Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

kvarnvik skrev:
Kaffemoster skrev:Jag kastade ut en efterlysning i stockholmsgruppen på ravelry, men jag korspostar faktiskt och kopierar in här. För bara för att koftan sågs i sthlm, kan ju någon ute i landet veta vilket mönster jag pratar om....

Jag såg en så snygg kofta idag på lunchen, och frågade hon som hade den om den var hemstickad, och det var den.

Hon hade köpt mönstret på en hantverksmässa, och den var stickad i yak-ull. En bård med spetsmönster (som såg ut som flätor, fast glesa…) på ärmarna och framstyckena.

Är det någon som känner igen koftan, eller kanske rent av situationen, så att det var DIG jag hoppade på och frågade?

I Råsunda, idag 6/11 :D.
Den här kanske :lol: Bild
http://lienesdesign.se/koftaiyakgarn-p- ... l?cPath=63
Jag trodde att du handlade en hel del av liene :wink:
Där är den ju!
Min första tanke var att den skulle vara från Liene, men hittade den inte på sidan :D.

Slarvigt letat, med andra ord!!
(När jag klev in på lunchrestaurangen var det första jag såg koftan - och min spontana tanke var "undras om det där är yakull" och när jag sedan efter att ha stirrat på henne hela tiden frågade när vi gick blev jag ju lagom nöjd när jag fick höra att det var yakull :D)
Användarens profilbild
Av tweed
glis skrev:Vad struligt om 5 ply är 5-trådigt! Fem trådar kan ju vara hur olika tjocka som helst! Protessockor säljs också i ply, då är 1 ply typ nylonstrumpa, tre ply är tubsocka.
Det där förvirrar mig också, mitt garn är ju entrådigt, men det är ju typ lilla lovikka :roll:
Av Umma
kvarnvik skrev:
glis skrev:Vad struligt om 5 ply är 5-trådigt! Fem trådar kan ju vara hur olika tjocka som helst! Protessockor säljs också i ply, då är 1 ply typ nylonstrumpa, tre ply är tubsocka.
Det där förvirrar mig också, mitt garn är ju entrådigt, men det är ju typ lilla lovikka :roll:
Nej om jag förstått rätt har det har inget att göra med grovleken/vikten, ett tjockt garn som lovikka eller Eskimå är ju entrådigt medan tunna garner kan vara flertrådiga. :whut:
Användarens profilbild
Av melon
Umma skrev:
kvarnvik skrev:
Nej om jag förstått rätt har det har inget att göra med grovleken/vikten, ett tjockt garn som lovikka eller Eskimå är ju entrådigt medan tunna garner kan vara flertrådiga. :whut:
Men det är väl samma sak på svenska?
Användarens profilbild
Av tweed
melon skrev:
Umma skrev:
kvarnvik skrev:
Ja, men det som är förvirrande är när man söker på 1, 2, 3 ply osv, det kan ju vara vilken tjocklek som helst :D
Användarens profilbild
Av melon
kvarnvik skrev:
melon skrev:
Umma skrev:
kvarnvik skrev:
Ja, men det som är förvirrande är när man söker på 1, 2, 3 ply osv, det kan ju vara vilken tjocklek som helst :D
KAN vara ja, men jag skulle tro att det är mer logiskt att sätta typ Eskimo som "bulky" eller liknande istället för 1ply.
Användarens profilbild
Av tweed
melon skrev:
kvarnvik skrev:
melon skrev:
Umma skrev:
kvarnvik skrev:
KAN vara ja, men jag skulle tro att det är mer logiskt att sätta typ Eskimo som "bulky" eller liknande istället för 1ply.
Så kan det ju vara, äh, jag kommer inte överens med sökfunktionen på ravelry iaf :lol:
Användarens profilbild
Av tweed
melon skrev:
kvarnvik skrev:jag kommer inte överens med sökfunktionen på ravelry iaf :lol:
Vad är det som blir tokigt?
JAg tycker att den är svår att använda bara, vet inte vad jag ska ange för sökkriterier. Jag vill söka på sticknr och stickfasthet, men jag vet inte hur jag ska få till det :|
Användarens profilbild
Av melon
kvarnvik skrev:
melon skrev:
JAg tycker att den är svår att använda bara, vet inte vad jag ska ange för sökkriterier. Jag vill söka på sticknr och stickfasthet, men jag vet inte hur jag ska få till det :|
patterns > advanced search > needles/gauge

Du kan ju fylla i flera sökkriterier på samma gång, de hamnar i varsin liten grön ruta längst upp under menyn. Jag tycker deras sökmotor är exeptionellt bra, men jag kanske är skadad. :mrgreen:
Användarens profilbild
Av tweed
melon skrev:
kvarnvik skrev:
melon skrev:

Du kan ju fylla i flera sökkriterier på samma gång, de hamnar i varsin liten grön ruta längst upp under menyn. Jag tycker deras sökmotor är exeptionellt bra, men jag kanske är skadad. :mrgreen:
Gå och lägg dig nu, det ska jag göra :this: :heart:
Användarens profilbild
Av melon
kvarnvik skrev:
melon skrev:
kvarnvik skrev:
melon skrev:

Gå och lägg dig nu, det ska jag göra :this: :heart:
Du är ju fortfarande online :lol:

Magnus är i Värmland så jag måste göra kvällsmat själv, annars gör ofta han den till mig. :heart: Jobbig sits. :mrgreen:
Aaargh! Jag håller ju på med ett par fingervantar som nu är klara bortsett frånb ett halvt pekfinger och så tar garnet slut. :( Så tröttsamt. Är det någon som har ett par meter vitt Karisma superwash över (jag betalar naturligtvis för det) alternativt kan rekommendera någon snabb webshop som har Drops garner? Jag har beställt från Deisy design innan men jag tycker det tog så lång tid (drygt en vecka, jag vill ju bli klar med vantarna NU).
erisara skrev:Aaargh! Jag håller ju på med ett par fingervantar som nu är klara bortsett frånb ett halvt pekfinger och så tar garnet slut. :( Så tröttsamt. Är det någon som har ett par meter vitt Karisma superwash över (jag betalar naturligtvis för det) alternativt kan rekommendera någon snabb webshop som har Drops garner? Jag har beställt från Deisy design innan men jag tycker det tog så lång tid (drygt en vecka, jag vill ju bli klar med vantarna NU).
Grönt, blått, grått och svart... tyvärr. Om du inte vill ha pekfingret i en annan färg, förstås :wink: Vad fruktansvärt irriterande att det tog slut så nära, vet hur det känns. :klappar:
  • 1
  • 216
  • 217
  • 218
  • 219
  • 220
  • 267

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?