Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

MuuM skrev:
kvarnvik skrev:
MuuM skrev:
MuuM skrev:Jag vill rita upp en tibetansk evighetsknut för att bli ett stickdiagram, inspirerad av Elsebeth Lavold. Har för mig att jag har sett en länk om "papper" för stickning. Någon som förstår vad jag menar och kan peka i rätt riktning?
ingen som vet var man kan hitta mönsterpapper på datorn för att göra stickmönster? Jag hittar ingenting... :-(
Funkar det inte med ett vanligt rutat papper, eller vill du att det ska göra mönstret åt dig också?
Nä, grejen är ju att maskorna inte är kvadratiska utan avlånga och då funkar det inte med vanligt papper, det blir inte alls fint när man sen stickar. *provat* ;-) Det behöver inte göra mönstret, det tänkte jag försöka göra själv.
Men om du kör 1 m=1*2 rutor? Då blir ju rutan avlång också. *funderar*
Av Ponyo
MuuM skrev:
MuuM skrev:Jag vill rita upp en tibetansk evighetsknut för att bli ett stickdiagram, inspirerad av Elsebeth Lavold. Har för mig att jag har sett en länk om "papper" för stickning. Någon som förstår vad jag menar och kan peka i rätt riktning?
ingen som vet var man kan hitta mönsterpapper på datorn för att göra stickmönster? Jag hittar ingenting... :-(
Bonniers stora bok om stickning har väl mönsterpapper?
CrazyMagpie skrev:
Bubbi skrev:EG och EY :loving:
Vilken av dem är lite beroende på hur du ser ut, vilka färger du själv har, om du är ljus eller mörk! :D
Så här ser jag ut...
Ny bild, fast lite liten kanske...
Bild
Äldre bild, håret är längre och mörkare nu.
Bild
Kaffemoster skrev:Syns den här bilden även om man inte är inloggad på ravelry?
Bild

Den är ganska olika lång i framkanterna, även nu sedan jag virkat en kant - det är lite lurigt att få det jämnt när det är stickat på varsin ledd, inser jag.
Jättefin!!! Färgen är så fin, det är EP, eller? (Varför har Kauni så trista namn på sina färger :hmm: )
solängel skrev:
Kaffemoster skrev:Syns den här bilden även om man inte är inloggad på ravelry?
Bild

Den är ganska olika lång i framkanterna, även nu sedan jag virkat en kant - det är lite lurigt att få det jämnt när det är stickat på varsin ledd, inser jag.
Jättefin!!! Färgen är så fin, det är EP, eller? (Varför har Kauni så trista namn på sina färger :hmm: )
Jo, EP känns bekant.
Ska vi fortsätta gnälla kan vi gnälla lite på garnkorgen som har så dåligt med uppstickade exempel på hur garnet ser ut. Hur lätt är det att se alla nyanser nu när det kommer nystat???
Man kan gnälla lite på Kauni också, som till sina åf skickar sådana där stickprover som 3 stickor har, men struntar i att märka upp dem. Inte så lätt att se vilken färg det är när man jämför färgkartan med proverna heller. Det finns ganska många brun-orangea till exempel... :roll: :lol:
Användarens profilbild
Av MuuM
Bubbi skrev:
MuuM skrev:
Tack! Den har mönsterpapper. och när jag letar i Lavolds bok hittar jag en enkel knut som påminner om den jag vill göra. så jag ritar om den i Excel, med rutorna bredare och lägre, så som det är i Bonniers bok. :-)
Av Umma
MuuM skrev:
Bubbi skrev:
MuuM skrev:
Tack! Den har mönsterpapper. och när jag letar i Lavolds bok hittar jag en enkel knut som påminner om den jag vill göra. så jag ritar om den i Excel, med rutorna bredare och lägre, så som det är i Bonniers bok. :-)
Jag veeeeeeeeeeeet ju var det finns men hittar inte nu :duh:
Användarens profilbild
Av MuuM
zandrama skrev:Jag googlade på mönsterpapper stickning och hittade det här: http://www.medsols.se/me_designpapper.pdf

Jag hoppas det är rätt!
Tack, det ser perfekt ut! :tumup: Tyvärr har jag dock ingen skrivare. :-( Så jag fortsätter i Excel ett tag till. Men det är väldigt frustrerande att vara så enormt trög i skallen att jag inte ens kan förstå hur jag själv menar när jag vill göra mönstret... :roll:
Användarens profilbild
Av MuuM
Började sticka min knut istället för att se hur diagrammet funkar och skriva mitt efter det. Tänkte göra det enkelt för mig och sticka i rätt tunt garn med stickor 3. Det var ett misstag. :-D man ser mycket bättre hur det blir om det är ett tjockare garn. Så jag börjar om imorgon och gör om, gör rätt.
Användarens profilbild
Av ellla
MuuM skrev:Började sticka min knut istället för att se hur diagrammet funkar och skriva mitt efter det. Tänkte göra det enkelt för mig och sticka i rätt tunt garn med stickor 3. Det var ett misstag. :-D man ser mycket bättre hur det blir om det är ett tjockare garn. Så jag börjar om imorgon och gör om, gör rätt.
empirisk stickning :tumup:
Användarens profilbild
Av tweed
Tittar på Livet i Fagervik, det handlar om två konkurrerande garnbutiker. Ungdomarna kommer till den gamla tantens garnbutik och letar efter retromönster till en knit-along. Ganska underhållande faktiskt :fnissa:
Det finns två jättenystan här som ska bli min vintermundering. Ett lila melerat Milanogarn som ska bli en åremössa och en rosa/lila melerat Ploppgarn som ska bli halsduk. Jag kommer bli en färgklick.

Så ska vi hoppas på att barnen inte bryter av mina nya stickor, de bröt av mina 8 mm stickor för inte så länge sen. Plast är lite vanskligt.
  • 1
  • 207
  • 208
  • 209
  • 210
  • 211
  • 267

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?