Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Lillblomma skrev:
little_me skrev: Vita kakelplattor (har jag en massa) som man sätter möbeltassar under på och M får måla med porslinsfärg. Används som grytunderlägg
Yes!
DÄR satt den!
Tack little me, det är DET vi ska göra i år!Ska kolla in panduro nästa gång jag har vägarna förbi, är det nån som vet om sån keramikfärg går att använda även på mörka plattor?

//A
Varsegod!!
Tror nog att det går att använda även på mörka plattor.. men jag är inte säker.. nån annan kanske vet.. :hmm:
kamalot skrev:
kamalot skrev:
little_me skrev:
kamalot skrev:Hur länge behöver ett te stå för att det ska ta smak? Jag gjorde ett julte igår, svart naturellt (Lipton Yellow Label, det enda osmaksatta jag hittade), apelsinskal, nejlikor, kardemumma och kanel. Det luktar alldeles LJUVLIGT men smakar bara Lipton Yellow Label än så länge :?
Åh... jag vill göra te.. kan man använda kinesiskt te som bas tror ni?? det är det ju just ingen smak på!
Jag provsmakade mitt julte idag igen, nu smakar det mer! :vågen: Det behövde nog stå och dra till sig lite smak först. Jag ska köpa nya nejlikor också, det var en påse som varit öppnad ett tag så de hade säkert tappat en del smak. Men det vore inte dumt att hitta något "grundte" som smakar mindre än Yellow Label ändå, kinesiskt säger du - smakar det mindre?
Provsmakat igen, nu smakar det riktigt juligt! :vågen:
:tumup:
eedar skrev:Vilken underbar tråd!! :loving: har fått massa inspiration!

men jag väntar med spänning på recept på smaksatt salt..
och så undrar jag vart ni köper fina burkar till tex marmelad, salva osv..
Vi köpte marmeladburkar på Åhlens.
Det blir så långt om jag ska citera och tacka alla olika, så jag gör bara ett gemensamt stort TACK!! till alla för tips, recept och inspiration här! :loving:
Tänk va bra också med den nya trenden hemmagjorda julklappar! allt för att minska konsomtionshysterin! :app:
ellla skrev:
Anjapanja skrev:
Ketronya skrev:
Anjapanja skrev:Min svägerska gjorde ett 2-vånings kakfat av två udda tallrikar, en stor och en lite mindre samt en gängstav. Borrade hål i tallrikarna och fäste i staven med bricka och mutter. Med möbeltassar i botten och en skåpknopp i toppen på staven blev den jättefin och enklare än man tror!
Kom till och tänka på en sak, hur kan den stå sen med muttern i botten? :hmm:
Hon satte på självhäftande möbeltassar och det funkade, dom byggde nog höjd för att kunna stå trots muttern.
man kan ha ett kaffe- eller te-fat uppåner underst också! Då göms muttern under fatet! :D
Smart :tumup:
Av ele
little_me skrev:
Lillblomma skrev: är det nån som vet om sån keramikfärg går att använda även på mörka plattor?

//A
Varsegod!!
Tror nog att det går att använda även på mörka plattor.. men jag är inte säker.. nån annan kanske vet.. :hmm:
Har för mig att vissa av porcelian 150 är täckande på mörkt. De är markerade om de är transparanta eller opaca. Tex den vita täcker bra på mörka flaskor i allafall :)

Bild
Användarens profilbild
Av ellla
JinxLinda skrev:Nu har vi provat göra LP-skålar :app: Det var kul, men lite bökigt.
jag med! :tumup:
Det var lättare att göra småskålar av singlarna snyggt än att få de stora skålarna snygga! Jag ska forma om dem lite i vamvatten sen, då kan man ju hålla på längre innan det stelnar!
ellla skrev:
JinxLinda skrev:Nu har vi provat göra LP-skålar :app: Det var kul, men lite bökigt.
Det var lättare att göra småskålar av singlarna snyggt än att få de stora skålarna snygga! Jag ska forma om dem lite i vamvatten sen, då kan man ju hålla på längre innan det stelnar!
jag satte in dom ett par gånger i ugnen
Jag ska införskaffa fler skivor och då även singlar. Både stora sonen o jag tyckte det var kul nog :D sen har jag lite fler idéer jag ska testa med LPskivorna...
JinxLinda skrev:
ellla skrev:
jag satte in dom ett par gånger i ugnen
Jag ska införskaffa fler skivor och då även singlar. Både stora sonen o jag tyckte det var kul nog :D sen har jag lite fler idéer jag ska testa med LPskivorna...
Vill du dela med dig av dina andra idéer med LP-skivorna? :D
Av tumbler
melon skrev:Ärtpåsar klara!! :app: Jag är stolt, flera julklappar färdiga redan i oktober.

Bild
Vad fina? Till barn att leka med bara eller annat också?
Vi använder såna till familjegympan, och de har på fsk med siffror på.
De känns så sköna att jag vill ha en till mig själv. :lol:
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 32

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?