Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Kaja
Jag köpte ett jättefint smycke på Ginatricot innan sommaren. Det föreställer en pojke som pussar en flicka och så finns det ett hjärta utstansat på rätt ställe. En metallbit i något silverfärgat, inget särskilt egentligen, men precis något sådant som jag har letat efter. Nu är den ju i silver, jag skulle vilja måla den med något så att den ser guldig ut, för att matcha guldkejdan som alltid hänger kring halsen. Så småningom ska jag nog beställa en RIKTIG av en guldsmed, men det är lite för mycket pengar just nu....

Några tips??

//Kaja
Användarens profilbild
Av Delfinen_78
Bladguld?

Sök på panduros hemsida, fast jag tror att deras är lite fusk ( guldfärgade metallblad). Finns som tunna tunna ark där man först har på tunt med lim och sen trycker fast med en pensel. Finns även som flytande som man målar som vanlig färg. Även om i varje fall den flytande verkar vara slutsåld.

Slöjddetaljer säljer äkta bladguld i 22 karat om du vill vara lite lyxig och ha mer äkta vara. Där har du supertunna ark av riktigt guld som man lägger på och sen penslar fast på det som man vill förgylla. Har inte testat själv, men det står på listan över pysselprojekt som jag vill pröva på.
Användarens profilbild
Av Kaja
Mmm. Var inne på något sådant. Frågan är hur det sitter kvar. Det kommer ju att skavas en hel del på det, eftersom jag alltid har på mig halsbandet.

//Kaja
Användarens profilbild
Av Delfinen_78
Jo, jag funderade också på det. Tror nästan att det enklaste (och billigaste) alternativer kanske blir att satsa på den flytande varianten som pandurohar om de får in mer. Då kan du ju lätt ta och bättra på guldet om det börjar bli avskavt
Användarens profilbild
Av jag71
Min bror gjorde så med en tavelram för många år sedan. Det var när stora tösen var nyfödd så när det gäller tavelramar så håller det minst åtta år! Inte mycket hjälp va?! :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?