Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Cillan
Idag har jag köpt en gul ring. Det var det som affären rekommenderade för att göra mössa till mig själv och den kan man tydligen använda till mycket mer. Även göra halsduk på för det är bara att göra fram och tillbaka, alltså inte runt. Men det går inte att göra fram och tillbaka. Det blir bara fel. Det står i häftet att man bara ska lyfta av de yttersta öglorna varannan gång men då blir det ju tre trådar på de två pinnarna längst ut. Hur många trådar ska jag då plocka av? Vad gör jag för fel?
Användarens profilbild
Av Fryle
Cillan skrev:Idag har jag köpt en gul ring. Det var det som affären rekommenderade för att göra mössa till mig själv och den kan man tydligen använda till mycket mer. Även göra halsduk på för det är bara att göra fram och tillbaka, alltså inte runt. Men det går inte att göra fram och tillbaka. Det blir bara fel. Det står i häftet att man bara ska lyfta av de yttersta öglorna varannan gång men då blir det ju tre trådar på de två pinnarna längst ut. Hur många trådar ska jag då plocka av? Vad gör jag för fel?
Jag tror att du varannan gång ska lyfta två och varannan hoppa över, så blir det en kantmaska.
Användarens profilbild
Av Cillan
Måste bara visa vad som blev färdigt ikväll:
Bild

Den är gjord med den gula ringen (kommer inte ihåg om det är large eller xl). Den blev något lite stor och jag är rädd att den töjer sig för mycket men det var den som hon i affären sa skulle passa mig. Nu har jag kommit på att jag ska göra en halsduk till mamma och en mössa till pappa i julklapp. Jag har fortfarande inte kommit på hur jag ska göra halsduk på den runda, men det ska gå enligt kvinnan i affären.

Ska försöka få min sambo att vilja ha en mössa oxå men han tycker den ser lite tjejig ut på honom.

Det är faktiskt första gången jag stickat något om det så är på ett förenklat vis.
Användarens profilbild
Av Suskiv
Cillan skrev:Måste bara visa vad som blev färdigt ikväll:
Bild

Den är gjord med den gula ringen (kommer inte ihåg om det är large eller xl). Den blev något lite stor och jag är rädd att den töjer sig för mycket men det var den som hon i affären sa skulle passa mig. Nu har jag kommit på att jag ska göra en halsduk till mamma och en mössa till pappa i julklapp. Jag har fortfarande inte kommit på hur jag ska göra halsduk på den runda, men det ska gå enligt kvinnan i affären.

Ska försöka få min sambo att vilja ha en mössa oxå men han tycker den ser lite tjejig ut på honom.

Det är faktiskt första gången jag stickat något om det så är på ett förenklat vis.
Snyggt :tumup:

Gula ringens mössor blir nästan för små till mig. Men sitter bra på resten av familjen.

Gula ringen är strl XL
Användarens profilbild
Av Cillan
Tack!! :D

Menar du att gula ringens mössor även passar dina barn? Det är nästan så min är för stor, jag hoppas den inte töjer sig.
Användarens profilbild
Av Suskiv
Cillan skrev:Tack!! :D

Menar du att gula ringens mössor även passar dina barn? Det är nästan så min är för stor, jag hoppas den inte töjer sig.
Japp, iaf passar den Tova, fast hon har ju å andra sidan ärvt mitt stora huvud.
Användarens profilbild
Av Cillan
Det beror väl lite på hur tjock mössa du vill ha, eller vad du nu ska göra för något. Tror jag i alla fall.
Användarens profilbild
Av Ketronya
Någon som vet hur man ska avsluta om man vill göra benvärmare?
Användarens profilbild
Av Cillan
Jag blir galen. Jag får inte till det när jag ska göra halsduk på den gula ringen. Man ska ju kunna använda den även utan att göra hela vägen runt och då blir det ju en halsduk. I beskrivningen står det att man ska ta av de yttre pinnarna varannan gång och så gör jag men det blir ingen fin kant, garnet bara hänger i kanten.

Är det någon som har gjort halsduk på en cirkel?
Användarens profilbild
Av Cillan
Nu svarar jag lite halvt på mig själv fast jag är nog ännu mera galen nu. Jag får till kanterna rätt nu, tror jag. Men nu blir själva stickningen helt kaos. Det ser ut som en zickzackbana och inte alls så fint som när jag gjorde mössan. Jag blir tokig. Vad gör jag för fel???
Användarens profilbild
Av Cinnamon
Cillan skrev:Nu svarar jag lite halvt på mig själv fast jag är nog ännu mera galen nu. Jag får till kanterna rätt nu, tror jag. Men nu blir själva stickningen helt kaos. Det ser ut som en zickzackbana och inte alls så fint som när jag gjorde mössan. Jag blir tokig. Vad gör jag för fel???
Försöker du göra slätstickning, resårstickning eller nåt annat?
Användarens profilbild
Av Cillan
Jag försöker göra samma stickning som när man gör mössan fast inte att den sitter ihop. Alltså det ska bli en halsduk och man ska kunna göra det på en rund. Jag antar att det är slätstickning då.
Användarens profilbild
Av Cinnamon
Cillan skrev:Jag försöker göra samma stickning som när man gör mössan fast inte att den sitter ihop. Alltså det ska bli en halsduk och man ska kunna göra det på en rund. Jag antar att det är slätstickning då.
När man gör slätstickning och inte stickar runt måste man sticka (eller påta) räta maskor på ena sidor och aviga på andra för att det ska bli rätt.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?