Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av leonie
Ja, var hittar jag mönster till mammakläder? De kläder som finns att köpa ute i handeln är ju för bedrövligt tråkiga, så jag vill sy egna! Men jag hittar inga mönster... Drömmen vore ett häfte med sjuttiotalsmönster, men det får väl stanna vid en dröm... Eller är det någon som har något i gömmorna som jag kan få kopiera? :D

Alla tips mottages med tacksamhet!
Användarens profilbild
Av glis
Jag har ett par gamla Ottobre dam med lite basmönster i med magplats. http://www.ottobredesign.com/ Jag har 2 2007 och den senaste om det är något särskillt. De kan nog vara bra som grund och då kan man ju ta ut svängarna med tygerna istället. Hoppas få användning av dem själv, men än så länge är inget på G.

Jättegrattis kom jag inte ihåg att säga i den andra tråden! Vad roligt! Hoppas allt går bra och att du har det lika lätt som jag. Jag seglade sista delen av långseglingen -07, men kisen föddes heller inte förrän sista oktober. Och jag vägrade dra upp ankaret och bemanna fallet.
Av leonie
glis skrev:Jag har ett par gamla Ottobre dam med lite basmönster i med magplats. http://www.ottobredesign.com/ Jag har 2 2007 och den senaste om det är något särskillt. De kan nog vara bra som grund och då kan man ju ta ut svängarna med tygerna istället. Hoppas få användning av dem själv, men än så länge är inget på G.

Jättegrattis kom jag inte ihåg att säga i den andra tråden! Vad roligt! Hoppas allt går bra och att du har det lika lätt som jag. Jag seglade sista delen av långseglingen -07, men kisen föddes heller inte förrän sista oktober. Och jag vägrade dra upp ankaret och bemanna fallet.
Jag kanske kan låna dina mönster? Eller kan man beställa från Ottobre - var gör man det i så fall? :hmm:

Tack för jättegrattiset! Det känns bara bra och jag är inte direkt orolig - jo lite, men det hör väl till antar jag. Vi får väl se om jag ger mig ut på några strapatser till våren eller om jag stannar i den skånska myllan... det lutar nog åt det senare...

Fallet hade du väl klarat själv förresten, i ditt tillstånd? :wink:
Användarens profilbild
Av glis
Hihi, jo jag hade kanske klarat fallet, men jag brukar stå i träsket om jag skall beblanda mig med det, och jag hade nog klarat det också men var glad att slippa.

Man kan beställa Ottobre, antingen från deras egen hemsida eller från deras återförsäljare i Sverige, NeaNobelle http://neanobelle.se/ De senare är nog snabbast, jag har provat båda. Men jag kan såklart rita av om det bara är någon enda modell...
Av leonie
linafelicia skrev:Vi prenumererar på Burdatidningen på jobbet och jag har upptäckt att dom har mammakläder varje år i Augusti de senaste åren. Det brukar gå att låna gamla årgångar på biblioteket.
Det ska jag kolla, tack!

glis skrev:Hihi, jo jag hade kanske klarat fallet, men jag brukar stå i träsket om jag skall beblanda mig med det, och jag hade nog klarat det också men var glad att slippa.

Man kan beställa Ottobre, antingen från deras egen hemsida eller från deras återförsäljare i Sverige, NeaNobelle http://neanobelle.se/ De senare är nog snabbast, jag har provat båda. Men jag kan såklart rita av om det bara är någon enda modell...
Javisst ja, du är träsktroll du. Tillsammans med badankan, vill jag minnas! :wink:
Vilket nummer av Ottobre är det du har? Jag kanske kan beställa det via NeaNobelle (verkar vara en bra sida, tack för länken)!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?