Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Maroschka
Knyter upp honom på ryggen (med karlns hjälp såklart för själv kommer jag aldrig lyckas), jag knyter omslutet ryggX. Den knyten på börstet som man gör alldelens i början...all tyngd hamnar där :?
När jag bär håller den knuten på tryckas in i bröstet och det gör väldigt ont. :roll:
Av Maroschka
diddeldi skrev:gör utan knut, det är mycket bekvämare! :D
Bara korsar man dom då?
Av FiaLisa
.. och hur lyckas man få till resten av knuten utan att barnet trillar ner? Knuten räddar liksom situationen som det är nu. Jag är inte besvärad av knuten men skulle vilja veta hur man bär sig åt för att klara sig utan knut.
Användarens profilbild
Av Droppen
FiaLisa skrev:.. och hur lyckas man få till resten av knuten utan att barnet trillar ner? Knuten räddar liksom situationen som det är nu. Jag är inte besvärad av knuten men skulle vilja veta hur man bär sig åt för att klara sig utan knut.
Håller fast den ena änden mellan benen medan man fixar med den andra och vice versa. :tumup:
Av Maroschka
Droppen skrev:
FiaLisa skrev:.. och hur lyckas man få till resten av knuten utan att barnet trillar ner? Knuten räddar liksom situationen som det är nu. Jag är inte besvärad av knuten men skulle vilja veta hur man bär sig åt för att klara sig utan knut.
Håller fast den ena änden mellan benen medan man fixar med den andra och vice versa. :tumup:
ser ju på din avatar att du är expert ;)
Menjag kommer aldrig lyckas :purskis:
Övning ger inte färdighet här jag har övat i ett år snart.
Användarens profilbild
Av Droppen
Maroschka skrev:
Droppen skrev:
Jodå, gå på en sjalträff så får du säkert bra hjälp! :vågen:
Då slipper du :hopmad: i onödan. :lol:
Användarens profilbild
Av diddeldi
Maroschka skrev:
diddeldi skrev:gör utan knut, det är mycket bekvämare! :D
Bara korsar man dom då?
ja precis. håll andra sjaländen mellan knäna eller stå på den medan du knyter. det är supermycket bekvämare!
Av Maroschka
Droppen skrev:
Maroschka skrev:
Droppen skrev:
Jodå, gå på en sjalträff så får du säkert bra hjälp! :vågen:
Då slipper du :hopmad: i onödan. :lol:
Närmsta sjalträff är tyvärr 25 mil bort :hopmad:
Användarens profilbild
Av JeanneDArc
Skriv ett eget inlägg under sjalträffar och fråga om någon i närheten är sugen!
Användarens profilbild
Av Annika80
Jag gör med knut (änsålänge) men när jag har knutit färdigt och drar ner tyget på armarna och viker upp, så brukar jag flytta knuten lite högre upp så den är nästan vid nyckelbenen, och då tycke jag inte det klämmer lika mycket.
Användarens profilbild
Av LillaG
Jag gör också med knut.
Men det är för att de gånger jag knutit utan knut så sitter tyget så nära halsen att det känns som att det ska strypa mig!! :shock:
Av Jun
Tyckte också att knuten var jobbig så jag testade utan och det gick ganska bra efter några gånger.

När jag knyter sjalen sprider jag inte ut tyget först utan gör det sist av allt -när allt är klart och bebisen är uppe på ryggen. Jag lägger tyget på axeln ganska så nära halsen och samlat i en "klump" som jag sen sprider ut ordentligt och då brukar det spänna åt sig lite extra så det sitter bra!

Tog som sagt några gånger innan man visste hur tajt man skulle dra men efter det så har jag inte knytit alls med knuten på bröstet.
Användarens profilbild
Av dsjohanna
Jun skrev: När jag knyter sjalen sprider jag inte ut tyget först utan gör det sist av allt -när allt är klart och bebisen är uppe på ryggen. Jag lägger tyget på axeln ganska så nära halsen och samlat i en "klump" som jag sen sprider ut ordentligt och då brukar det spänna åt sig lite extra så det sitter bra!
Har du någon bild på hur det ser ut när det är färdig knutet? Eller är det svårt att se hur det är gjort när det är klart kanske.....

Nu kommer inte jag börja knyta på rygg än på ett tag men kommer försöka senare.
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Maroschka skrev:Knyter upp honom på ryggen (med karlns hjälp såklart för själv kommer jag aldrig lyckas), jag knyter omslutet ryggX. Den knyten på börstet som man gör alldelens i början...all tyngd hamnar där :?
När jag bär håller den knuten på tryckas in i bröstet och det gör väldigt ont. :roll:
Innan man knyter sjalen runt midjan brukar jag se till att "hoppa upp" barnet och dra åt krysset lite extra. Det gör ju att det tar lite av vikten från smokingbältet. Har du provat det?

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?