Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av ZaZi
pixiböcker
tandborstar
lego
russinpaket
choklad
hårspännen
studsbollar
klistermärken
reflexer
:)
Användarens profilbild
Av Lojse
alltså formen spelar nog ingen större roll, antingen ett tygstycke med nåon rolig aplikation och ringar eller fickor. kankse en planka med krokar gör nått av vad ni har hemma och som är snabt smidigt och som passar er..

sedan vet jag att min sambo som oxå kom från en skara av 5 barn fick ta paket ja var 5e dag och då var det anpassat efter barnet, en det var igentligen såna där nytto grejer som strumpor, tandborste, eller kankse då, hum.. har för mig att på advent så var det ett paket till alla barnen, typ bullar eller russin, för att det skulle bli jämt i slutändan..
Användarens profilbild
Av naimiez
Jag gör en adventskalender i ordets betydelse....de får paket varje söndag i december....kan inte med alla paket och att det är en massa småkrafs ;-)
Av MammaTess
naimiez skrev:Jag gör en adventskalender i ordets betydelse....de får paket varje söndag i december....kan inte med alla paket och att det är en massa småkrafs ;-)
S¨ska vi oxå göra! :D
Användarens profilbild
Av Maerion
naimiez skrev:Jag gör en adventskalender i ordets betydelse....de får paket varje söndag i december....kan inte med alla paket och att det är en massa småkrafs ;-)
Så gör jag också i år. Jag tänkte ha en pysselstund varje advent, och att det blir presenten. Det tror jag att min dotter kommer att tycka mycket om.
Tänker mig att köpa några pepparkaksformar och baka pepparkakor en söndag, sedan lite mer materiellt pyssel. Smällkarameller, julkortsfix, kanske något hon kan ha att ge bort, typ måla ramar och sätta in bild på barnen eller göra ljuslyktor eller så. Då stoppar jag nog alltså pysslet i paket och ser till att ha en timme eller två direkt när hon öppnar. Bebis-brorsan för mest hänga med på ett hörn. :D
Användarens profilbild
Av sus
Jag har bara gjort en adventskalender med presenter en gång, då fick L ett puzzel. Hon fick alltså en elelr två bitar varje dag och på julafton var puzzlet komplett.
I år funderar jag på att göra en kalender till alla 3 barnen gemensamt, så att dom får öppna var 3:e dag var. Min plan är att ha ganska mycekt julpynt i kalendern. Så änglar att hänga i fönstret har jag till exempel redan hittat och en julkrubba i form av 3 kylskåpsmagneter. Sen kanske jag fyller på med lite godis på helgdagarna och några klistermärken och kanske ett par stumpor eller dylikt också.
Av Britt
Jag har bestämt att skippa de chokladkalendrar barnen alltid vill ha och så använder jag de "riktiga" kalendrar jag har till att stoppa eget godis i varje dag. En chokladkula per dag har jag köpt...
Användarens profilbild
Av tesoj
Såhär ser min planering ut till adventskalendern i år. Har för 3 år sedan fått en snögubbe med 24 lådor i som jag ska fylla.

Tisdag 1/12 Torkad frukt
Onsdag 2/12 Torkad frukt
Torsdag 3/12 Julpyssel, ljuslykta
Fredag 4/12 Torkad frukt
Lördag 5/12 Lördagsgodis
Söndag 6/12 Leos lekland
Måndag 7/12 Torkad frukt
Tisdag 8/12 Torkad frukt
Onsdag 9/12 Torkad frukt
Torsdag 10/12 Baka lussebullar
Fredag 11/12 Torkad frukt
Lördag 12/12 Lördagsgodis
Söndag 13/12 BAD
Måndag 14/12 Torkad frukt
Tisdag 15/12 Torkad frukt
Onsdag 16/12 Torkad frukt
Torsdag 17/12 Julpyssel tomtar
Fredag 18/12 Torkad frukt
Lördag 19/12 Lördagsgodis
Söndag 20/12 Baka pepparkakor
Måndag 21/12 Torkad frukt
Tisdag 22/12 Torkad frukt
Onsdag 23/12 Torkad frukt
Torsdag 24/12 Godis
Användarens profilbild
Av Kaja
Jag gjorde denna förra året. Det är kanske överkurs att göra det SÅ avancerat, för det var säkert 50 timmar vid klipp-och-sybordet. Men, min farmor hade gjort en trappa i tre sektioner med en liten tomte som gick uppför trappan. Och så några applikationer i form av adventsljusstakar, gran och tomte.

