Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av melon
Sagas mamma skrev:
melon skrev:Ärtpåsar klara!! :app: Jag är stolt, flera julklappar färdiga redan i oktober.

Bild
Vad fina? Till barn att leka med bara eller annat också?
Vi använder såna till familjegympan, och de har på fsk med siffror på.
De känns så sköna att jag vill ha en till mig själv. :lol:
Vi hade det på gympan när jag gick i första klass, så det är lite nostalgi :heart: Leka med, kasta, balansera på huvudet, jonglera. Siffror på tyckte jag verkade trevligt, men jag gav upp den idén när jag insåg merjobbet. :wink:
Jag hoppar på ideen med ärtpåsarna. Det får bli klapp till lillkusinen som är 1,5 år.
Men, bör man sy en innerpåse först, så man slipper en massa ärtor överallt om den skulle gå sönder, samt undvika att lillen stoppar de i munnen?

Vad tror ni?
Användarens profilbild
Av mimme
Tänkte bara ge ett tips angående ärtpåsarna.
Mina barn fick av en kompis förra året. Men hon hade fyllt dem med vete istället för ärtor. Då kan de även värmas i mikron och användas som värmekuddar om man vill. :tumup:
Dessutom fick vi en taiväska i miniformat att förvara dem i.
Det var en väldigt uppskattad present av mina barn, de leker fortfarande väldigt gärna med kuddarna.
vickan1976 skrev:Vad var det som var svårt med att få de stora skivorna fina? Tyckte att det var lättare än med singlarna... Tryckte ni ner de varma skivorna i en bytta? Tyckte alla blev fina!
Jag är väldigt mycket för perfektion. De stora blev inte helt jämna, dessutom råkade b sidan bli uppåt... :dum:
och jag VET att ingen annan kanske ens skulle tänka på det, men jag stör mig på det. Så det är bara att göra om! :tumup:
vickan1976 skrev:Vad var det som var svårt med att få de stora skivorna fina? Tyckte att det var lättare än med singlarna... Tryckte ni ner de varma skivorna i en bytta? Tyckte alla blev fina!

Bild!!! 8) :D
MammaTess skrev:Jag hoppar på ideen med ärtpåsarna. Det får bli klapp till lillkusinen som är 1,5 år.
Men, bör man sy en innerpåse först, så man slipper en massa ärtor överallt om den skulle gå sönder, samt undvika att lillen stoppar de i munnen?

Vad tror ni?
Jag har sytt två sömmar ( en för att sy ihop och en sticksöm från rätsidan) och det tror jag räcker. Om du ska sy en innerpåse måste du nog sy fast den i ytterpåsen för att inte de bara ska halka runt därinne...
mimme skrev:Tänkte bara ge ett tips angående ärtpåsarna.
Mina barn fick av en kompis förra året. Men hon hade fyllt dem med vete istället för ärtor. Då kan de även värmas i mikron och användas som värmekuddar om man vill. :tumup:
Dessutom fick vi en taiväska i miniformat att förvara dem i.
Det var en väldigt uppskattad present av mina barn, de leker fortfarande väldigt gärna med kuddarna.
Det går lika bra att värma grötrispåsar i micron. :-) ( Sonen tål inte vete eller ärtor..)
Thaiväskan var en söt idé! :-)
melon skrev:
MammaTess skrev:Jag hoppar på ideen med ärtpåsarna. Det får bli klapp till lillkusinen som är 1,5 år.

Vad tror ni?
Jag har sytt två sömmar ( en för att sy ihop och en sticksöm från rätsidan) och det tror jag räcker. Om du ska sy en innerpåse måste du nog sy fast den i ytterpåsen för att inte de bara ska halka runt därinne...

Tack för tipset! :tumup:
JinxLinda skrev:
Ketronya skrev: Vill du dela med dig av dina andra idéer med LP-skivorna? :D
jag tänkte prova göra smycken och bokstöd faktisk :D
Bokstöd var en cool ide, smycken har jag faktiskt också tänkt på, funderar lite på hur jag ska göra bara... Hur har du tänkt?
Ketronya skrev:
JinxLinda skrev:
Ketronya skrev: Vill du dela med dig av dina andra idéer med LP-skivorna? :D
jag tänkte prova göra smycken och bokstöd faktisk :D
Bokstöd var en cool ide, smycken har jag faktiskt också tänkt på, funderar lite på hur jag ska göra bara... Hur har du tänkt?
Men hur tänker ni att man gör bokstöd? Behöver det inte vara lite tyngd i bokstöd? :hmm:
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 32

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?