Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av FruFrid
Idag på fars dag lovade jag maken ett nytt bärredskap. Efter att ha ställt en massa frågor har jag kommit fram till följande:

*Det ska vara en sjal
*Den ska helst vara brun eller grå

Maken är 2 meter lång och "normalsmal", vilken längd behöver han ha på sjalen?

Han ska kunna bära sönerna som nu är 5 månader och väger ca 6 kilo.

Har ni förslag på sjalar som verkar stämma in på detta?
Vad ska jag köpa och varför är det bästa alternativet?
Av sjaltokan
En 5,2 m sjal tycker jag låter som en bra idé, själv är jag förtjust i didymos med ellevill har ju några fina neutrala sjalar, allt beror ju på budget.. :wink:
Av FruFrid
Tack för alla svar! :D

Budgeten är ganska rymlig, viktigast att det blir något han gillat och använder.

Ska leta bilder så att han kan få tycka lite...
Av sjaltokan
Bild
zara orginal
Bild
jade fog

Bild
didymos gecko kan dock vara svår att få tag i strl 7 sahara

Bild
silver

Bild
ellips

Bild
wellen

easy care
Bild
Bild
Bild
Bild

bb-slen
Bild
Bild

Möjligen en helt ny Hoppe
Bild
Bild
Kul o få shoppa sjal till sin man *avis*
De nya easy care som thowida visade är ju fina, eller didy ellips?
Bild

eller babydesins eco wrap finns ju enfärgad brun..
Användarens profilbild
Av Ingrid
Är det säkert att det ska vara en långsjal? Har han burit i sjal tidigare och vet att det är det han vill ha? Annars skulle jag även tycka att ni kunde fundera på en ringsjal.

Om barnen är 5 månader har de kanske kommit till stadiet när de vill upp och ner alltmer hela tiden. Då brukar en ringsjal vara perfekt. I vilka situationer vill han bära? Och hur långa stunder i sträck ungefär? Hemma eller ute? Och har han stark rygg, normal eller problem med ryggen? Du kan gå igenom vår bärsjalsguide med lite olika frågor och se vad ni kommer fram till också, här hittar ni den: http://www.babydesign.se/borja-21386.asp

Hoppas ni hittar en bra sjal som passar honom!
Av FruFrid
Ingrid skrev:Är det säkert att det ska vara en långsjal? Har han burit i sjal tidigare och vet att det är det han vill ha? Annars skulle jag även tycka att ni kunde fundera på en ringsjal.

Om barnen är 5 månader har de kanske kommit till stadiet när de vill upp och ner alltmer hela tiden. Då brukar en ringsjal vara perfekt. I vilka situationer vill han bära? Och hur långa stunder i sträck ungefär? Hemma eller ute? Och har han stark rygg, normal eller problem med ryggen? Du kan gå igenom vår bärsjalsguide med lite olika frågor och se vad ni kommer fram till också, här hittar ni den: http://www.babydesign.se/borja-21386.asp

Hoppas ni hittar en bra sjal som passar honom!
Maken har bara burit i trikåsjal/Sino tidigare. Han är helt säker på att det ska vara långsjal. Han tycker det verkar bekvämt att bära i. (Jag funderar själv på både ringsjal och sele) Dessutom gillar han att det ser "annorlunda" ut.
Jag vet inte när han tänker bära men gissar på promenade/gå på stan och ibland hemma när bara famnen duger.
Jag skulle säga att han är normalstark i ryggen, inga problem.

Tack för tips om guiden!
Av FruFrid
MammaTillFelicia skrev:hur går det med väljandet??
Efter att ha bildbombat maken så fastnade han för Ellevills silkesjal! Jag (som ska betala kalaset) skulle inte säga att det är hugget i sten ännu... ska tvinga honom att läsa lite mer först så han vet lite vad han väljer...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?