Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Elima
Har några tomma glasburkar (typ röbetsburkar) som jag skulle vilja göra nånting med. Kanske att sonen kan måla/pyssla med dom och ge bort i julklapp.
Men, vad gör man med dom?

Målar med glasfärg och gör till ljusstakar/ljushållare för sånadära små ljus. (minns inte vad dom heter)
Glasfärg verkar vara dyrt..

Vi är inte så hemskt pyssliga någon av oss,sonen har inte riktigt tålamod för något avancerat.

Några förslag? :mrgreen:
Användarens profilbild
Av Cayenne
glasfärg är inte så dyrt. Det finns som tuschpennor. Smidigt att använda. Annars gör man något ätbart och lägger i dem. T ex inlagda päron eller heminlagda rödbetor
Användarens profilbild
Av Elima
Cayenne skrev:glasfärg är inte så dyrt. Det finns som tuschpennor. Smidigt att använda. Annars gör man något ätbart och lägger i dem. T ex inlagda päron eller heminlagda rödbetor
Har inte sett som tuschpennor.. Vet inte om det finns här i stan, men det lät väldigt smidigt iaf!

Någor ätbart.. Tål att funderas på, tack för tipsen! :tumup:
Användarens profilbild
Av Krapplack
Det här har vi klarat av:

klistra på klistermärken eller bokmärken. Pensla på lim, rulla i strösocker = lyktor för värmeljus. Kan dekorera med ståltråd och glaspärlor uppe vid gängningen också.

Lägg småstenar/snäckor. Hitta någon liten fisk, fyll med vatten, på med lock= leksaks-akvarium. Vi gjorde ett sånt och tog fisken som finns som en lös plastskiva i en flytande tvål (som jag glömt namnet på)

Limma en liten plastfigur i locket, fyll med barnolja och glitter, limma på locket=snöglob. Fast glittret snarare dalar långsamt än yr omkring.
Av tumbler
Krapplack skrev:Det här har vi klarat av:

klistra på klistermärken eller bokmärken. Pensla på lim, rulla i strösocker = lyktor för värmeljus. Kan dekorera med ståltråd och glaspärlor uppe vid gängningen också.

Lägg småstenar/snäckor. Hitta någon liten fisk, fyll med vatten, på med lock= leksaks-akvarium. Vi gjorde ett sånt och tog fisken som finns som en lös plastskiva i en flytande tvål (som jag glömt namnet på)

Limma en liten plastfigur i locket, fyll med barnolja och glitter, limma på locket=snöglob. Fast glittret snarare dalar långsamt än yr omkring.

:notes:
Användarens profilbild
Av Plinga
Louise har gjort fina burkar hos farmor, enkla, men snygga. Limma små stenar, pärlor eller annat på locket, sen kan man göra nåt att lägga i. Typ min hemagjorda musli som du kan få recept om du vill... (fast inte ge i julklapp till mamma då, för det tänkte jag att mina barn skulle göra....) Annars har dom gjort på dagis små lyktor, penslat på lim och så rullat i socker, blir fint! Limma på bokmärken som nån skrev är ju oxå lätt.
Användarens profilbild
Av Elima
Katja77 skrev:Louise har gjort fina burkar hos farmor, enkla, men snygga. Limma små stenar, pärlor eller annat på locket, sen kan man göra nåt att lägga i. Typ min hemagjorda musli som du kan få recept om du vill... (fast inte ge i julklapp till mamma då, för det tänkte jag att mina barn skulle göra....) Annars har dom gjort på dagis små lyktor, penslat på lim och så rullat i socker, blir fint! Limma på bokmärken som nån skrev är ju oxå lätt.

Bra idé med müsli! Synd bara att du redan kommit på den. :wink: Mamma gillar ju müsli så det blir nog bra.

Vad för lim kan man limma på glas med? Det enda vi har hemma är nog superlim..
Användarens profilbild
Av solängel
Fina ljuslyktor kan man göra med lim, strösocker och glitter. Måla med lim (typ trälim, eller sådant vitt, som blir genomskinligt när det torkat), strö på socker och glitter. Sedan kan man vira ståltråd runt, och göra ett "handtag" så kan den hänga. Med pärlor på för extra bling-bling.

Superenkelt och det blir en väldigt fin effekt när man tänder lyktan.
Av Lillblomma
Min dotter har gjort ljuslyktor med rivet silkespapper på och så penslat med lim. De är fina och kan göras i olika nyanser av samma kulör eller i alla färger på en gång. Att linda ståltråd och pärlor runt gängorna och som hängare till låter fint, det tror jag vi ska göra som julklappar!

//A
Användarens profilbild
Av Kaja
Katja77 skrev:Louise har gjort fina burkar hos farmor, enkla, men snygga. Limma små stenar, pärlor eller annat på locket, sen kan man göra nåt att lägga i. Typ min hemagjorda musli som du kan få recept om du vill... (fast inte ge i julklapp till mamma då, för det tänkte jag att mina barn skulle göra....) Annars har dom gjort på dagis små lyktor, penslat på lim och så rullat i socker, blir fint! Limma på bokmärken som nån skrev är ju oxå lätt.
Müsli-recept?? Ja tack!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?