Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av melon
Bubbi skrev:
melon skrev:Jag råkade visst springa på lite kaunigarn i en butik igår :mums:
Nej men oj! Vad för färg? :D
Ja hoppsan. :lol: EQ. Siri har önskat sig stickade vantar. Hennes vinterkläder i år är nästan helt svarta så vi satsar på färgglada tillbehör. Nu funderar jag på att mönstra det mot sig själv (som i glis rutmössa). Eller blir det för mycket färg, ska jag blanda det med grått eller nåt annat istället?
Användarens profilbild
Av melon
melon skrev:
Bubbi skrev:
Ja hoppsan. :lol: EQ. Siri har önskat sig stickade vantar. Hennes vinterkläder i år är nästan helt svarta så vi satsar på färgglada tillbehör. Nu funderar jag på att mönstra det mot sig själv (som i glis rutmössa). Eller blir det för mycket färg, ska jag blanda det med grått eller nåt annat istället?
Jag tror jag vet, tack kaffemoster för att du hade detta bland dina favoriter:
Bild
Svart bakgrund och kaunihjärtan - vad tror ni om det?
Användarens profilbild
Av MuuM
:hello: Kosmos. Nu ska jag strax gå och fippla fram stickor till dig. :hello:
Användarens profilbild
Av MuuM
Kosmos skrev:
MuuM skrev::hello: Kosmos. Nu ska jag strax gå och fippla fram stickor till dig. :hello:
Jag har lite projekt som väntar på dem 8)
Men jag har andra projekt att göra klart innan. Väntar bland annat på kool aid så jag kan färga garn till en tantkofta till M :D
Stickor framfipplade. Nu väntar jag på ditt godkännande och sen ska jag lyckas posta dem också... Det är jag väldigt dålig på...
Skuttar in och ställer en liten fråga. Jag misstänker att jag kommer få garn över efter mitt pågående projekt och tänkte då sticka matchande vantar, och vill då testa att sticka magic loop. Min fråga är då: vilka stickor som är bäst till detta, och går dessa att köpa i (butik) Sverige/Stockholm?
Användarens profilbild
Av MuuM
Björklöv skrev:Skuttar in och ställer en liten fråga. Jag misstänker att jag kommer få garn över efter mitt pågående projekt och tänkte då sticka matchande vantar, och vill då testa att sticka magic loop. Min fråga är då: vilka stickor som är bäst till detta, och går dessa att köpa i (butik) Sverige/Stockholm?
Vilka rundstickor som helst. Bäst är 80 cm långa. Och du kan nog köpa dem i alla stickbutiker men inte på Åhléns om jag minns rätt.
MuuM skrev:
Björklöv skrev:Skuttar in och ställer en liten fråga. Jag misstänker att jag kommer få garn över efter mitt pågående projekt och tänkte då sticka matchande vantar, och vill då testa att sticka magic loop. Min fråga är då: vilka stickor som är bäst till detta, och går dessa att köpa i (butik) Sverige/Stockholm?
Vilka rundstickor som helst. Bäst är 80 cm långa. Och du kan nog köpa dem i alla stickbutiker men inte på Åhléns om jag minns rätt.
Okej! Jag tycker bara att det känns som om "vajern" är för stel, men det kanske inte spelar nån roll (och så kanske jag bara har kortare rundstickor hemma :hmm: )
Liten följdfråga, en barnmössa, går det att sticka med ML? Tänkte att jag testar nått inte så pilligt för att få in tekniken eller är det fel tänkt?
Användarens profilbild
Av MuuM
Björklöv skrev:
MuuM skrev:
Okej! Jag tycker bara att det känns som om "vajern" är för stel, men det kanske inte spelar nån roll (och så kanske jag bara har kortare rundstickor hemma :hmm: )
Liten följdfråga, en barnmössa, går det att sticka med ML? Tänkte att jag testar nått inte så pilligt för att få in tekniken eller är det fel tänkt?
Man kan mjuka upp vajern i lite varmt vatten. :-) Jag har ett gäng stickor här hemma fortfarande, titta här http://spreadsheets.google.com/ccc?key= ... PYnc&hl=en om det är nåt som kan vara intressant.