Tanken är alltså att den lilla tomten får gå ett steg varje dag och förra året så var det slagsmål om vem som skulle flytta den. Det var det förresten när jag var liten också...

Motivet är vårt hus, men jag har tagit bort något träd och lite buskar för att få det att framträda bättre.

Bild

Detaljbilder på hela adventskalendern finns här:
http://kajadesign.blogspot.com/search/l ... 20calendar
Användarens profilbild
Av tesoj
Kaja skrev:Jag gjorde denna förra året. Det är kanske överkurs att göra det SÅ avancerat, för det var säkert 50 timmar vid klipp-och-sybordet. Men, min farmor hade gjort en trappa i tre sektioner med en liten tomte som gick uppför trappan. Och så några applikationer i form av adventsljusstakar, gran och tomte.

Tanken är alltså att den lilla tomten får gå ett steg varje dag och förra året så var det slagsmål om vem som skulle flytta den. Det var det förresten när jag var liten också...

Motivet är vårt hus, men jag har tagit bort något träd och lite buskar för att få det att framträda bättre.

Bild

Detaljbilder på hela adventskalendern finns här:
http://kajadesign.blogspot.com/search/l ... 20calendar
Vilken jättefin kalender du gjort.
Av petwol
När jag var liten fick jag öppna var tredje dag (tre barn totalt). Kalendern innehöll småkrafs, men praktiskt sådant, som penna, suddi, pennvässare o dy. Vad jag kommer ihåg så uppskattades det väldigt mycket, så här i efterhand tycker jag att det är bra att inte få öppna varje dag utan faktiskt få se vad syskonen får. Eftersom vi var tre så blev det ju alltid jämnt antal.

när A blir lite större och får syskon kommer det att bli samma här. Tycker det är viktigt att dela och förhoppningsvis glädjas med varandra.

Den enklaste formen av kalender kan ju vara (som någon var inne på) en bräda med massa krokar. Det behöver ju inte vara fysiska paket utan att få välja valfritt spel som hela eller delar av familjen ska spela. Välja film till kvällen eller någonting sådant. Kan tänka mig att om man är 5barn så kanske man uppskattar att faktiskt få välja själv. :hmm:
Användarens profilbild
Av odif
Här finns ett supercharmigt alternativ till julkalender med klappar. Istället hänger man upp en julprydnad på granen varje dag.
http://inchmark.squarespace.com/inchmar ... t-one.html
http://inchmark.squarespace.com/inchmar ... t-two.html
http://inchmark.squarespace.com/inchmar ... three.html

Bild

Om man inte är så pysslig själv kanske man kan sno idén och köpa på sig ett gäng med prydnader.
Användarens profilbild
Av Evasleva
Gör en bild-sök på google så får du säket fram massa roliga alternativ till kalender :)

Jag läste förra året om en kvinna som istället för att bara lägga små leksaker och annat i kalendern lade dit små fina ord och kärleksförklaringar, fotografier på familjen och barnet etc. Det var väldigt uppskattat av hennes barn.
Användarens profilbild
Av miom
Evasleva skrev: Jag läste förra året om en kvinna som istället för att bara lägga små leksaker och annat i kalendern lade dit små fina ord och kärleksförklaringar, fotografier på familjen och barnet etc. Det var väldigt uppskattat av hennes barn.
Det här var intressant. blir lite inspirerad.

Jag ska inte ha paketkalender i år har jag bestämt. Men någon form av adventspaket som handlar om att göra något ihop. Som överraskningar. I två år har vi haft dagliga paket till först en änglavärld som långsamt byggs upp till jul och andra året en tomtevärld. Men jag orkar inte riktigt i år. Däremot har jag sett en fin adventljustake där man sätter ett ljus för varje dag fram till jul i en spiral då…. funderar på att göra en sådan. Då skulle man kunna slå in lite olika ljus med små dikter eller kärleksord. Om jag orkar. :roll:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?