Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av IEDN
kvarnvik skrev:Jag stickar ju vantar på ML om nu någon har missat det :lol: och nu har jag kommit till tummen och ska öka. Men jag fattar inte riktigt hur många jag ska öka på varje varv :hmm: på var sida om 3:e och 4:e m, blir det tre m? och hur hänger det ihop med att det ska bli 14 m totalt?
Samtidigt efter 2 v med M.1 ökas det till tumme på var sida om 3:e och 4:e m i början på v. Öka på vartannat v totalt 6 ggr = 14 tum-m - de ökade m stickas in i mönstret löpande. När arb mäter 21 cm sätts dessa 14 m på 1 säkerhetsnål.
Jag får det till sammanlagt 12m :hmm:
Användarens profilbild
Av tweed
IEDN skrev:
kvarnvik skrev:Jag stickar ju vantar på ML om nu någon har missat det :lol: och nu har jag kommit till tummen och ska öka. Men jag fattar inte riktigt hur många jag ska öka på varje varv :hmm: på var sida om 3:e och 4:e m, blir det tre m? och hur hänger det ihop med att det ska bli 14 m totalt?
Samtidigt efter 2 v med M.1 ökas det till tumme på var sida om 3:e och 4:e m i början på v. Öka på vartannat v totalt 6 ggr = 14 tum-m - de ökade m stickas in i mönstret löpande. När arb mäter 21 cm sätts dessa 14 m på 1 säkerhetsnål.
Tanker du att man ökar två m på varje ökningsvarv då? För jag fattar inte hur många de menar att det är man ska öka på varje varv. Att öka på var sida om 3:e och 4:e känns som tre maskor för mig...
Av IEDN
kvarnvik skrev:
IEDN skrev:
Tanker du att man ökar två m på varje ökningsvarv då? För jag fattar inte hur många de menar att det är man ska öka på varje varv. Att öka på var sida om 3:e och 4:e känns som tre maskor för mig...
För min del låter det som om det ska ökas en maska innan 3:e m och en efter 4:e men då blir det ju bara 12 m totalt :hmm: . Fast om man ökar 3 m en innan 3:e o en i mitten och en efter 4:e då blir det 18 m :hmm: och det är ju ännu mera fel.
Av IEDN
Så som jag ser det måste det vara en skrivfel någonstans, att de menar att efter första ökningen ska ökas ytterligare 6 ggr vartannat varv för annars stämmer inte maskantalet. För man kan inte dela 14 m genom 6 det går inte jämnt ut.
Användarens profilbild
Av tweed
IEDN skrev:Så som jag ser det måste det vara en skrivfel någonstans, att de menar att efter första ökningen ska ökas ytterligare 6 ggr vartannat varv för annars stämmer inte maskantalet. För man kan inte dela 14 m genom 6 det går inte jämnt ut.
Här är länk till hela mönstret http://www.garnstudio.com/lang/se/visop ... =8&lang=se om man tittar på kommentarerna under stickhjälp så verkar det som om det är fler som har haft problem med att få ihop det, men jag fattar inte franska så jag kan inte få hjälp av det :lol:
Av IEDN
kvarnvik skrev:
IEDN skrev:Så som jag ser det måste det vara en skrivfel någonstans, att de menar att efter första ökningen ska ökas ytterligare 6 ggr vartannat varv för annars stämmer inte maskantalet. För man kan inte dela 14 m genom 6 det går inte jämnt ut.
Här är länk till hela mönstret http://www.garnstudio.com/lang/se/visop ... =8&lang=se om man tittar på kommentarerna under stickhjälp så verkar det som om det är fler som har haft problem med att få ihop det, men jag fattar inte franska så jag kan inte få hjälp av det :lol:
Jag ska äta lite nu så ska jag kolla på mönster sen och se om jag får ihop det och återkommer om ingen annan hinner hjälpa dig innan.
Av IEDN
Nu tror jag iofs att jag redan löst vad det stod på franska. Att först lägga upp en m innan 3:e m och en eftere 4:e m =2m och sedan efter det lägga upp ytterligare 6 ggr = sammanlagt 14 m
Användarens profilbild
Av tweed
IEDN skrev:Nu tror jag iofs att jag redan löst vad det stod på franska. Att först lägga upp en m innan 3:e m och en eftere 4:e m =2m och sedan efter det lägga upp ytterligare 6 ggr = sammanlagt 14 m
provar väl med det då, tack! :D
Användarens profilbild
Av ellla
"Samtidigt efter 2 v med M.1 ökas det till tumme på var sida om 3:e och 4:e m i början på v. Öka på vartannat v totalt 6 ggr = 14 tum-m - de ökade m stickas in i mönstret löpande."

