Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Cheyenne
Jag tycker det är så bökigt med ryggknytningar men samtidigt så bra när jag väl får till det, vilket inte händer utan assistans. Jag tror att en del av bökigheten kommer sig av att jag bara har 5 m-sjal. En kortare sjal borde nog underlätta en hel del gissar jag.

Vilken längd är lämplig för ryggknytningar? Jag är 162 cm och drar ungefär 38 i storlek. Algot är 8 månader och 9,5 kg tung.

Tipsa mig gärna om vilken sjal jag borde ha också. :tumup:
Användarens profilbild
Av mari_tres
Vilken/vilka knytningar vill du kunna göra? Borde räcka med en 4-4,2 m sjal för ett omslutet kryss, kanske 3,4 för en ryggsäck och 4,5 eller så (kanske längre) för vrikkesikker...
Användarens profilbild
Av Cheyenne
Ja, den här vrikkesikker har jag aldrig provat men den verkar bra nu när jag kikat hur man gör! Måste provknyta en sån. Är 4,7 m en bra längd då?
Användarens profilbild
Av mari_tres
Cheyenne skrev:Ja, den här vrikkesikker har jag aldrig provat men den verkar bra nu när jag kikat hur man gör! Måste provknyta en sån. Är 4,7 m en bra längd då?
Vet inte vad som behövs för din storlek, men för mig behövs det en 5,2:a ungefär. Men du är ju något mindre än mig :wink:
Användarens profilbild
Av Cheyenne
mari_tres skrev:
Cheyenne skrev:Ja, den här vrikkesikker har jag aldrig provat men den verkar bra nu när jag kikat hur man gör! Måste provknyta en sån. Är 4,7 m en bra längd då?
Vet inte vad som behövs för din storlek, men för mig behövs det en 5,2:a ungefär. Men du är ju något mindre än mig :wink:
Jag testar med min 5+-sjal och ser vad jag får över helt enkelt :)
Användarens profilbild
Av MammaTillFelicia
Min favorit längd är 4,2 det räcker till allt(har dock inte provat vrikkesikker får återkomma ang det) och jag är 177 lång och stl 40, så jag är inte spec liten =)

Har en som ska vara 3,7 som räcker till omslutet på ryggen med litet barn, men då knyter jag längs ut i ändarna =)
så jag säger 4,2!
Användarens profilbild
Av Cheyenne
MammaTillFelicia skrev:Min favorit längd är 4,2 det räcker till allt(har dock inte provat vrikkesikker får återkomma ang det) och jag är 177 lång och stl 40, så jag är inte spec liten =)

Har en som ska vara 3,7 som räcker till omslutet på ryggen med litet barn, men då knyter jag längs ut i ändarna =)
så jag säger 4,2!
4,2 är nog en bra längd egentligen. Jag har ju en som är över 5 m (gauze) och så kommer en didy katja på posten snart som är 4,6... då är det ju 4,2 som fattas egentligen. Tips på vad jag ska ha?
Användarens profilbild
Av MammaTillFelicia
Cheyenne skrev:
MammaTillFelicia skrev:Min favorit längd är 4,2 det räcker till allt(har dock inte provat vrikkesikker får återkomma ang det) och jag är 177 lång och stl 40, så jag är inte spec liten =)

så jag säger 4,2!
4,2 är nog en bra längd egentligen. Jag har ju en som är över 5 m (gauze) och så kommer en didy katja på posten snart som är 4,6... då är det ju 4,2 som fattas egentligen. Tips på vad jag ska ha?
Jag gillar lite tjocka och stadiga sjalar.. Har en stork som är underbar! En hoppediz, (gamla varianten som babydesign rear ut nu!) som är jättestadig och bra (och sträv men det arbetar vi på :D )! Och en didymos ellips som är super med!
Ja blev du nå klokare :P
Användarens profilbild
Av Cheyenne
MammaTillFelicia skrev:
Cheyenne skrev:

så jag säger 4,2!
Jag gillar lite tjocka och stadiga sjalar.. Har en stork som är underbar! En hoppediz, (gamla varianten som babydesign rear ut nu!) som är jättestadig och bra (och sträv men det arbetar vi på :D )! Och en didymos ellips som är super med!
Ja blev du nå klokare :P
Jag håller på att sälja min stork, fast jag egentligen gillar den massor också. Men ombyte förnöjer! 8) Hoppedizrean ska jag genast kolla upp!

