Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av He.ma
Dottern fick inte ihop det riktigt..."men mamma ingen vi känner har så här stora händer!!"
Bild

nej nej men samma tjej har ju önskat sig vantar i julklapp :D
så efter en sväng i tvättmaskinen och lite jobb med "tovningsnålen" så blev resultatet...
Bild

nu kommer de nog passa :wink: men de ska paketeras i julpapper :tomte:
Användarens profilbild
Av He.ma
tack allihopa, mönstret är från garn banderollen och garnet köpte jag i Finland sommarn-08 :wink: det är Novita garn (deras garn "Sju bröder" eller Seitsemän veljestä som det heter på finska finns på Rusta och är super bra garn till raggsockor!! tyvärr finns inte alla färgerna på Rusta men en hel del)
Fina! :D Hoppas dottern blir glad! :tumup:

Får jag fråga, hur varmt tvättade du dem och vilket garn använde du? Hur stora stickar du vantarna, 3-4 ggr större kanske?
Är så nyfiken på att börja tova, men har inte vågat riktigt... 8)
Användarens profilbild
Av He.ma
jag stickade med hmm jätte tjocka stickor kan de ha vart 8 :? tvättade dem i 40grader tillsammans med ett par jeans (sen måste man forma o dra dem till rätt form) garnet i sig är tjockt men kolla det brukar stå vilka ullgarner man kan tova. Här stod det att vantarna krymper 40% och som jag skrev tidigare så va de beskr. inuti banderollen :D (o garnet va ju Novitas ullgarn "huopanen" för tovning, ett finskt garn kolla deras hemsida http://www.novita.fi o klicka på "tuotteet" o sen "langat" :love:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?