Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Finns det någon som har erfarenhet av att bära tvillingar i sjal? Har ett par godingar födda 14 oktober som jag gärna vill ha nära så mycket som möjligt, helst båda samtidigt. De är födda för tidigt, i vecka 33, så de behöver närheten så väl också. Tar gärna emot tips! :tumup:
Användarens profilbild
Av Keke
Hej

Jag bar mina i sino och mamEco en i var kryss med smokingbältet över, men får säga att jag föredrog att hemma bära en i sjal och den andra på armen, tyckte att det blev sån obalans och svajigt i sjalen när man lyfte ur den ena. Senare bar jag med sjal och sele, eller med två ringsjalar. Försökte mig på bärpåsar men de och jag kom aldrig överens.

Lycka till :D
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Bar du i två sjalar samtidigt alltså eller hade du en i vardera sida? Mina är ju prematura så de är inte så stora ännu. Du kanske hade större barn? 1900 & 2300 gr vägde de när de föddes. Den minsta är uppe i 2000 gr nu och den största har ännu inte nått upp till födelsevikten. 46 & 43 cm långa. De tar dock mer plats på bredden än jag trodde! PÅ längden tar de inte stor plats. Oj, vilken skillnad när man är van att bära en treåring! :wink:
Keke skrev:Hej

Jag bar mina i sino och mamEco en i var kryss med smokingbältet över, men får säga att jag föredrog att hemma bära en i sjal och den andra på armen, tyckte att det blev sån obalans och svajigt i sjalen när man lyfte ur den ena. Senare bar jag med sjal och sele, eller med två ringsjalar. Försökte mig på bärpåsar men de och jag kom aldrig överens.

Av dora
jag har lyckats peta ner båda nyfödda bebisarna i en sino en gång. (2900g + 2900g) men det var för att kunna ta ett kort. jag tyckte det var jätteknöligt :lol: däremot går det bra att bära en i sjal och en på armen, som keke skriver. och jag har burit båda i famnen, utan sjal, rätt mycket med. och sen tänker jag att en på magen och en på ryggen kommer att bli bra. men de känns lite för små för det ännu.
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
dora skrev:jag har lyckats peta ner båda nyfödda bebisarna i en sino en gång. (2900g + 2900g) men det var för att kunna ta ett kort. jag tyckte det var jätteknöligt :lol: däremot går det bra att bära en i sjal och en på armen, som keke skriver. och jag har burit båda i famnen, utan sjal, rätt mycket med. och sen tänker jag att en på magen och en på ryggen kommer att bli bra. men de känns lite för små för det ännu.
Jag testade också då de var någon dag och det blev alldeles för trångt och knöligt och ändå satt vi bara ner. Ska ge det fler chanser men visst känns det knöligt. :wink: Att bära en så här liten är dock jättemysigt ju! :loving: Bar inte äldsta sonen i sjal förrän han var runt 2,5 månad så jag har aldrig burit en så här liten en.
Av Jenny
När jag har visat tvillingföräldrar har vi gjort en vanliga knytning med trikåsjalen och sedan satt en i varje kryss, upprätt, det som går från knäveck till knäveck är alltså det ena krysset. Över allt drar du smokingbältet som ska hålla båda på plats. Ett tips är en lite bredare sjal än sino, vad har du för någon?

Nu lyckas jag heller inte hitta en bild någonstans på hur jag menar tyvärr..... Förstår du? Är det så du gjort tidigare?
Användarens profilbild
Av Keke
Mamma Eli skrev:Bar du i två sjalar samtidigt alltså eller hade du en i vardera sida? Mina är ju prematura så de är inte så stora ännu. Du kanske hade större barn? 1900 & 2300 gr vägde de när de föddes. Den minsta är uppe i 2000 gr nu och den största har ännu inte nått upp till födelsevikten. 46 & 43 cm långa. De tar dock mer plats på bredden än jag trodde! PÅ längden tar de inte stor plats. Oj, vilken skillnad när man är van att bära en treåring! :wink:
Keke skrev:Hej

När de var så pyttiga bar jag båda i samma sjal, nu var mina inte riktigt så små som dina, mina vägde 2,5 och 3kg vid födseln.

