Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av corona
Varför är det så fina färger på PUL-tyger?
Är det inte bara ett slags spärrskikt/mellanlägg, som nästan aldrig syns?
Användarens profilbild
Av äpple
Det beror väl på vad/hur man syr. Pockets (tygblöjor) har oftast PUL:en ytterst, så då syns den (så länge man inte tar på ett par byxor ytterst :-)). Man kan sy påsar också. Baksida på skötunderlägg etc
Användarens profilbild
Av Jenny med Emiliten
Själva lamineringen är ett spärrskikt. Tyget som det är laminerat på ska man ju ha ytterst ju! En del har ett fint tyg utanför men det blir ju ytterligare tyg att tvätta = mindre miljövänligt.
:-)
Av Emmiez
jag har alltid pulen ytterst i mina blöjor, och blöjbyxor som jag har är bara pul och då är ju det fina pultyget synligt :) sålänge man inte har byxor utanpå då :lol:
Användarens profilbild
Av Shuna76
PULtyg är ju PU-laminerat tyg, i polyester eller bomull, man väljer det man tycker är fint liksom. Men visst, ibland användas pul som dolt spärrskikt & då kan man ju använda vit tråkig pul eller pulfilm :wink: Vitsen med laminerat tyg är mycket riktigt som fuktspärr & många av de fina tygerna är så dyra så att en hel del WAHMs t.ex använder vit pul som dolt lager i sina produkter för att kunna erbjuda snygga utsidor :)

Jag använder dyr mönstrad polyesterPUl i mina pockets, blöjbyxor, påsar m.m eftersom jag föredrar att göra det enkelt för mig istället för att krångla med extra tyglager *lat*
Av corona
Jenny med Emiliten skrev:Själva lamineringen är ett spärrskikt. Tyget som det är laminerat på ska man ju ha ytterst ju! En del har ett fint tyg utanför men det blir ju ytterligare tyg att tvätta = mindre miljövänligt.
:-)

Så, den blanka fina sidan är den som skall vara utåt?
Användarens profilbild
Av Shuna76
Den laminerade sidan (tygets avigsida) har man inåt, tygets rätsida utåt..om inte tygets rätsida är laminerat, men det är ovanligt.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?