- lör nov 07, 2009 14:48
Min första tanke var att den skulle vara från Liene, men hittade den inte på sidan
.
Slarvigt letat, med andra ord!!
(När jag klev in på lunchrestaurangen var det första jag såg koftan - och min spontana tanke var "undras om det där är yakull" och när jag sedan efter att ha stirrat på henne hela tiden frågade när vi gick blev jag ju lagom nöjd när jag fick höra att det var yakull
)
kvarnvik skrev:Där är den ju!Kaffemoster skrev:Jag kastade ut en efterlysning i stockholmsgruppen på ravelry, men jag korspostar faktiskt och kopierar in här. För bara för att koftan sågs i sthlm, kan ju någon ute i landet veta vilket mönster jag pratar om....Den här kanske
Jag såg en så snygg kofta idag på lunchen, och frågade hon som hade den om den var hemstickad, och det var den.
Hon hade köpt mönstret på en hantverksmässa, och den var stickad i yak-ull. En bård med spetsmönster (som såg ut som flätor, fast glesa…) på ärmarna och framstyckena.
Är det någon som känner igen koftan, eller kanske rent av situationen, så att det var DIG jag hoppade på och frågade?
I Råsunda, idag 6/11.
![]()
http://lienesdesign.se/koftaiyakgarn-p- ... l?cPath=63
Jag trodde att du handlade en hel del av liene
Min första tanke var att den skulle vara från Liene, men hittade den inte på sidan

Slarvigt letat, med andra ord!!
(När jag klev in på lunchrestaurangen var det första jag såg koftan - och min spontana tanke var "undras om det där är yakull" och när jag sedan efter att ha stirrat på henne hela tiden frågade när vi gick blev jag ju lagom nöjd när jag fick höra att det var yakull

K -05 och B -07