Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av zandrama
Jag är sugen på att köpa en Pfaff 4842 i 25-årspresent till mig själv, men har nu fått höra att Janome 644 är ungefär samma. Så nu vill jag veta skillnader (förutom priset) och likheter. Vad gör Pfaffen så pass mycket dyrare? Osv...
Användarens profilbild
Av Kaja
Jag har provkört båda och tyckte att de verkade ganska jämförbara. Jag fick bättre hjälp hos pfaff och visste ju att priset var lite dyrare, så det kan var anledningen till att jag tyckte att den kändes lite rejälare. Mera metall i på något sätt, om det nu är något positivt... Janome kändes lite plastigare, men kanske aningen smidigare.

Vill gärna ha fler som har åsikter om maskinerna...

//Kaja
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag funderar också på de två maskinerna, så jag följer tråden med spänning :D
Användarens profilbild
Av florin
Jag har en Janome 644D och är jätte nöjd med den! Den är liten och smidig, syr snygtt och snabbt, stark motor, lätt att ställa in och enkel att trä. Skulle inte villja byta bort min maskin och då dyr jag så gott som dagligen på den :-D

Jag kikade oxå på pfaffen men här i stan har pfaff bara en återförsäljare och han är allt annat än trevlig så den gick snabbt bort... Hra ingen koll på vad som skiljer dem åt men som sagt, finsn inget jag saknar på min maskin....

Att den skulle vara plastig kan jag inte hålla med om... Självahöljet är ju plast men ingenting annat.... Den är rejäl och orkar mycket :lol:
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Idag var jag och kollade lite maskiner, men jag blev nog bara ännu snurrigare. Pfaffen tyckte jag var i dyraste laget, men de har ju även en billigare HL (4764). Jag lyckas inte hitta så värst mycket info om den och broschyren jag tog hem var inte så informativ. Någon på Sysidan tyckte att den levde om mycket, men var nöjd i övrigt. Jag är dock rätt ljudkänslig så jag vill ha en så tyst maskin som möjligt. Den ligger ju bra i pris dock, är lite billigare än Janomen. Just nu känner jag mig dock mer sugen på en Janome ändå. Jag hoppas att den andra återförsäljaren har den hemma så jag kan provsy någon dag. Och att jag kan få ett bra pris på den.

florin - var köpte du din? Tycker du att den är tyst?
Användarens profilbild
Av zandrama
Det verkar ju bra. :roll:
Just nu är jag fortafarande mest sugen på en Pfaff och har kommit fram till att om jag får 100 kr i födelsedgspengar, plus att jag kan lägga undan 1000 kr/mån så ahr jag råd i dec. Kanske blir en julklapp istället. :roll: :lol:
Fast då hinner jag ju provsy en hel massa innan, så det är ju bra. Även om jag vill ha en NU! :P
Användarens profilbild
Av zandrama
zandrama skrev:/.../om jag får 100 kr i födelsedgspengar /.../
Såklart menar jag 1000 kr... :roll:
Knyttet & K skrev:Zandrama - Vad har du hittat för pris på Pfaffen?
Från www.sewingmachines.co.uk (undra om jag fick adressen rätt nu) blir det lite drygt 6000 kr inkl frakt.
Användarens profilbild
Av Kaja
Jag har lagt ut en fråga på sysidans symaskins-forum just nu som ser ut som din fråga, så kolla gärna där. Kändes som om man borde ha koll där!

//Kaja
Användarens profilbild
Av zandrama
Kaja skrev:Jag har lagt ut en fråga på sysidans symaskins-forum just nu som ser ut som din fråga, så kolla gärna där. Kändes som om man borde ha koll där!

//Kaja
Antyder du att jag ska bli medlem där också?! :shock: :lol:
Användarens profilbild
Av Kaja
zandrama skrev:
Kaja skrev:Jag har lagt ut en fråga på sysidans symaskins-forum just nu som ser ut som din fråga, så kolla gärna där. Kändes som om man borde ha koll där!

//Kaja
Antyder du att jag ska bli medlem där också?! :shock: :lol:
Typ. :floet2:

Fast, hittills har inget vettigt svar kommit. Mest lite diskussioner om garanti och hur man gör med sladden. Kan hålla dig uppdaterad om du vill....
Användarens profilbild
Av Sandrines
Nej. Har man tur är hela sladden lös - då kan man byta till en vanlig sladd typ som många radioapparater och liknande har. Har man otur sitter sladden fast i maskin eller pedal och då måste man plocka fram tången och vara händig. Borde ju även funka med en adapter om man har en sån. Ström och spänning är väl samma, men inte själva kontakten.
Användarens profilbild
Av Helen
Sandrines skrev:Nej. Har man tur är hela sladden lös - då kan man byta till en vanlig sladd typ som många radioapparater och liknande har. Har man otur sitter sladden fast i maskin eller pedal och då måste man plocka fram tången och vara händig. Borde ju även funka med en adapter om man har en sån. Ström och spänning är väl samma, men inte själva kontakten.
Det var det jag hade för mig.
Det finns annars sånna där resekontakter att använda. Det borde gå.
Jag föredrar förstås att ha " rätt" kontakt i.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag läst lite på sysidan, och det verkar ju som att det kan vara strul med garantin om man byter sladd... det gör ju att man kanske använder en adapter istället. Och så har jag fått för mig att det är kortare garantitid om man köper från england. Men som sagt, jag har bara snabbläst.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?