jag får det till att du ska öka framför maska tre och bakom maska 4 i början på varje varv sex ggr. De ökade maskorna och de två mittmaskorn är de 14 tummaskorna.
Användarens profilbild
Av tweed
ellla skrev:"Samtidigt efter 2 v med M.1 ökas det till tumme på var sida om 3:e och 4:e m i början på v. Öka på vartannat v totalt 6 ggr = 14 tum-m - de ökade m stickas in i mönstret löpande."

jag får det till att du ska öka framför maska tre och bakom maska 4 i början på varje varv sex ggr. De ökade maskorna och de två mittmaskorn är de 14 tummaskorna.
Aha!
Nu ska jag bara fundera ut hur jag ska göra med själva ribben. Jag stickar bara mudd 2r+2a, inte med mönstret som ska vara på, funderar på hur jag ska göra med tummen om den ska vara ribbad eller om jag ska gå över till slätstickning.
Av IEDN
ellla skrev:"Samtidigt efter 2 v med M.1 ökas det till tumme på var sida om 3:e och 4:e m i början på v. Öka på vartannat v totalt 6 ggr = 14 tum-m - de ökade m stickas in i mönstret löpande."

Tack för att det är någon vaken som kan räkna :oops:
Användarens profilbild
Av MuuM
MuuM skrev:Jag vill rita upp en tibetansk evighetsknut för att bli ett stickdiagram, inspirerad av Elsebeth Lavold. Har för mig att jag har sett en länk om "papper" för stickning. Någon som förstår vad jag menar och kan peka i rätt riktning?
ingen som vet var man kan hitta mönsterpapper på datorn för att göra stickmönster? Jag hittar ingenting... :-(
Användarens profilbild
Av tweed
MuuM skrev:
MuuM skrev:Jag vill rita upp en tibetansk evighetsknut för att bli ett stickdiagram, inspirerad av Elsebeth Lavold. Har för mig att jag har sett en länk om "papper" för stickning. Någon som förstår vad jag menar och kan peka i rätt riktning?
ingen som vet var man kan hitta mönsterpapper på datorn för att göra stickmönster? Jag hittar ingenting... :-(
Funkar det inte med ett vanligt rutat papper, eller vill du att det ska göra mönstret åt dig också?
Användarens profilbild
Av MuuM
kvarnvik skrev:
MuuM skrev:
Funkar det inte med ett vanligt rutat papper, eller vill du att det ska göra mönstret åt dig också?
Nä, grejen är ju att maskorna inte är kvadratiska utan avlånga och då funkar det inte med vanligt papper, det blir inte alls fint när man sen stickar. *provat* ;-) Det behöver inte göra mönstret, det tänkte jag försöka göra själv.
Användarens profilbild
Av tweed
MuuM skrev:
kvarnvik skrev:
MuuM skrev:
Nä, grejen är ju att maskorna inte är kvadratiska utan avlånga och då funkar det inte med vanligt papper, det blir inte alls fint när man sen stickar. *provat* ;-) Det behöver inte göra mönstret, det tänkte jag försöka göra själv.
Kan det finnas nåt här: http://incompetech.com/graphpaper/
  • 1
  • 206
  • 207
  • 208
  • 209
  • 210
  • 267

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?