när innanför jackan utan att den hänger ut nedtill på jackan :wink:
= härligt många varv blir det då att vända med minivirknålen :roll:
också får jag köpa mer garn... men vad tusan

vi får väl ses i september då :wink:
Användarens profilbild
Av little_me
Jag har inte heller börjat än! :oops: Har inte ens införskaffat en nål! Hur hinner ni virka och vara så pyssliga egentligen????!!! :hmm:
Användarens profilbild
Av zandrama
Nu är själva grundmössan klar. Frågan är bara om jag ska göra öronlappar och/eller tofs... :mitvit:

Pysslar gör man under tiden de sover, om man inte sitter här då förstås. Virka funkar att göra till tvn... 8)
Sen får man vara nöjd om man hinner två/tre varv om dagen.
Av corona
norkmedoo skrev: = härligt många varv blir det då att vända med minivirknålen :roll:
också får jag köpa mer garn... men vad tusan

vi får väl ses i september då :wink:
Hejja hejja!! Bild Bild Bild
Av corona
zandrama skrev:Nu är själva grundmössan klar. Frågan är bara om jag ska göra öronlappar och/eller tofs... :mitvit:
Jag ääälskar mössor med öronlappar!! :heart:
Fast nu är det ju inte jag som ska ha den, men ändå :roll: :lol:
Pysslar gör man under tiden de sover, om man inte sitter här då förstås. Virka funkar att göra till tvn... 8)
Sen får man vara nöjd om man hinner två/tre varv om dagen
:iagree: Just så :D
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Mitt utmanings-projekt är klart... 8)

Bild
Mitt första riktiga stora virkprojekt - en trekantig halsduk! (virkade ett julgranshjärta på högstadiet med mycken hjälp från läraren... :oops: )
Ville få till en rätt organisk halsduk, och tycker att jag lyckats hyffsat faktiskt! (det är alltså blad som hänger ned där i mitten, och tåtarna i ändarna är tänkta att likna rötter...ifall det inte syns :lol: )

Gillade verkligen detta med att virka och nästa projekt är redan planerat - en stooor (eller så stor jag orkar) glesvirkad, "nät"-sjal. Garn och virknål skall inhandlas imorgon... :wink:
Användarens profilbild
Av zandrama
Jättesnygg! :tumsup: :app:
Användarens profilbild
Av Bina
wow vad snygg :tumup:
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Bina skrev:wow vad snygg :tumup:
:oops: tack...

Kan lova att din virkbeskrivning gjort underverk för mina virkkunskaper! :lol:

(sen lärde jag mig av misstag att virka dubbla och trippla(?) stolpar när jag virkade bladen...)
Användarens profilbild
Av Maddemoa
Den blev jättefin! Kommer nog att värma gott i vinter.

Jag blev färdig med mitt projekt igår. Ska bara fästa trådarna. Bild kommer snart!
Användarens profilbild
Av Fina
CrazyMagpie skrev:Mitt utmanings-projekt är klart... 8)

Bild
Mitt första riktiga stora virkprojekt - en trekantig halsduk! (virkade ett julgranshjärta på högstadiet med mycken hjälp från läraren... :oops: )
Ville få till en rätt organisk halsduk, och tycker att jag lyckats hyffsat faktiskt! (det är alltså blad som hänger ned där i mitten, och tåtarna i ändarna är tänkta att likna rötter...ifall det inte syns :lol: )

Gillade verkligen detta med att virka och nästa projekt är redan planerat - en stooor (eller så stor jag orkar) glesvirkad, "nät"-sjal. Garn och virknål skall inhandlas imorgon... :wink:

:shock: Wow!!! Superimpad! Kan du inte flytta tillbaka till luleå så kan vi ha virkningskvällar så att du kan lära mig allt du kan? :wink:
Användarens profilbild
Av Fina
Har smygit runt i den här tråden utan att anmäla mig, men jag har lyckats virka ett par (ca tre:roll: rutor) och början på en misslyckad mössa. Får jag vara med då?
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 12
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?