Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Ponyo
MuuM skrev:
Bubbi skrev:
MuuM skrev:Ett varv på tvåändsstickningmössan avklarat idag. måste göra ett till, för det tar sån sabla tid. om jag gör ett varv om dan är den klar om en månad. och igår gjorde jag inget... Bäst jag lägger undan datorn igen!
Tvåändstickning är kanske inget man sysslar med samtidigt som man surfar :lol:
Nä, på sin höjd kan man ha gmailen uppe för att se om det händer nåt. ;-) Snart klar...
Jag brukar passa på att titta på TV
Användarens profilbild
Av MuuM
Bubbi skrev:
MuuM skrev:
Bubbi skrev:
MuuM skrev:Ett varv på tvåändsstickningmössan avklarat idag. måste göra ett till, för det tar sån sabla tid. om jag gör ett varv om dan är den klar om en månad. och igår gjorde jag inget... Bäst jag lägger undan datorn igen!
Tvåändstickning är kanske inget man sysslar med samtidigt som man surfar :lol:
Nä, på sin höjd kan man ha gmailen uppe för att se om det händer nåt. ;-) Snart klar...
Jag brukar passa på att titta på TV
Ja, om jag stickar vanligt gör jag också det. Inte tvåänds, dock. För en stund sen kände jag mig riktigt duktig, fick flyt i stickningen. Då stickade jag för långt... :-? Det är inte bara tvåändsstickning, det är en jäkla massa mönster också. men det är iofs bra att koncentrera sig på nåt.
Användarens profilbild
Av ellla
MuuM skrev:
ellla skrev:
MuuM skrev:
ellla skrev:
Bubbi skrev:Jag gillar inte att nysta härvor. Men tyvärr så kommer mitt favoritgarn Lucca i härvor. Jag sätter härvan över knäna och nystar. G är aldrig hemma när jag ska nysta.
Skaffa en nystvinda, då blir det mycket roligare!
Men jag vill ha en såndär nystare också. För mina nystan blir så fula. Jag vill ha mjuka, fluffiga fina nystan!
Jag har en nystare nån stans i förrådet. Tycker inte om den. Mina nystan är konstverk, den gör bara cylindriska stereotypa nystan... Med det är praktiskt om det ska gå fort. Fast när behöver det göra det???

Jag ska kolla efter den! Och om jag hittar den tar jag med den till sthlm nästa gång jag är där, så kan du få den...
:app: Jaaa! Jag gillar cylindriska stereotypa nystan. Tack, tack!
har den kommit fram eller ska jag börje efterlysa den??
Användarens profilbild
Av MuuM
ellla skrev:
MuuM skrev:
ellla skrev:
MuuM skrev:
ellla skrev:
Bubbi skrev:Jag gillar inte att nysta härvor. Men tyvärr så kommer mitt favoritgarn Lucca i härvor. Jag sätter härvan över knäna och nystar. G är aldrig hemma när jag ska nysta.
Skaffa en nystvinda, då blir det mycket roligare!
Men jag vill ha en såndär nystare också. För mina nystan blir så fula. Jag vill ha mjuka, fluffiga fina nystan!
Jag har en nystare nån stans i förrådet. Tycker inte om den. Mina nystan är konstverk, den gör bara cylindriska stereotypa nystan... Med det är praktiskt om det ska gå fort. Fast när behöver det göra det???

Jag ska kolla efter den! Och om jag hittar den tar jag med den till sthlm nästa gång jag är där, så kan du få den...
:app: Jaaa! Jag gillar cylindriska stereotypa nystan. Tack, tack!
har den kommit fram eller ska jag börje efterlysa den??
Just det, tack!!! :app: Jag hämtade den i lördags efter stickkursen. Funderade huuur länge som helst på vad det kunde vara men så fort jag såg formen på paketet förstod jag. Då hade jag iofs redan nystat två härvor på kursen, men det kommer fler. Och jag ÄLSKAR dem verkligen, de symmetriska, runda, fina, mjuka nystanen. :loving:
Bubbi skrev:
zandrama skrev:Oj, jösses vad ni skriver. :shock:

