Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Ester
nån som har tips och råd om vad man ska tänka p`?

funkar det med en vanlig symaskin och vanlig nål?

och när man syr dragkedjor - finns där nåt bra knep på vad man ska tänka på då? speciellt LÅÅÅÅÅNGA dragkedjor.
Användarens profilbild
Av ZaZi
Dragkedjor... se där är min akilleshäl... :roll:

men fleece har jag sytt en del i! :D Vanlig maskin funkar finfint. Fleece behöver man ju inte ens kanta - det repar sig inte.
Se bara till att lätta trycket på pressarfoten. Annars kan det bli lite "kärvt" i matningen av tyget, tycker jag.

Nyfiken i en strut vill ju givetvis veta vad det ska bli... Gissar på en overall? 8)
Användarens profilbild
Av naimiez
Vanlig maskin fungerar.....man slipper zigzacka ;-)
Användarens profilbild
Av Annika80
vanlig maskin funkar och ja tips? Pressarfotstrycket (fast jag inte ens själv vet vart det sitter?) och att nåla fast dragkedjan på båda sidorna så att man inte syr den ena och sen den andra så den kommer snett.
Jg har sytt en fleeceåkpåse med lååånga dragkedjor
Användarens profilbild
Av Selman_73
Pressarfotstryck är det inte alla maskiner som har, Pfaff t.ex har ju övermatare i stället. Tror inte att du behöver lätta på trycket men kolla i din instruktionsbok hur det ser ut när det är fel pressarfotstryck.
När det gäller dragkedjor så tycker jag att det helt klart är värt besväret att tråckla fast dragkedjan så som du vill att det ska se ut när det är klart. Besparar dig många svordomar vid symaskinen. ;)
Jag har en särskilt pressarfot för dragkedjor som är smalare än en vanlig fot. Jag tycker den är riktigt bra faktiskt.
Användarens profilbild
Av Ester
Annika80 skrev:vanlig maskin funkar och ja tips? Pressarfotstrycket (fast jag inte ens själv vet vart det sitter?) och att nåla fast dragkedjan på båda sidorna så att man inte syr den ena och sen den andra så den kommer snett.
menar du att man syr i den när den är stängd då?

för jag har sytt en dragkedja en gång och då blev den typ 3 cm längre på ena sidan jämfört med andra....inte så bra :roll:
Användarens profilbild
Av Ester
Selman_73 skrev:Pressarfotstryck är det inte alla maskiner som har, Pfaff t.ex har ju övermatare i stället. Tror inte att du behöver lätta på trycket men kolla i din instruktionsbok hur det ser ut när det är fel pressarfotstryck.
När det gäller dragkedjor så tycker jag att det helt klart är värt besväret att tråckla fast dragkedjan så som du vill att det ska se ut när det är klart. Besparar dig många svordomar vid symaskinen. ;)
Jag har en särskilt pressarfot för dragkedjor som är smalare än en vanlig fot. Jag tycker den är riktigt bra faktiskt.
har en pfaff just bara därför

ska ju sy i 2 lager fleece + dragkejda så jag hoppas att det inte blir för tjockt
Användarens profilbild
Av Ester
ZaZi skrev:
Nyfiken i en strut vill ju givetvis veta vad det ska bli... Gissar på en overall? 8)
inte overall - något betydligt enklare.....tror jag :roll: 8)
Användarens profilbild
Av Annika80
Elin skrev:
Annika80 skrev:vanlig maskin funkar och ja tips? Pressarfotstrycket (fast jag inte ens själv vet vart det sitter?) och att nåla fast dragkedjan på båda sidorna så att man inte syr den ena och sen den andra så den kommer snett.
menar du att man syr i den när den är stängd då?

för jag har sytt en dragkedja en gång och då blev den typ 3 cm längre på ena sidan jämfört med andra....inte så bra :roll:
Ja nåla åtminstonde fast den när den är stängd, annars är risken att den drar sig som du skrev.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?