Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Tänk så mångsidigt ett rektangulärt tygstycke kan vara! :tumup:

Här har en pensionerad sjal fått den inte så särskilt fantasifulla rollen som klädsel på en gammal fåtölj vars klädsel är både sticksig och lite sliten. Bättre och mysigare att sitta på en gosig bärsjal istället... :wink:
Användarens profilbild
Av zmurfan
Auroratiger skrev:Nu orkar jag inte läsa tråden för att se om någon redan skrivit upp det, men jag kom på ännu ett användningsområde idag: Koppel.

Ni vet, en sån där sele med koppel man kan ha på barn med benägenhet att springa iväg (och som man kan tycka bu eller bä om, men det hör inte hit). Kanske lättast med en tunnare sjal eller trikåsjal. Knyt ena änden runt barnets överkropp. Håll i den andra. Ta-dah!

(Och nej, jag har inte provat...)
Det har jag. En unge i vardera ände av ett långt stjärntecken och jag höll i mitten av sjalen. Det gick jättebra att gå från Noliamässan till bilen så. Linnea ville springa lite och Oscar med och jag orkade inte springa efter. Så det blev lösningen.
Av Emmiez
zmurfan skrev:
Auroratiger skrev:Nu orkar jag inte läsa tråden för att se om någon redan skrivit upp det, men jag kom på ännu ett användningsområde idag: Koppel.

Ni vet, en sån där sele med koppel man kan ha på barn med benägenhet att springa iväg (och som man kan tycka bu eller bä om, men det hör inte hit). Kanske lättast med en tunnare sjal eller trikåsjal. Knyt ena änden runt barnets överkropp. Håll i den andra. Ta-dah!

(Och nej, jag har inte provat...)
Det har jag. En unge i vardera ände av ett långt stjärntecken och jag höll i mitten av sjalen. Det gick jättebra att gå från Noliamässan till bilen så. Linnea ville springa lite och Oscar med och jag orkade inte springa efter. Så det blev lösningen.
smidigt :D
cinclus skrev:
Bello skrev:Åh jag blir lyrisk när jag läser detta :loving: , jag hade dille ett tag på att hitta alternativa användningsområden till våra sjalar. Jag borde ha massa bilder, men är usel på att lägga in.

I den här tråden skrev vi då, tyvärr inte så många bilder men några finns.
http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic. ... &sk=t&sd=a
Åh, den tråden var kul läsning - jag puffar den lite extra och i TS

Kolla även in gammtråden => Vad använder DU sjalen till ? Förutom att bära i ?
http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic. ... a&start=15
Postby Bello on Sun Mar 18, 2007 09:54

Samt tar mig fräckheten att länka in de enda två bildwerna i den tråden ;-)

Postby sacha42 on Sun Mar 18, 2007 12:33
Nu senast idag då lillan ville åka spark och vi inte har en sparklåda :D
Bild

Postby trollmamma on Fri Mar 23, 2007 07:35
Att sätta fast ungarna i stolar cykeln (när spännena gått sönder) :P
Bild
åhhh vad liten hon var där skruttan :loving:
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 11

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?