Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Lenaskeå
Min syster har fått en dotter & behöver ett bärdon. Jag har lovat att ordna något åt henne men jag vet inte riktigt vad... Hon bor i skogarna utanför Åtvidaberg & hr ingen som kan visa knytningar. En mt är väl lättare att lära sig att använda än en långsjal, så just nu lutar det åt att jag skickar en baby hawk. Andra förslag??
Av Lenaskeå
esarina skrev:Kan hon inte ta sig in till Linköping? Här finns det ju gott om folk som kan visa.
Hon tycker att det är lite bökigt för tillfället, tyvärr.. Men jag ska se om jag lyckas övertala henne, har försökt några gånger... :roll:
Av sjaltokan
Jag visar henne gärna hur hon knyter sjal om hon vill lära sig. :heart:
Jag kan nog tänka mig att ta mig till åtvidaberg om det behövs.. :wink:
Av Lenaskeå
thowida skrev:Jag visar henne gärna hur hon knyter sjal om hon vill lära sig. :heart:
Jag kan nog tänka mig att ta mig till åtvidaberg om det behövs.. :wink:
Åh så snällt! :heart:
Användarens profilbild
Av MammaTillFelicia
till minibäbis tycker jag inte om mt.. tycker det blir knöligt när benen ska innanför.. så jag röstar för sjal, man KAN ju lära sig själv med hjälp av sjalbarn!!
Användarens profilbild
Av zink
Trikåsjal brukar väl vara lättast ändå för en nyföding... :hmm:

Eller vad tycker du själv nu när du fått chansen redan från start ;-) Fast dte är just det, du ä ju redan haj på väda då ju!

Men den ur föräldragrupen som på eget bevåg hörde av sig och lånade min trikå, och den på dagis som har en till sin andra och min kompis i Umeå som haft Skogsnäs-sele förut - alla tycker att trikå är smidigt värre ju.
Användarens profilbild
Av Victoria P.
jag hade trikåsjal till bebbe nr 2 men tycker inte att det e värt pengarna.. båda mina barn har blivit tunga rätt fort, efter en 2 månader använde jag aldrig trikån mer eftersom det inte avlastade så bra, använder nu en vävd sjal. till nån som inte är så "inne" på sjalbärande just skulle nog använda ett sele mer tror jag. manduca ska ju va bra o den kan hon ju använda från nyfödd till flera år! vi är inne på att skaffa en sån, om vi hittar nån billig begagnad..
Användarens profilbild
Av zink
Victoria P. skrev:jag hade trikåsjal till bebbe nr 2 men tycker inte att det e värt pengarna.. båda mina barn har blivit tunga rätt fort, efter en 2 månader använde jag aldrig trikån mer eftersom det inte avlastade så bra, använder nu en vävd sjal. till nån som inte är så "inne" på sjalbärande just skulle nog använda ett sele mer tror jag. manduca ska ju va bra o den kan hon ju använda från nyfödd till flera år! vi är inne på att skaffa en sån, om vi hittar nån billig begagnad..
Vi körde med trikån till ca 6 månader. Kan han ha väg säg 8 kg då?

Men vi hade den tjockaste sorten, tricot-slen. Kan spela roll?

Manduca är nog smart! Den har ju en förlängning som gör att den i lägsta läget är som en Patapum Baby i längden och i högsta som en Patapum Toddler.

Hur var det nu med selar som funkar för nyfödingar, :hmm: olika insatser å så. men det hr ju du koll på Lena :tumup:
Användarens profilbild
Av Victoria P.
cinclus skrev:
Vi körde med trikån till ca 6 månader. Kan han ha väg säg 8 kg då?

Men vi hade den tjockaste sorten, tricot-slen. Kan spela roll?
jo det e sant, jag hade en tunnare variant. mina barn har gått upp ung. ett kilo i månaden, minst! :lol:

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?