Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Maria Segedi
Jag bär helt klart mycket nu sedan jag skaffade hund! Ska jag gå runt naturslingan runt Lärjeån i nordöstra Göteborg där jag bor så är det en hel del backar där de gjort trappor så vagn går inte. Idag hade vännen sin pedometer med sig och vi gick i 90 min och det är 7 km. Inte konstigt min rygg är sjöblöt sedan! :shock:

Mina barn går gladeligen den sträckan med mig. Väldigt bra för barn med överskottsenergi :tumup:
Användarens profilbild
Av Diesel
Jag brukar också bära ca 8 km när jag går på min promenadtur (eller skidtur då på vintern) - det går hur bra som helst, men visst blir man rejält svettig om ryggen! :lol:
Av Maria Segedi
Följdfråga kanske, vad bär ni i och bak eller fram? Jag bär bak numera i Manduca endast. Fram orkar jag knappt ngt men innan 6 mån ålder kunde jag gå några km iallafall typ 4. Får inte ont ngnstans bara svettig :tumup:
Användarens profilbild
Av MammaTillFelicia
Härligt att bära så långt! Jag bär alltid på ryggen, började med det när J var tre månader kanske. Helst i sjal och omslutet kryss (eller vad det heter) eller i Becon om jag har bråttom, men då har jag oftast ont om man varit ute en stund.
Bär storasyster (3år o 17kg) ibland, och det är snarare att benen blir jättetrötta än att man får ont.
Användarens profilbild
Av Diesel
Jag bär alltid på ryggen om jag ska bära länge, och på långpromenaderna i skogen är det Becon som får tjänstgöra medan jag har Connectan när vi är i stan, och hemmavid är det MT som gäller. Hemma blir det dock mest mysbärande nu för tiden och då är det fram på magen som gäller för lilla damen. Omväxling förnöjer! :wink:
Användarens profilbild
Av Be-Linda
Jag bär ofta två-tre timmar ute eftersom jag sätter mina andra två i vagnen så får Winston åka sjal. Jag bär honom på magen. Visst kan jag ha ligginsats och ståbräda istället men jag har nästan helt gett upp den konstellationen då Winston vaknar lätt av att ha storebröderna klättrande och pratande (läs skrikande) så nära honom och så är han inte riktigt tillfreds med vagnens röreser, så istället för att lägga ner, ta upp och knyta om stup i ett så bär jag honom istället när vi går promenader eller är ute och leker. :D

Det funkar utmärkt trots axelproblem! :tumup:
Användarens profilbild
Av Jolin
Är jag ute och gå lite längre eller har vagnen med mig så bär jag på ryggen, mest i MT eller manduca. bär ca 5 km till och från dagis, ibland blir det alltså 2 ggr på en dag så 1 mil sammanlagt men då vilar man ju emellan. stannar vi på lekplatsen på vägen hem och O sover så sitter han kvar och då blir det att jag bär ett par timmar. Föredrar MTn den fördelar vikten bättre över överkroppenbättre än manducan tycker jag, den kan jag bli trött i axlarna av.
Med MTn är det bara fotsulorna som blir trötta till slut.hemma bär jag på mage om jag mysbär och inte städar eller grejar i trädgården. Magen är alltid med långsjal.
Användarens profilbild
Av mari_tres
Bär jag båda så blir det bara fram eller tillbaks till dagis (jaja, förskolan då :wink: ). Om jag bara bär ena så kan jag bära rätt så länge. Storasyster får jag inte bära mer än max en timme nu för tiden men lillebror kan jag gott bära på ett par-tre timmar. Sedan är det ofta dags för mat :fnissa:
Ska jag bära länge föredrar jag sjal på ryggen, även med lillebror.

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?