Är det stor skillnad på olika didymosmodeller?
Användarens profilbild
Av mari_tres
Cheyenne skrev:
Japp, det är det :mrgreen: Är det nån/några speciella du funderar över?
Användarens profilbild
Av Cheyenne
mari_tres skrev:
Cheyenne skrev:
Japp, det är det :mrgreen: Är det nån/några speciella du funderar över?
Nja, egentligen alla :mrgreen:
Användarens profilbild
Av mari_tres
Jag vet att det finns en liten jämförelse mellan olika didysar någonstans... i korthet kan man säga att de jaquardvävda (ex nino, romber och ellips) är tunnare än de randiga och så finns det olika material med olika egenskaper.
Det finns så många så det är svårt att skriva ut :lol:

En av de tunnaste och mjukaste jag har är en nino, men jag har även en liljor som kommer att bli lika mjuk som ninon.
Wellen har jag haft några av, och det är rätt stor skillnad på dem, jag har kännt på allt från en som kändes tjock och otymplig till en som antagligen är den tunnasta och mjukaste sjal jag kännt på.
De randiga didysarna skiljer det också en del på, jag hag kännt på en rätt tunn randig didy, men jag har även kännt de som varit tjockare. Men en välanvänd randig didy är bland det skönaste man kan bära i. Jag :heart: min Simon :loving:
Och indio... lika stor variation där som på wellen nästan. Min erfarenhet är att de enfärgade (typ rubin och smaragd) är något tjockare än de tvåfärgade, men det kan även ha att göra med hur de är tvättade och använda. Vet inte hur stor skillnad det är från fabrik, sas.

Det bästa du kan göra är helt enkelt att provklämma på några olika om du har möjlighet, annars rekomenderar jag att du väljer den du tycker är snyggast :mrgreen:
Användarens profilbild
Av MammaTillFelicia
Om du vill veta så provade jag vrikkesikker idag, räckte precis med en 4.2:a till litet barn. Himla stadig knytning!
Användarens profilbild
Av Cheyenne
mari_tres skrev:Jag vet att det finns en liten jämförelse mellan olika didysar någonstans... i korthet kan man säga att de jaquardvävda (ex nino, romber och ellips) är tunnare än de randiga och så finns det olika material med olika egenskaper.
Det finns så många så det är svårt att skriva ut :lol:

En av de tunnaste och mjukaste jag har är en nino, men jag har även en liljor som kommer att bli lika mjuk som ninon.
Wellen har jag haft några av, och det är rätt stor skillnad på dem, jag har kännt på allt från en som kändes tjock och otymplig till en som antagligen är den tunnasta och mjukaste sjal jag kännt på.
De randiga didysarna skiljer det också en del på, jag hag kännt på en rätt tunn randig didy, men jag har även kännt de som varit tjockare. Men en välanvänd randig didy är bland det skönaste man kan bära i. Jag :heart: min Simon :loving:
Och indio... lika stor variation där som på wellen nästan. Min erfarenhet är att de enfärgade (typ rubin och smaragd) är något tjockare än de tvåfärgade, men det kan även ha att göra med hur de är tvättade och använda. Vet inte hur stor skillnad det är från fabrik, sas.

Det bästa du kan göra är helt enkelt att provklämma på några olika om du har möjlighet, annars rekomenderar jag att du väljer den du tycker är snyggast :mrgreen:
Tack för informationen! :D

Jag fick hem en begagnad Katja idag och den känns väldigt mjuk och go. Fast jag har bara provknutit den iofs.

Det är verkligen en hel konst med sjal 8)
Användarens profilbild
Av Cheyenne
MammaTillFelicia skrev:Om du vill veta så provade jag vrikkesikker idag, räckte precis med en 4.2:a till litet barn. Himla stadig knytning!
:tumup:

Jag försökte igår. Det gick sådär kan man säga. Jag kom halvvägs och sen knakade det till i ryggen så jag fick lägga ner det. Men idag fick jag iallafall till en omslutet kryss alldeles själv. Första gången jag fixade en ryggknytning själv :app:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?