Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Bowzee
Elflin skrev:Om ingen annan har något bra projekt, (och du ska komma på ons) kan du väl ta med det då så får jag känna på det?
Jag kan inte förrän den 26e. (Pengabrist) haha.
Men jag kan ta med det då.. :D
Av Smultronbarn
Jag söker tyg med hjärtan på. Gärna grönt eller rött bomullstyg med vita hjärtan på. Större eller mindre bitar. :D
Skulle också vilja ha bomullsgarn (till en påbörjad babyfilt), färger spelar inte så stor roll.

I utbyte kan jag har stickor, pärlor i varierande storlekar och färger, garnrester, broderigarn i ull i varierande färger, scrapgrejer. :tumup:
Senast redigerad av Smultronbarn den lör aug 08, 2009 13:06, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av sofiutane
Smultronbarn skrev:Jag söker tyg med hjärtan på. Gärna grönt eller rött bomullstyg med vita hjärtan på. Större eller mindre bitar. :D
Skulle också vilja ha bomullsgarn (till en påbörjad babyfilt), färger spelar inte så stor roll.

I utbyte kan jag har stickor, pärlor i varierande storlekar och färger, garnrester, broderigarn i ull i varierande färger, scrapgrejer. :tumup:
Hittade lite hjärtetyg, men bara småbitar och inte direkt de färger du vill ha, men nåt kanske passar ändå.

Bild

Bild

Det vita med röda hjärtan är en gardinkappa så det är ju två sömmar man kan sprätta om man vill (vet dock inte hur mycket det syns). Det är 144 cm långt, 47 cm på kanterna. Vill man klippa bort båda sömmarna helt så försvinner ca 6 cm. På mitten, smalaste stället är den ca 30 cm.
Orkar inte mäta de andra två nu, men du ser ju i förhållande till den andra hur små/stora de är.
Av Smultronbarn
sofiutane skrev:
Smultronbarn skrev:Jag söker tyg med hjärtan på. Gärna grönt eller rött bomullstyg med vita hjärtan på. Större eller mindre bitar. :D

Hittade lite hjärtetyg, men bara småbitar och inte direkt de färger du vill ha, men nåt kanske passar ändå.

Bild

Bild

Det vita med röda hjärtan är en gardinkappa så det är ju två sömmar man kan sprätta om man vill (vet dock inte hur mycket det syns). Det är 144 cm långt, 47 cm på kanterna. Vill man klippa bort båda sömmarna helt så försvinner ca 6 cm. På mitten, smalaste stället är den ca 30 cm.
Orkar inte mäta de andra två nu, men du ser ju i förhållande till den andra hur små/stora de är.
Ja! :app: Den gröna och de blåa är jag helt klart intresserade av! Ska fundera över den vita.
Vad behöver du i utbyte? :D
Användarens profilbild
Av sofiutane
Knyttet & K skrev:Jag söker Visjö och Drops Alpaca i olika färger. Vi snackar rester alltså, inte nödvändigtvis hela nystan även om det också kan vara intressant. Köpes eller bytes mot annat garn/material
Nu har jag äntligen ordnat med detta! Det var större snuttar än jag mindes :vågen: . Det mörkt gammelrosa i mitten är nog 50 g tror jag. Har för mig att jag ändrade färg på filten. Hur stora de andra är kan du ju jämföra med den. Fast nog blir jag sugen att göra nåt av dem själv nu när jag ser hur mycket jag hade. Har även en påse med alla nummer på färgerna som jag använt. Vem som är vem får man lista ut själv men kan kanske vara bra att ha. Vad har du att byta/hur mycket vill du ge för dem??

Bild
Användarens profilbild
Av sofiutane
Smultronbarn skrev:
sofiutane skrev:

Ja! :app: Den gröna och de blåa är jag helt klart intresserade av! Ska fundera över den vita.

Jaa, du...? Jag syr ju mest... Men har ju faktiskt börjat scrappa lite också. Vad kan du tänkas byta bort i den vägen?
Av Smultronbarn
sofiutane skrev:
Smultronbarn skrev:
sofiutane skrev:

Jaa, du...? Jag syr ju mest... Men har ju faktiskt börjat scrappa lite också. Vad kan du tänkas byta bort i den vägen?
Ja... vad behöver du? :D Har lite av varje i scrap/cardmaking-saker.
Användarens profilbild
Av sofiutane
Smultronbarn skrev:
sofiutane skrev:
Smultronbarn skrev:

Jag har inte så mycket av nåt. Så det mesta är av intresse. Gillar pappersblommor... Behöver alltid mer bokstäver, så har du nån tång med alfabet hade du ju kunnat stansa ut i lite olika färger. Småsaker... Eller papper..., fast det är väl det jag har mest av. Kan du inte kika lite vad du är beredd att bli av med, ta kort o så får jag kika lite också... :app:
Av Smultronbarn
sofiutane skrev:
Smultronbarn skrev:
sofiutane skrev:
Smultronbarn skrev:

Jag har inte så mycket av nåt. Så det mesta är av intresse. Gillar pappersblommor... Behöver alltid mer bokstäver, så har du nån tång med alfabet hade du ju kunnat stansa ut i lite olika färger. Småsaker... Eller papper..., fast det är väl det jag har mest av. Kan du inte kika lite vad du är beredd att bli av med, ta kort o så får jag kika lite också... :app:
Abosolut! :D Jag fixar det i veckan nu.
Användarens profilbild
Av Elsa
Puffar upp med en förfrågan efter strumpstickor i stl 2,5, stl 3 och stl 3,5.
Trä eller metall går bra. (Kanske någon som börjat med Magic loop och inte längre behöver sina? :D )
Även fluffiga garner (typ mohair) i lila, vinröda eller grå toner om någon skulle ha liggandes.
Skulle någon ha 2 mörklila nystan med DROPS silke alpaca (3990) vore det ju bara för bra för att vara sant... :roll:
Vad har jag då att byta bort? Ganska mycket mönstrade tyger (även retro) och bomullsgarn i många färger (Även ekologiskt och växtfärgat). En hel del annat också. :D Fråga! Jag fixar bilder vid intresse! :tumup:

Edit: Tillägger att DROPS-garnet har nr 3990 och att gärna betalar en peng om det är någon som har det jag behöver men inte är intresserad av byte.
Senast redigerad av Elsa den ons nov 11, 2009 13:01, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Elsa
Knyttet & K skrev:Jag har strumpstickor i metall. Ska kolla vilka storlekar. Pm:a om jag glömmer bort. Jag gör oftast det :oops:
Gör gärna det!
:lol: Jag påminner.

Förresten spanade jag dig (utan sjal) i Luleå för några veckor sedan, tror jag i alla fall... Kan det stämma? :hmm:
Användarens profilbild
Av MuuM
Vilken skoj tråd! Jag har massor av stickor, se det här dokumentet

Virknålarna och flätstickorna vill jag ha kvar, samt en av varje i storlek 2,0 och 2,5 i längd 80. Om det är någon som är sugen på de vanliga stickorna så finns det nog fler storlekar än de som står där, dem har jag inte gått igenom ordentligt än.

Jag tar gärna ullgarner, lingarner och andra trevliga garner i utbyte. Helst i varma färger, grönt, orange, rött etc men även blå och svart så länge de inte är "för kalla". Blöjbyxegarner är ju extra välkomna.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?