Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Tiaramoll
Dagens nyförvärv som förväntade rädda min syhelg syr bara BAKLÄNGES, fruktansvärt irriterande. Inga instruktioner har jag heller...
Så här ser maskinen ut:
Bild
Fast det är en lånad bild, min är inte riktigt så fin och så har den ingen väska...

Hittade dock en bloggerska vars mamma tycks ha en komplett med instruktioner, jag hoppas kunna köpa en kopia av häftet.

Maskinen är en Husqvarna Practica 4010, tips?
Av petwol
Låter som om något är felkopplat :hmm:

Vedkapen här hemma gick åt fel håll men då var visst polerna felkopplade, fast det är ju en helt annan sak så jag ska nog bara vara tyst :hide:
Användarens profilbild
Av Shuna76
Jag har sytt på nån gammal maskin som påminde lite om den där..det nedersta vredet, vad är det till för? På den maskinen jag sydde på kunde man nämligen låsa backen med det vredet..man vred det liksom ett extra snäpp åt höger, kan det vara så enkelt?
Annars kke nån hobbyfixare pillrat på den & kopplat nåt fel?
Av Tiaramoll
Ingen lösning i sikte...

Bloggerskan har dock skickat en beskrivning på knapparna...
http://mammagladh.blogg.se/images/2009/ ... 139564.jpg

Samt texten:
"Tillbakasöm
I mitten av stygnlängdsratten (nr 27) sitter en knapp (nr 26) som är avsedd för tillbakasöm.Trycker Ni knappen inåt uppåt syr maskinen bakåt, men återgår till att syframåt så snart Ni släpper den. Vid längre tillbakasöm kan Ni låsa knappengenom att trycka den inåt nedåt. Den frånkopplas när Ni trycker den uppåt."

Dock verkar inte knapp nr 26 vara speciellt medgörlig... En vänninna har dock en teori om knapp hål och då är det istället knapp nr 29 som strular.

Eller så sitter ALLA bakåt-knappar fast?

Men vad är nr 30? Matarnedsäkningsknapp? :hmm:
Användarens profilbild
Av Shuna76
Matarnedsänkningsknappen sänker ner de där taggiga grejerna precis under pressarfoten som matar fram tyget :)
Det låter lite klurigt att få reda på vad som är fel..hoppas du lyckas!
Användarens profilbild
Av teres
Mammas symaskin... du trycker in knappen 26 för att backa, den kan ju ha fastnat på mammas maskin fastnade den så att den inte gick att trycka in alls. nr 30 är för att matningen av tyget under pressarfoten flyttas ned, används ex vid stoppning/knappisömnad/kviltning/broderi.
Av Tiaramoll
Shuna76 skrev:Matarnedsänkningsknappen sänker ner de där taggiga grejerna precis under pressarfoten som matar fram tyget :)
Det låter lite klurigt att få reda på vad som är fel..hoppas du lyckas!
Tack, ett frågetecken mindre. Jag hoppas också må du tro!
Av Tiaramoll
teres skrev:Mammas symaskin... du trycker in knappen 26 för att backa, den kan ju ha fastnat på mammas maskin fastnade den så att den inte gick att trycka in alls. nr 30 är för att matningen av tyget under pressarfoten flyttas ned, används ex vid stoppning/knappisömnad/kviltning/broderi.
Nr 26 rör sig inte alls på min maskin...
Har precis öppnat den på baksidan och upptäckt att nr 26 går att trycka in/ut med en skruvmejsel, det finns ingen fjädring alls. Jag tror något saknas.... :cry:
Även fast jag nu kan flytta knappen från den öppnade luckan så ändras inte sy riktningen...

Så här ser det ut under luckan på baksidan:
http://mammagladh.blogg.se/images/2009/ ... 267926.jpg
http://mammagladh.blogg.se/images/2009/ ... 267935.jpg

Fy för säljare som säger att saker fungerar klockrent, morr.
Av Ponyo
Är jag var tonåring så lånade jag mormors Husqvarna, och helt plötsligt så kunde den bara sy baklänges den med. Vet inte vad som hände.
Vi fick lämna in den på service, och efter det så har den fungerat klockrent.
Den såg ut precis sådär.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?