Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Ponyo
MuuM skrev:
Bubbi skrev:
erisara skrev:Det är en nackdel med både stickning och sömnad, det går inte att göra i badet. Men läsa sticktidninghar går ju bra.
Så sant!
Annars skulle jag nog bada mer :lol:
Min andra last är böcker, vanliga böcker, så det går utmärkt att bada då och då. :-)
Man skulle ha en bokhållare till badkaret :D
Användarens profilbild
Av MuuM
Bubbi skrev:Jag fick min efterlängtade garnvinda och nystare igår :loving:
Underbart att det gick så fort att nysta upp en härva!
:tumup: Och visst blir det snygga nystan!!!
Användarens profilbild
Av ellla
MuuM skrev:
snabbt går det i alla fall! fast jag gillar mina handgjorda unika nystan :D
Användarens profilbild
Av MuuM
ellla skrev:
MuuM skrev:
:fnissa: Jag vet. Det var egentligen riktat till dig, inte till Bubbi. ;-)
Användarens profilbild
Av Fryle
MuuM skrev:
ellla skrev:
MuuM skrev:
Jag tycker att handgjorda nystan ibland kan vara för hårda, det har hänt att jag lagt ett i en plastpåse som det kan rulla fritt i och nystat upp det med nystvinda. När det sedan har fått vila lite har det varit bättre stuns i det tidigare övertöjda garnet.
Av Ponyo
MuuM skrev:
ellla skrev:
MuuM skrev:
:lol: Förstod det
Jag håller med ellla, men är för lat
Dagens i-landsproblem, jag vet.
Neeej! Varför gör de på detta viset? Här hittar jag en ljuvlig kofta (6-66) i en gamal dropskatalog och så finns inte garnet längre. Tur att jag redan har en massa saker före i kön så att jag hinner leta alternativgarner. Fast det var så snygg färg som den var uppstickad med i katalogen att jag helst velat ha just den.

*gnäll, gnäll*
Av Ponyo
erisara skrev:Dagens i-landsproblem, jag vet.
Neeej! Varför gör de på detta viset? Här hittar jag en ljuvlig kofta (6-66) i en gamal dropskatalog och så finns inte garnet längre. Tur att jag redan har en massa saker före i kön så att jag hinner leta alternativgarner. Fast det var så snygg färg som den var uppstickad med i katalogen att jag helst velat ha just den.

*gnäll, gnäll*
Bild! :eld:
Bubbi skrev:

*gnäll, gnäll*
Your wish is my command...
Bild
Av Ponyo
erisara skrev:
Bubbi skrev:

*gnäll, gnäll*
Your wish is my command...
Bild
Fin! Och snygg färg på garnet!
Här går det inte framåt alls, jag har lite för mycket annat omkring mig just nu. Som ett badrum som behöver målas, och en uttråkad 4-åring på höstlov. Men jag har stickat en grej. Arvid hittade en misslyckad öronlapp från en icke avslutad mössa som jag slängt. Den hade rullat ihop sig och hade en liten svans, och han tyckte att den såg ut som en mus. Den blev en favorit och han lekte jättemycket med den. Tyvärr så repade den upp sig mer och mer. Jag fick sticka en riktig mus istället, en sådan här:
Bild

Den bor nu i hans rum, har fått namnet Eva (efter roboten i Wall-e) och följer med överallt. Det är kärlek :loving:
MuuM: Jag har iofs bara tovat i tvättmaskinen, men då har jag alltid använt Grumme.

Nu ligger Björns mössa i maskinen, det är lite spännande. Karins blev bra av tvättmaskinsåkning, men Björns var inte lika mycket för stor.... Så jag har fegat ur och än så länge satt maskinen på att inte centrifugera..
Användarens profilbild
Av ellla
brisea skrev:Här går det inte framåt alls, jag har lite för mycket annat omkring mig just nu. Som ett badrum som behöver målas, och en uttråkad 4-åring på höstlov. Men jag har stickat en grej. Arvid hittade en misslyckad öronlapp från en icke avslutad mössa som jag slängt. Den hade rullat ihop sig och hade en liten svans, och han tyckte att den såg ut som en mus. Den blev en favorit och han lekte jättemycket med den. Tyvärr så repade den upp sig mer och mer. Jag fick sticka en riktig mus istället, en sådan här:
Bild

Den bor nu i hans rum, har fått namnet Eva (efter roboten i Wall-e) och följer med överallt. Det är kärlek :loving:
söta! :love:
  • 1
  • 209
  • 210
  • 211
  • 212
  • 213
  • 267

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?