Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tweed
kvarnvik skrev:Är det någon som har länk till ett mönster på tumvantar som passar för M&K eco ull? Jag har köpt grönt och brunt och vill sticka randiga vantar :D masktätheten ska vara 16,5 m och 23 varv med stickor 5,5.
puff 8) Finns det nåt annat garn som kan vara likvärdigt i tjocklek? Så kan jag söka på det garnet på ravelry och sen på projekt :D
Användarens profilbild
Av melon
kvarnvik skrev:
kvarnvik skrev:Är det någon som har länk till ett mönster på tumvantar som passar för M&K eco ull? Jag har köpt grönt och brunt och vill sticka randiga vantar :D masktätheten ska vara 16,5 m och 23 varv med stickor 5,5.
puff 8) Finns det nåt annat garn som kan vara likvärdigt i tjocklek? Så kan jag söka på det garnet på ravelry och sen på projekt :D
Kan du inte bara söka på tjocklek? Om du går på den avancerade sökningen kan du utesluta vissa tjocklekar och ta med andra, då borde du kunna ringa in tjockleken rätt bra. Sedan kan du leka med stickstrl lite för att få rätt stickfasthet.
Användarens profilbild
Av tweed
melon skrev:
kvarnvik skrev:
Kan du inte bara söka på tjocklek? Om du går på den avancerade sökningen kan du utesluta vissa tjocklekar och ta med andra, då borde du kunna ringa in tjockleken rätt bra. Sedan kan du leka med stickstrl lite för att få rätt stickfasthet.
Jag tycker att den delen av sökfunktionen är så knepig att använda, får inte riktigt fram det jag vill när jag använder den :help:
Användarens profilbild
Av melon
kvarnvik skrev:
melon skrev:
kvarnvik skrev:
Jag tycker att den delen av sökfunktionen är så knepig att använda, får inte riktigt fram det jag vill när jag använder den :help:
http://www.ravelry.com/patterns/search? ... =1&craft=# Sökningssidan

http://www.ravelry.com/patterns/search? ... dd_5=Sport
Sökning med uteslutande av allt upp till 5ply

Funkar detta?
Användarens profilbild
Av tweed
melon skrev:
kvarnvik skrev:
melon skrev:
kvarnvik skrev:
http://www.ravelry.com/patterns/search? ... =1&craft=# Sökningssidan

http://www.ravelry.com/patterns/search? ... dd_5=Sport
Sökning med uteslutande av allt upp till 5ply
Vad är ply?
Funkar detta?
Jag kastade ut en efterlysning i stockholmsgruppen på ravelry, men jag korspostar faktiskt och kopierar in här. För bara för att koftan sågs i sthlm, kan ju någon ute i landet veta vilket mönster jag pratar om....

Jag såg en så snygg kofta idag på lunchen, och frågade hon som hade den om den var hemstickad, och det var den.

Hon hade köpt mönstret på en hantverksmässa, och den var stickad i yak-ull. En bård med spetsmönster (som såg ut som flätor, fast glesa…) på ärmarna och framstyckena.

Är det någon som känner igen koftan, eller kanske rent av situationen, så att det var DIG jag hoppade på och frågade?

I Råsunda, idag 6/11 :D.
Användarens profilbild
Av Elflin
Efter mitt första maraton pass (2½ timme) med strumpstickor och resårstickning (första gången med båda) så ger jag upp och stickar benet rakt och syr ihop det sen! :gaah:
Användarens profilbild
Av MuuM
Elflin skrev:Efter mitt första maraton pass (2½ timme) med strumpstickor och resårstickning (första gången med båda) så ger jag upp och stickar benet rakt och syr ihop det sen! :gaah:
All min sympati! :klappa: sök här i tråden eller på Youtube efter magic loop så slipper du de där förhatliga små hala stickorna som bara halkar ur hela tiden! Mycket enklare och det går att sticka fingrar (på fingervantar alltså) med rundstickor!
Användarens profilbild
Av tweed
Kaffemoster skrev:Jag kastade ut en efterlysning i stockholmsgruppen på ravelry, men jag korspostar faktiskt och kopierar in här. För bara för att koftan sågs i sthlm, kan ju någon ute i landet veta vilket mönster jag pratar om....

Jag såg en så snygg kofta idag på lunchen, och frågade hon som hade den om den var hemstickad, och det var den.

Hon hade köpt mönstret på en hantverksmässa, och den var stickad i yak-ull. En bård med spetsmönster (som såg ut som flätor, fast glesa…) på ärmarna och framstyckena.

Är det någon som känner igen koftan, eller kanske rent av situationen, så att det var DIG jag hoppade på och frågade?

Den här kanske :lol: Bild
http://lienesdesign.se/koftaiyakgarn-p- ... l?cPath=63
Jag trodde att du handlade en hel del av liene :wink:
Användarens profilbild
Av Fryle
Kosmos skrev:Kan man randa strumpor hela vägen så det blir snygg när hälen blir skaft :hmm:
Menar du att randningen på strumpans ovansida blir fel när du stickat hälen mellan? I så fall kan du ju sticka strumpan rak och helt utan häl. På hälens plats stickar du in en avvikande tråd. När du stickat strumpan klar plockar du bort tråden och sätter maskorna på strumpstickor och tar ihop maskorna som för tån. Då behålls randningen på ovansidan och bara hälen blir avvikande.
kvarnvik skrev:
Kaffemoster skrev:Jag kastade ut en efterlysning i stockholmsgruppen på ravelry, men jag korspostar faktiskt och kopierar in här. För bara för att koftan sågs i sthlm, kan ju någon ute i landet veta vilket mönster jag pratar om....

Den här kanske :lol: Bild
http://lienesdesign.se/koftaiyakgarn-p- ... l?cPath=63
Jag trodde att du handlade en hel del av liene :wink:
Den tänkte jag också på :D
Användarens profilbild
Av Fryle
kvarnvik skrev:min fråga förut försvann visst inuti citatet :roll: Vad betyder ply?
Är det inte antalet trådar i garnet? Som tvåtrådigt och liknande?
Användarens profilbild
Av Elflin
MuuM skrev:
Elflin skrev:Efter mitt första maraton pass (2½ timme) med strumpstickor och resårstickning (första gången med båda) så ger jag upp och stickar benet rakt och syr ihop det sen! :gaah:
All min sympati! :klappa: sök här i tråden eller på Youtube efter magic loop så slipper du de där förhatliga små hala stickorna som bara halkar ur hela tiden! Mycket enklare och det går att sticka fingrar (på fingervantar alltså) med rundstickor!
Tack för tipset! Jag håller på att prova nu, tror jag fick "övergången" för lös så jag kanske får göra om det men det är ju mycket lättare än strumpstickorna iaf! :vågen:
  • 1
  • 215
  • 216
  • 217
  • 218
  • 219
  • 267

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?