Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av MuuM
kvarnvik skrev:Men det gåår ju inte :gaah:
Stickar man först hela den ena och sedan hela den andra, eller ska Det liksom bli så att man stickar ena sidan på ettan, sen hela tvåan och sen andra sidan på ettan?
Det andra. Som i länken hos stickgiraffen. Bra länk, förresten, tackar!
Syns den här bilden även om man inte är inloggad på ravelry?
Bild

Den är ganska olika lång i framkanterna, även nu sedan jag virkat en kant - det är lite lurigt att få det jämnt när det är stickat på varsin ledd, inser jag.
CrazyMagpie skrev:
Bubbi skrev:EG och EY :loving:
Vilken av dem är lite beroende på hur du ser ut, vilka färger du själv har, om du är ljus eller mörk! :D
Jag håller med CM, fast jag röstar på EF eller EY. EG fastnade jag inte för. Personligen gillade jag EY bäst.
Hos 3stickor kan man se det uppstickat, nu röstar jag ännu mer för det:

Bild
Användarens profilbild
Av MuuM
Knyttet & K skrev:
Bubbi skrev:Kauni ÄR häftigt. Det gäller nog bara att hitta sina färger där.

Sitter och stickar på julklappskoftan. Det är riktigt roligt att sticka i lönndom :app:
Ja. Synd bara att det är så strävt och otrevligt att sticka i.
Usch då. Är det skönt på, då?
MuuM skrev:
Knyttet & K skrev:

Sitter och stickar på julklappskoftan. Det är riktigt roligt att sticka i lönndom :app:
Nej, det tror jag inte. Jag stickar en sjal som inte ska bli en halsdukssjal och det var tur att det inte var en sådan jag tänkt mig. Det är väldigt stickigt. Jag vet inte om jag är extra känslig men jag skulle nog inte palla en mössa eller en kofta i det. Det känns visserligen lite mjukare uppstickat och kanske blir det ännu bättre när man tvättat.
Knyttet & K skrev:
MuuM skrev:
Knyttet & K skrev:

Nej, det tror jag inte. Jag stickar en sjal som inte ska bli en halsdukssjal och det var tur att det inte var en sådan jag tänkt mig. Det är väldigt stickigt. Jag vet inte om jag är extra känslig men jag skulle nog inte palla en mössa eller en kofta i det. Det känns visserligen lite mjukare uppstickat och kanske blir det ännu bättre när man tvättat.
:shock: O, jisses!
Undra om det är jag som är fullständigt okänslig som tycker att det är helt ok?

Visst, jag skulle inte vilja ha en undertröja eller leggins stickade i Kauni men uppstickat och tvättat i form av kofta eller halsdukssjal reagerar jag inte på att det är så stickigt, eller ja, det känns som de andra tvåtrådiga ullgarnerna jag stickat i typ... :roll:
CrazyMagpie skrev:
Knyttet & K skrev:
MuuM skrev:
Knyttet & K skrev:

Visst, jag skulle inte vilja ha en undertröja eller leggins stickade i Kauni men uppstickat och tvättat i form av kofta eller halsdukssjal reagerar jag inte på att det är så stickigt, eller ja, det känns som de andra tvåtrådiga ullgarnerna jag stickat i typ... :roll:
Jag tror att det kan skilja rätt mycket mellan olika kauni också. Jag har precis stickat en mössa i rosa nyanser till Karin i kauni, och genast när jag började lägga upp så var min reaktion "men, så mjukt det är" och jag har vid det här laget provat på rätt många nystan :mrgreen:
Kaffemoster skrev:
CrazyMagpie skrev:
Knyttet & K skrev:
MuuM skrev:
Knyttet & K skrev:

Jag tror att det kan skilja rätt mycket mellan olika kauni också. Jag har precis stickat en mössa i rosa nyanser till Karin i kauni, och genast när jag började lägga upp så var min reaktion "men, så mjukt det är" och jag har vid det här laget provat på rätt många nystan :mrgreen:
Jag måste ha fått det strävaste nystanet ever då :lol:
Jag håller förövrigt på att färga lite ullkläder nu. Jisses vad olika färgen tog. Jag färgade ett par minimundusvantar, en ulltröja och en väpnarluva. Vantarna blev mörkrosa, tröjan ljust ljust rosa och väpnarluvan flammig :whut: De två senare ligger i andra badet nu och ser ut att bli mörkare denna gång :tumup:
Användarens profilbild
Av tweed
Jag stickar ju vantar på ML om nu någon har missat det :lol: och nu har jag kommit till tummen och ska öka. Men jag fattar inte riktigt hur många jag ska öka på varje varv :hmm: på var sida om 3:e och 4:e m, blir det tre m? och hur hänger det ihop med att det ska bli 14 m totalt?
Samtidigt efter 2 v med M.1 ökas det till tumme på var sida om 3:e och 4:e m i början på v. Öka på vartannat v totalt 6 ggr = 14 tum-m - de ökade m stickas in i mönstret löpande. När arb mäter 21 cm sätts dessa 14 m på 1 säkerhetsnål.
  • 1
  • 205
  • 206
  • 207
  • 208
  • 209
  • 267

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?