Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Emmamedhunden
Nu har jag fått in press... men hur gör man?
Ingen beskrivning med och här sitter jag nu, med sovande barn och man och knappar, press och blöja på bordet... vågar inte testa sönder blöjan...

Hjälp!
Ska man göra hål i tyget? :hmm:
Användarens profilbild
Av Emmamedhunden
Äsch... det var ju inte svårt! :tumup: provat nu... på blöjan, måsta bara vara noga så man trycker rakt... håller det varkligen?
Känns som så litet tryck? :hmm:
Användarens profilbild
Av Emmamedhunden
En fråga... Varför blir det på den del som har hatt, så att ena sidan trycks ned? så den inte fäster så bra i andra halvsan då man trycker ihop knappen? Håller jag snett på ngt vis? :|
Användarens profilbild
Av Shuna76
Jag har ingen handpress, men gissar på att knappen hamnar snett. Hur gör man med handpressen, sätter man fast knappen i den först eller trycker man på frihand? Om du vill kan jag se om jag hittar bruksanvisningen jag såg på nån av yahoogrupperna..men den är såklart på engelska, fast det kke går bra ändå?
Användarens profilbild
Av Shuna76
Hu! Jag hittade instruktionen..det verkade mycket krångligare än en stor press :whut: Men med lite träning så får du nog in snitsen! Kke träna på något annat tyg än den färdigsydda blöjan/plagget så förstör du inte något :)
Användarens profilbild
Av Emmamedhunden
Tack!

Du får gärna säga var man kan hitta instruktionen, eller om du vill förklara lite kort bara... :D Tror jag trycker lite snett, och mna sätter inte fast knappen i pressen, utan i tyget, iallafall jag som inte har nån instruktion! :wink: men ett litet bit i varje knapp (med utstående pigg) så går det att knäppa i allafall. Visst var det du som visste hur man tog bort en knapp om det skulle bli fel, kanske bra att veta :lol:

Tackar! :heart:
Användarens profilbild
Av Shuna76
Jag vet inte om denna länken funkar men testa: http://groups.yahoo.com/group/notionsup ... %20Pliers/

Jag tar bort knapparna med en platt-tång genom att klämma åt över hatten/capdelen, ibland går det på första försöket & ibland får man liksom klämma från olika håll över hatten så att den splittras & sen är knappen loss..väldigt enkelt! Teres lärde mig det, innan dess satt jag med en avbitartång & klippte bit för bit runt hela knappen tills jag kom åt den spetsiga biten/prongdelen & kunde klippa av den.
Användarens profilbild
Av sofiaengvall
Hej Emma! :)

Har du krångel eller vill ha hjälp är det bara att ringa eller maila! :)

Om man inte centrerar knappen tillräckligt så klämmer metallpiggen sönder tryckknappen.

En kort beskrivning (ska skriva en "fin" när jag får tid!):

0. Se till att rätt verktyg sitter i pressen. Den grova staven är till för T-8, dvs 14 mm tryckknappar, så du bör byta till den smala om du inte gjort det.

1. Använd sylen för att göra ett hål i tyget (sära på trådarna om möjligt).
2. Trä in hattens spets i hålet.
3. Trä på hona eller hane på hattens spets så att tyget ligger mellan hona och hane.
4. För in tyget i tången och centrera hatten i hatt-verktyget (då centreras automatiskt hona/hane).
5. Tryck till! Som du märkt är det förvånansvärt lite kraft som behövs.

För att byta stav:
1. Dra loss gummibiten (och brickan på den grova staven).
2. Lossa skruven som håller staven på plats.
3. "Öppna" tången och ta bort fjädern och staven.
4. Ta bort gummibiten från den smala staven och sätt den i dett ställe.
5. Sätt på gummibiten.
6. Trä på fjädern.
7. Kläm ihop tången och fäst skruven. Detta kan vara lite pilligt.

Att byta stav lär underlätta ditt knappande mycket då den grova staven precis får plats i T-5 hanen medan den smala lätt får plats. Mao, inga fler förstörda knappar. :)

Ha det så bra!! :)

/Sofia
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?