Barnmössa går utmärkt! Jag brukar sticka en halv ML när jag gör mössor, dvs bara dra ut vajern på ett ställe i mössan istället för två. Funkar det med. :-)
MuuM skrev:
Björklöv skrev:
MuuM skrev:
Man kan mjuka upp vajern i lite varmt vatten. :-) Jag har ett gäng stickor här hemma fortfarande, titta här http://spreadsheets.google.com/ccc?key= ... PYnc&hl=en om det är nåt som kan vara intressant.

Barnmössa går utmärkt! Jag brukar sticka en halv ML när jag gör mössor, dvs bara dra ut vajern på ett ställe i mössan istället för två. Funkar det med. :-)
Kollade lite på dina stickor, och för tillfället var det inget som var av intresse, men tack för erbjudandet :D
Mätte även rundstickan jag använder mig av just nu och den är 80 cm så jag borde ju klara av arbetet med det som finns här hemma...
Hittade detta klippet på YouTube, är det så du menar med halv ML?
Användarens profilbild
Av MuuM
Björklöv skrev: Kollade lite på dina stickor, och för tillfället var det inget som var av intresse, men tack för erbjudandet :D
Mätte även rundstickan jag använder mig av just nu och den är 80 cm så jag borde ju klara av arbetet med det som finns här hemma...
Nästan. Om du tänker dig att du har mössan på rundstickan, och har stickorna som om du ska sticka nästa maska, så har du vajern utdragen mittemot. Så stickar du tills du får slut på maskor och så drar du ut vajern mittemot igen. Så att du hela tiden har maskor på stickorna och slipper ha en full och en tom sticka varannan gång. Det måste man ha på strumpor men på mössor går det att slippa.
MuuM skrev:
Björklöv skrev: Kollade lite på dina stickor, och för tillfället var det inget som var av intresse, men tack för erbjudandet :D
Nästan. Om du tänker dig att du har mössan på rundstickan, och har stickorna som om du ska sticka nästa maska, så har du vajern utdragen mittemot. Så stickar du tills du får slut på maskor och så drar du ut vajern mittemot igen. Så att du hela tiden har maskor på stickorna och slipper ha en full och en tom sticka varannan gång. Det måste man ha på strumpor men på mössor går det att slippa.
Tack :vågen: Återkommer kanske när jag sitter med stickningen. Ibland är det så svårt att förstå när man bara läser, och plötsligt blir det så enkelt när man sitter med stickorna i handen :hellu:

Börjar närma mig ett sådant parti på det jag stickar just nu. Så jag tror jag ska passa på att sticka medan jag känner mig pigg och dottern och sambon är ute :tumup:
melon skrev:
Bubbi skrev:
Min autumn är ju i regnbågsgarn (om än evilla och inte kauni. EQ är väl regnbågsfärgat, va?) och jag tycker inte att den är farligt gräll...
Sen blir det ju inte så jättemycket färgskiftning på kauni när man stickar tillbehör till barnen, utan mera "bara" tvåfärgat, utom när man är precis i en skiftning. Det är så långa sjok med varje färg.
Användarens profilbild
Av MuuM
En fundering. Jag stickar en randig uppifrån- och nerkofta i grått och vitt ullgarn, tretrådigt. Dessutom stickar jag med en grön tråd av Drops alpacka så att den får en grön skiftning, lite åt raggsockshållet fast mycket snyggare såklart. ;-)

Nu är jag nästan klar med oket och ska börja med armarna. Då undrar jag... Tror ni det blir snyggt att sticka en grå och en vit ärm? För att randa dem känns... Jobbigt. Så himla mycket trådfästen blir det ju. :-( Blir det konstigt med en grå och en vit? Båda melerade med det gröna, iofs.

Ska försöka ta en bild men jag har ingenstans att lägga upp dem just nu. Flickr kan man väl inte länka in bilder från, eller?
melon skrev:
melon skrev:
Bubbi skrev:
Jag tror jag vet, tack kaffemoster för att du hade detta bland dina favoriter:
Bild
Svart bakgrund och kaunihjärtan - vad tror ni om det?
Jag har så mycket favoriter att jag inte har koll... Den där kanske man skulle ta och göra, ja! Svart och regnbågsfärgat tror jag blir bra :tumup: och som av en händelse kanske jag gör likadant ;-)
  • 1
  • 210
  • 211
  • 212
  • 213
  • 214
  • 267

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?