Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

På öppna förskolan här om dagen satt det två kvinnor och pratade. Den ena var jättegravid. Den andra tyckte att det var dags för henne att köpa barnvagn, snart kommer ju bebisen! Jag inflikade med något drömskt i blicken :wink: "man kan ju bära sina barn också, det är jättemysigt!" Den ogravida damen utbrast "ja, just det, jag har ju en såndär bärsjal du kan få låna! Babybjörn heter den." :whut:

Alltså, jag tycker att det här är knasigt. Massa gånger på blocket och så har jag också sett annonser där "bärsjal säljes" och så är det en Babybjörn. Sitter någon på en hobbyteori om varför det är så? Är det för att bärsjal är kreddigt och babybjörn inte?
Din mamma skrev:
corona skrev:Sen tycker jag att många använder "Baby Björn" synonymt med "Bärsele".
Har du med dig din Baby Björn idag?
Har du en annan sorts Baby Björn?

Kan det vara så att Baby Björn har "gett hela bärgrejen ett ansikte"? :whut:
Ja, vilken konstig Baby Björn du har! fick jag höra en gång :fnissa:
Ja, allt man bär i är väl Baby Björn...?
Sen finns det riktiga Baby Björn och konstiga Baby Björn. De riktigt konstiga kan tex vara 5 meter långa och randiga :Hahaa:
Jemmah skrev:
Din mamma skrev:
corona skrev:Sen tycker jag att många använder "Baby Björn" synonymt med "Bärsele".
Har du med dig din Baby Björn idag?
Har du en annan sorts Baby Björn?

Kan det vara så att Baby Björn har "gett hela bärgrejen ett ansikte"? :whut:
Ja, vilken konstig Baby Björn du har! fick jag höra en gång :fnissa:
Ja, allt man bär i är väl Baby Björn...?
Sen finns det riktiga Baby Björn och konstiga Baby Björn. De riktigt konstiga kan tex vara 5 meter långa och randiga :Hahaa:
:fnissa:
Fast det är inte så konstigt tycker jag, BabyBjörn är ju det som är känt, och för ett antal år sedan fanns knappt något annat än BB. I USA så har ju Xerox blivit likställt med att kopiera och hoover med att dammsuga, båda är ursprungligen varumärken. Vissa varumärken är så starka att de blir synonyma med produkten. Det är helt normalt skulle Fredrik Lindström säga, ingen ond konspiration mot bärsjalar :P
mian skrev:Fast det är inte så konstigt tycker jag, BabyBjörn är ju det som är känt, och för ett antal år sedan fanns knappt något annat än BB. I USA så har ju Xerox blivit likställt med att kopiera och hoover med att dammsuga, båda är ursprungligen varumärken. Vissa varumärken är så starka att de blir synonyma med produkten. Det är helt normalt skulle Fredrik Lindström säga, ingen ond konspiration mot bärsjalar :P
:iagree:
mian skrev:Fast det är inte så konstigt tycker jag, BabyBjörn är ju det som är känt, och för ett antal år sedan fanns knappt något annat än BB. I USA så har ju Xerox blivit likställt med att kopiera och hoover med att dammsuga, båda är ursprungligen varumärken. Vissa varumärken är så starka att de blir synonyma med produkten. Det är helt normalt skulle Fredrik Lindström säga, ingen ond konspiration mot bärsjalar :P
Ja, DÄR är jag helt med. Det är inte konstigt att Manduca kallas Babybjörn. Men är det inte konstigt att Babybjörn kallas bärsjal?
Din mamma skrev:
Ja, DÄR är jag helt med. Det är inte konstigt att Manduca kallas Babybjörn. Men är det inte konstigt att Babybjörn kallas bärsjal?
Det kan inte vara så att Babybjörn har varit ledande och likställt med bärverktyg i flera år, MEN att nu är det sjalarnas tur. SÅ nu får BB finna sig i att bli kallat bärsjal :twisted: för att det är det som börjar vara känt och kreddigt kanske?

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?