Jag har ju inte ens nån motivation att sticka just nu, eller ork iaf. Kanske vaknar jag upp ur koman och omotivationsträsket om ett par månader. *pust*
Men du som kan göra det lyxigaste av allt. Sticka riktigt smått. :vågen:
Kanske en pippitröja i storlek 62?
Först ska jag göra klart Vidars gröna kofta. 1,5 ärm kvar. Det borde gå fort, om jag bara fick ändan ur. Sen ska jag sticka en åkpåse till en kompis bebis som föds i februari. Eskimo stickor 9. :vågen:

Sen får vi se. Jag har hundra nystan med sockgarn liggandes. Jag borde göra sockor. :roll:

En pippitröja stl liten vore ju mysigt förstås. Kanske i tjockt garn som går fort. En halsvärmare till Vidar vore praktiskt också, i nåt ohårigt, okliigt. Jag är sugen på dubbelt mjölkgarn, så går det också fort, annars är det ju stickor 2,5-3...
Av Ponyo
Bubbi skrev:Om jag ska önska mig en härvare och en nystare i födelsedagspresent, vad ska jag kalla dem då för att hitta dem på google?
Så såg jag inlägget ovan, och fick svaret där.
zandrama skrev:
Bubbi skrev:

Jag har ju inte ens nån motivation att sticka just nu, eller ork iaf. Kanske vaknar jag upp ur koman och omotivationsträsket om ett par månader. *pust*
Först ska jag göra klart Vidars gröna kofta. 1,5 ärm kvar. Det borde gå fort, om jag bara fick ändan ur. Sen ska jag sticka en åkpåse till en kompis bebis som föds i februari. Eskimo stickor 9. :vågen:

Sen får vi se. Jag har hundra nystan med sockgarn liggandes. Jag borde göra sockor. :roll:

En pippitröja stl liten vore ju mysigt förstås. Kanske i tjockt garn som går fort. En halsvärmare till Vidar vore praktiskt också, i nåt ohårigt, okliigt. Jag är sugen på dubbelt mjölkgarn, så går det också fort, annars är det ju stickor 2,5-3...
Jag har inte hängt med, så jag har missat! (Jag såg inte ens din banner i ditt första inlägg som antydde det här... :oops: Skyller på att Björn just nu sover oroligt, så jag är inte så alert...)
Men vad roligt Zandrama! Bamsegrattis!!
Kaffemoster skrev:
zandrama skrev:
Bubbi skrev:

Jag har inte hängt med, så jag har missat! (Jag såg inte ens din banner i ditt första inlägg som antydde det här... :oops: Skyller på att Björn just nu sover oroligt, så jag är inte så alert...)
Men vad roligt Zandrama! Bamsegrattis!!
Ja, jag är slö och långsam jag med... :oops: Jättegrattis! Vad roligt!
Användarens profilbild
Av MuuM
Det finns ett sticknät i Västra Götaland! http://www.hemslojd.se/natvark/sticknat.html :siishah: Wow! De ska starta ett i Halland också. Det är nackdelen med att bo i Stockholm, det blir inte samma grej här.

Men det är inte riktigt så jag blir sugen på att flytta, ändå. ;-)
solängel skrev:
Kaffemoster skrev: Men vad roligt Zandrama! Bamsegrattis!!
Ja, jag är slö och långsam jag med... :oops: Jättegrattis! Vad roligt!
Tack så mycket, båda två. :loving:
Användarens profilbild
Av tweed
Även jag försöker mig på att sticka två saker på ML samtidigt, men jag får det inte riktigt att funka. Jag får det inte i rätt ordning :? någon som vill visa en bild eller har en bra länk?
Användarens profilbild
Av ellla
kvarnvik skrev:Även jag försöker mig på att sticka två saker på ML samtidigt, men jag får det inte riktigt att funka. Jag får det inte i rätt ordning :? någon som vill visa en bild eller har en bra länk?
Bild
såhär ser det ur när jag ML:ar, och sen stickar man bara runt..
har tydligen inte tid att förklara just nu, Arvid skriker....
  • 1
  • 203
  • 204
  • 205
  • 206
  • 207
  • 267

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?