Här kan du se bilder, förvisso inte på mig men så här bar jag med.

http://babyheaven.se/tvilling_fotoalbum.htm

Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Tisse skrev:När jag har visat tvillingföräldrar har vi gjort en vanliga knytning med trikåsjalen och sedan satt en i varje kryss, upprätt, det som går från knäveck till knäveck är alltså det ena krysset. Över allt drar du smokingbältet som ska hålla båda på plats. Ett tips är en lite bredare sjal än sino, vad har du för någon?

Nu lyckas jag heller inte hitta en bild någonstans på hur jag menar tyvärr..... Förstår du? Är det så du gjort tidigare?
Har också en Sino men även en Tricot Slen. Med den sistnämnda har jag inte testat ännu. Ska nog få till det ändå. :wink: De är ju så små ännu. Var kanske lite för ostadiga första gången jag försökte få ner båda.
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Förstod precis vad du menade.
Vilken sjal ska man välja då tro? En bredare variant alltså.
Tisse skrev:När jag har visat tvillingföräldrar har vi gjort en vanliga knytning med trikåsjalen och sedan satt en i varje kryss, upprätt, det som går från knäveck till knäveck är alltså det ena krysset. Över allt drar du smokingbältet som ska hålla båda på plats. Ett tips är en lite bredare sjal än sino, vad har du för någon?

Av Jenny
Mamma Eli skrev:Förstod precis vad du menade.

Ja, nu vet jag inte vart gränsen går för hur mycket jag får tipsa eftersom jag arbetar i en butik som säljer sjalar av detta märke (partisk). Tar gärna bort inlägget om någon har åsikter.
Tricot slen har jag ingen uppfattning om men Kari-Me har jag förstått är väldigt bra till tvillingar eftersom den är extra bred, jag upplever också "stunsen" i den som väldigt bra eftersom det är lycra i den också...
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Tisse skrev:
Mamma Eli skrev:Förstod precis vad du menade.

Ja, nu vet jag inte vart gränsen går för hur mycket jag får tipsa eftersom jag arbetar i en butik som säljer sjalar av detta märke (partisk). Tar gärna bort inlägget om någon har åsikter.
Tricot slen har jag ingen uppfattning om men Kari-Me har jag förstått är väldigt bra till tvillingar eftersom den är extra bred, jag upplever också "stunsen" i den som väldigt bra eftersom det är lycra i den också...
Väldigt tacksam för ditt svar! :tumup: Vet du möjligen måttet på den också?
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Läste just recensionerna om Kari-me och såg att vissa tycker den blir svajjig när barnet blir tyngre. Kanske inte optimalt för två då eftersom det ju per automatik blir rätt tungt även om de är små...

Vad finns mer för breda trikåsjalar?
Av Jenny
Frågan är ju hur svajjig den är i kontrast till övriga trikå? Den ska vara så pass stadig att de själv menar att det går att ha den till ryggen också, även om jag inte är helt pigg på det :)

Finns det någon i din närhet som har en Kari-me eller fler olika trikå du kan få jämföra med?
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Tisse skrev:Frågan är ju hur svajjig den är i kontrast till övriga trikå? Den ska vara så pass stadig att de själv menar att det går att ha den till ryggen också, även om jag inte är helt pigg på det :)

Finns det någon i din närhet som har en Kari-me eller fler olika trikå du kan få jämföra med?
Ska kolla. Just nu är vi kvar på neo, så jag har lite svårt att ta mig ut och är ivrig att skaffa en om jag får till det med två i sjalen. Ska testa på min Sino och min Tricot Slen först. :wink:
Användarens profilbild
Av Keke
jag föredrog mamEcon just för att den inte var så svajig, bättre när man bar två. Upplevde inte den för smal för att bära två.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?