Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Biguv
Funderar starkt på att köpa en sele. Vi har ett stort behov av att bära Hilda korta stunder. Ofta från bilen och in i affärer eller hemma i väntan på mat etc. Det måste alltså vara riktigt enkelt att ta på, ungefär som ringsjal eller BB. Så vilken ska man välja: Ergo, patapum eller sutemi? Är det någon skillnad i hur lätta de är att ta på? Klarar man att sätta barnet på ryggen själv med samtliga? Ergo och sutemi är ju ca 200 kr dyrare - är de så mycket bättre än patapumen?
Användarens profilbild
Av Tiz
Jag har en Patapum och är helnöjd med den. Har visserligen inte testat den nya Ergon, som är mer arbetad och snygg som attan. Men Patapum är smidig, lätt att få på och så är ju priset fördelaktigt ;)

Annars låter det ju som ni kan behöva en ringsjal!
Användarens profilbild
Av sus
Ergon och Patapumen är ju i princip identiska i sin konstruktion, så de är lika lätta, eller svåra, att hantera. Jag tycker att det är lite bökigt att bära på magen med dom eftersom man måste vara otroligt vig och smidig i armarna för att kunna spänna remmen som går mellan axelbanden. Då är Sutemin att föredra eftersom den har remmar som korsar på ryggen. Jag tycker det är mycket skönare och lättare att hantera.
Ska man bära på ryggen så tycker jag att dom är likvärdiga. En del tycker att det är besvärande att ha Sutemins korsande band över brötstet, jag tycker det är okej trots att jag har rätt stora bröst, så det är en smaksak. Nackdelen med Sutemin är att den har ett värdelöst huvudstöd, men det spelar kanske inte dig någon roll om du bara ska bära korta stunder. Fördelen med Sutemin är att den är jätteskön att använda på höften.
Användarens profilbild
Av naimiez
Älskade Patapum men den passade inte på maken (187 cm 100 kg och bred ryggtavla)..... :cry: Så det får bli en Ergo istället....hoppas den kommer idag.
Användarens profilbild
Av Biguv
Tack för svaren!
Jag har en ringsjal och den fungerar bra för korta stunder, men jag antar att man har händerna friare i en sele och det hade behövts ibland. Verkar som att patapumen är ett bra och billigare alternativ. Min dotter är snart ett år, kan man satsa på toddlern redan då?
Användarens profilbild
Av naimiez
Biguv skrev:Tack för svaren!
Jag har en ringsjal och den fungerar bra för korta stunder, men jag antar att man har händerna friare i en sele och det hade behövts ibland. Verkar som att patapumen är ett bra och billigare alternativ. Min dotter är snart ett år, kan man satsa på toddlern redan då?
Vi har testat toddlern på 6 månaders och det fungerade också bra. Kunde bara inte ha armarna utanför. Jag hade köpt toddlern. Finns bilder på mitt galleri på familjliv.
Användarens profilbild
Av Biguv
Naimiez, kan du inte berätta vilken du tycker bäst om av Patapumen och Ergon när du testat din nya. Det är så svårt att bestämma sig. Det är ett absolut krav att även min man ska kunna använda selen, han är 1,86 och normalbyggd.
Användarens profilbild
Av Athena
Får man tipsa om att man säljer en Ergo av "gamla" modellen under Säljes tro? I vilket fall som helst kunde både jag och maken använda den utan problem. Jag är 1,65 och väger ca 55 kg och han är 1,98 och väger ca 95 kg. :-) Nu har jag uppgraderat till en ny så därför säljer vi den gamla även om vi varit nöjda med den.

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?