Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av corona
Ja, jag har nog haft en tråd om detta innan, men nu har samlingen utökats med ytterligare ett vrak :roll:
Och här har vi dem:

Yamata:
Bild

Elna:
Bild

Singer:
Bild

Singer:
Bild

Det är bara lågprismaskinen, Yamatan, som man kan sy på, om än med ett nödrop. Den krånglar en del.
Men då tar jag inte så väl hand om min symaskin som man kanske borde... byta delar, olja in den och sånt där tråkigt :oops:

Alla de andra har minst ett fel som jag vet om, kanske fler.

Planen är väl att behålla en av dem. Eventuellt använda dem andra som "inbytesmaskiner" för att få ner priset på en uppfräshning av den jag tänker behålla.

Jag vill ha en "stabil" maskin. Gärna en som låter "tuff tuff tuff" framför en som låter "skräll skräll skräll" när man syr med den :roll:
Jag vill gärna kunna köpa reservdelar till den och den skall vara relativt enkel att hantera (man skall inte behöva vara maskiningenjör för att byta och spola upp tråd m.m...)

Kan man göra så som jag har tänkt med inbytet, tror ni?
Vilken maskin hade Du behållit? Varför?
Borde jag behålla fler av dem? Varför?
HAr du inte plats för dem hemma? Vi har också ett gäng och det har visat sig vara ganska praktiskt. Någon som extramaskin, någon som reservdelsmaskin och en lackade vi om och dekorerade och gav till min syster.
Gå till Nicklas och prata med honom.
Han är runt 40 år och trummis i sixpack tror jag (alltså ingen äldre herre, fniss)
Han är jättetrevlig om än ibland lite stressad, fast jag verkar komma när han får 3 pall symaskiner jämt...
hos honom har jag fått rabatt och inbyte och sånt.

ligger i samma hus fast mittemot som barnkammaren (interflora ligger emellan dem)

kinna menar jag då hihi
Senast redigerad av aspen den tor nov 19, 2009 21:17, redigerad totalt 1 gånger.
Av corona
annelie skrev:Gå till Nicklas och prata med honom.
Han är runt 40 år och trummis i Haby Rockers tror jag (alltså ingen äldre herre, fniss)
Han är jättetrevlig om än ibland lite stressad, fast jag verkar komma när han får 3 pall symaskiner jämt...

ligger i samma hus fast mittemot som barnkammaren (interflora ligger emellan dem)

kinna menar jag då hihi
:notes:
Kosmos skrev:
annelie skrev:Gå till Nicklas och prata med honom.
Han är runt 40 år och trummis i Haby Rockers tror jag (alltså ingen äldre herre, fniss)

kinna menar jag då hihi
Tycker jag absolut räknas in i kategorin äldre herre :Hahaa:
haha, fast han ser ut som 35, och slingor i håret och jag tycker allt han är lite rockigt klädd hihi
Jag borde verkligen pallra mig dit och köpa en ny symaskin. Nu har jag en sådan här (lånad bild)
Bild
:lol:

corona - jag hade nog behållt någon av Singermaskinerna, mest för att jag hört talas om märket tidigare :lol:
corona skrev:
kamalot skrev: corona - jag hade nog behållt någon av Singermaskinerna, mest för att jag hört talas om märket tidigare :lol:

Jo, men det lutar nog åt det...
om du ska reparera singer så ska du inte åka till kinna utan till borås, till symaskins....källaren? kanske det heter? på hörnet - alégatan

Han e generalreparatör för singer i hela sverige....

Vilken du ska sattsa på kan jag inte svara på, då jag itne vill att mina maskiner låter varken donk-donk eller -tuff-tuff utan helst på sin höjd surr-surr....:wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?